• 0

Webwinkel naam bijna hetzelfde?

Hoi,

 

Ik heb op 27-10-2014 mijn domeinnaam geregistreerd en online gezet, nou keek ik gister en er bestaat een domein naam die op 29-10-2014 is geregistreerd die bijna hetzelfde is.

 

Dit lijkt er heel veel op maar is niet de naam: zijn domein naam shoppenlekker.nl en mijn domein naar lekkershoppen.nl

 

Ik geef maar een voorbeeld, het klinkt niet goed maar het is bijna hetzelfde..

beide van onze websites zijn nog in de maak.. echter ben ik geregistreerd bij de kvk en belastingdienst onder deze naam en hij niet

 

Ik denk dat er weinig aan te doen valt, maar het is natuurlijk wel vervelend voor de toekomstige klanten.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inderdaad weinig aan te doen anders dan zorgen dat jij de SEO beter voor elkaar hebt. Neem aan dat Google zoekwoorden (net) wat beter scoren in een logische volgorde en het is natuurlijk ook voor het geheugen beter dat de woorden in een logische volgorde staan. De kans dat je concurent reclame voor jou gaat maken is groter dan andersom.

 

Om beroep te doen op een handelsnaam zal die bij een bepaald publiek in een bepaald gebied bekend moeten zijn. Inschrijving KvK of bekendheid bij de Belastingdienst is niet of nauwelijks van belang. In theorie zou je met je marginale voorsprong nu dus vol in kunnen zetten om jouw naam snel bekend te krijgen om daarna de concurrent aan te pakken. Maar of je daar veel geld en tijd in moet steken waag ik te betwijfelen. Ik zou het zien als extra motivatie om sneller en beter in de markt te komen.

Link naar reactie
  • 0

Een paar dagen registratie verschil (zowel domein als kvk) gaat je in elk geval weinig tot geen (juridisch) voordeel opleveren.. maar waarom gelijk de loopgraven in?

 

Misschien dat een simpel mailtje al veel op kan lossen.. dit is een gevalletje toeval.. beter nu even overleggen omdat beide nog niet heel veel geïnvesteerd hebben als later een duur(der) juridisch gevecht(je) voeren en 1 alsnog naar een andere domeinnaam of handelsnaam moet...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een paar dagen registratie verschil (zowel domein als kvk) gaat je in elk geval weinig tot geen (juridisch) voordeel opleveren.. maar waarom gelijk de loopgraven in?

 

Misschien dat een simpel mailtje al veel op kan lossen.. dit is een gevalletje toeval.. beter nu even overleggen omdat beide nog niet heel veel geïnvesteerd hebben als later een duur(der) juridisch gevecht(je) voeren en 1 alsnog naar een andere domeinnaam of handelsnaam moet...

 

 

 

Oke , bedankt voor het antwoord beide.

Ik dacht al dat er weinig aan te doen was, een mailtje zal ik sowieso sturen, om te kijken wat er aan te doen valt.

maar slechte reclame is voor mij geen reclame maar misschien inderdaad wel extra bezoekers.

 

Bedankt.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als je niet denkt vanuit je bedrijfsvoering, maar vanuit de klant: je heb geen inzicht in hoe de (toekomstige) service van je naamgenoot verloopt en/of hij/zij zich wel aan de "regels" houdt. Klanten kunnen (o.a. bij bijv. reviews) de naam verwarren en bij slechte service van de één de ander noemen.

 

Als een email aan de naamgenoot niets oplost en je tot nu nog geen énorme investeringen hebt gedaan kun je ook overwegen dat jij de naam verandert?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als je niet denkt vanuit je bedrijfsvoering, maar vanuit de klant: je heb geen inzicht in hoe de (toekomstige) service van je naamgenoot verloopt en/of hij/zij zich wel aan de "regels" houdt. Klanten kunnen (o.a. bij bijv. reviews) de naam verwarren en bij slechte service van de één de ander noemen.

 

Als een email aan de naamgenoot niets oplost en je tot nu nog geen énorme investeringen hebt gedaan kun je ook overwegen dat jij de naam verandert?

 

 

 

precies.. dat dacht ik dus ook.. maar mijn domein naam klinkt gewoon lekker en voor mijn gevoel ook een echt goede naam. dus veranderen is niet echt een optie voor mij..In zijn geval zou ik mijn webshop nooit zo noemen. Dus mogelijk zou hij hem willen veranderen.

 

slechte reclame is geen reclame dus daar ben ik niet zo blij mee, maar goed Ik ga kijken of het onderling op te lossen valt.

 

Daarbij komt ook dat het nog niet eens zeker is dat zijn webwinkel wat word, Ik ga sowieso even overleggen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.