• 0

turbo-liquidatie?

L.S.,

 

ik zit met een vraag t.a.v. een turbo-liquidatie van mijn werkmaatschappij en holding. Op hoofdlijnen is mijn situatie als volgt: sinds bijna een jaar zijn er geen baten meer in mijn BV. Ben ook niet langer in staat om aan mijn financiële verplichtingen richting fiscus te voldoen.

Na wat speurwerk op internet blijkt m.i. een turbo-liquidatie de beste optie. Mijn BV's hebben sinds vele maanden geen enkele baten meer en ook geen bezittingen (nog wel enkele schulden oa fiscus, CJIB en een verdwaalde telefoonrekening)

Kan iemand mij helpen met advies over wat ik moet doen om de liquidatie op deze wijze te verrichten:

 

Ik heb na enig speurwerk nog de volgende vragen:

 

- moet ik een Balans activa / passiva deponeren bij Kvk. zo ja hoe moet deze eruit zien

- welke partijen (en hoe) dien ik in te lichten (fiscus, kvk) Betalingsonmacht heb ik reeds gemeld

- moet ik een landelijke advertentie plaatsen?

- moet ik de jaarrekeningen 2012/21013 nog opstellen (sorry ik loop iets achter)

- Notulen AVA heb ik reeds opgesteld (ben enig aandeelhouder). Kan ik alles zelf afhandelen of is advocaat/accountant raadzaam cq. verplicht.

 

Bij voorbaat dank voor reacties

 

M.vr.gr.

 

Ronald

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Roel,

 

dank voor je reactie. Kan je antwoord goed begrijpen. Echter dit was een idee van mn advocaat om zo te handelen. Volgens mij wil hij gewoon snel even geld aan me verdienen….

Hoe kan ik dan volgens jou het beste handelen? Fiscus bellen en afspraak maken? niets doen en wegrennen…. ik weet het ook niet

 

Alvast bedankt voor je reactie

 

gr. Ronald

Link naar reactie
  • 0

Liquideren voorzover mogelijk; maar er zijn kennelijk nu al geen baten dus daar ben je waarschijnlijk snel mee klaar. Misschien met een beetje eigen geld een akkoord aanbieden aan de schuldeisers waarna je (als iedereen er in mee gaat) wél kunt turbo-liquideren. Anders faillissement aanvragen.

 

Jaarstukken over 2012 (!) zouden inmiddels wel opgemaakt moeten zijn; zo niet, daar als de donder achteraan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.