Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michael Albers
Michael Albers
Hallo,
Ik heb twee zakelijke bankrekeningen en een privérekening. Ik wilde van mijn ene zakelijke rekening (A) geld overmaken naar mijn privérekening ©, maar per abuis is dat naar mijn andere zakelijke rekening (B) overgemaakt. Ik voer twee gescheiden boekhoudingen, A en B. De werkzaamheden zijn namelijk zo verschillend, dat ik er voor heb gekozen om dit strict gescheiden te houden.
Normaal zou ik een boeking maken
Kruisposten 100
Aan Bank (A) 100
Privé © 100
Aan Kruisposten 100
Maar hoe is de boeking als het niet naar Privé © is overgemaakt, maar naar Bank (B)?
Moet/kan hiervoor bijvoorbeel een extra grootboekrekening Bank (B) aangemaakt worden?
Voor de volledigheid, de 100 euro betreft geen omzet noch kosten.
Dank en groet,
Michael
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47596-boeking-tussen-2-zakelijke-rekeningen-met-gescheiden-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag