• 0

Aanbeveling hosted webstatistieken?

Heren, Dames,

 

Ik zoek voor mijn twee websites www.lucidcommunication.nl en www.principlesofwriting.com een hosted webstatistieken dienst. Ik word alleen helemaal gek van het doorspitten van alle Google sites, dus ik dacht misschien kan iemand mij iets aanbevelen. Mijn behoeften

 

- Naast alle standaard info (refers, unieke bezoekers etc), heb ik interesse in (uitgebreide) zoekpaden en stickiness.

- ik moet een download (een file) kunnen tracken

- Geen log analysers, en de dienst hoeft geen e-commerce site te kunnen tracken, doe ik niet en ga ik niet doen ook.

- gaarne twee voor de prijs van 1. Het zijn twee simpele sites met twee bezoekers, en om daar nu twee keer een vol account te voor gaan betalen is een beetje overdreven.

 

Iemand referenties, ervaring oid? Dank voor het advies en commentaar...

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

ICStats is het pakket dat wij standaard aan onze klanten aanbevelen. Zitten vrijwel alle opties die wij nodig hebben in, en de makers zijn goed benaderbaar en ontvankelijk voor suggesties :)

 

Yup, ICStats is echt heel goed. Wij bieden dat zelf ook standaard aan, en het draait ook achter onze eigen website. Geeft een zeer goede blik op hoe bezoekers de website bekijken, en daar kan je dan je website weer goed op afstemmen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle suggesties, ik ga ze vanavond eens doorspitten :)

 

Moet wel zeggen dat mijn eerste indruk van deze 'business' in het algemeen is dat er in de kern erg weinig verschil is tussen de meeste aanbieders van webstatistieken. Ze werken allemaal met java scripts, real-time en de meesten bieden dezelfde statistieken aan, maar hebben ze dan per product anders verpakt. Vraag me toch af of de meeste zo niet keihard op prijs gaan concurreren. Maar ja, da's misschien iets voor een ander topic....

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Moet wel zeggen dat mijn eerste indruk van deze 'business' in het algemeen is dat er in de kern erg weinig verschil is tussen de meeste aanbieders van webstatistieken.

 

Daar heb je gelijk in. Hoewel er wel degelijk verschillen zijn in de benadering. Ik vergelijk het altijd met een auto. Je hebt auto's uit dezelfde prijsklasse met vrijwel dezelfde specificaties en je kiest dan op persoonlijke smaak. Zo werkt dat bij statistieken ook.

 

Overigens is er voorlopig nog wel ruimte voor doorontwikkeling voordat er een prijzenslag gaat uitbreken. Wij krijgen nog altijd suggesties van klanten die we verwerken in de huidige rapportages.

 

Overigens heb ik er alle vertrouwen in dat wanneer die prijzenslag zich uiteindelijk wel voordoet, wij allang verder ontwikkeld zijn. ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik mis bij beide producten echt statistische gegevens. Bijvoorbeeld de bezoektijd: ik krijg wel getalletjes maar geen informatie over de spreiding of de fout (vraag me zowiezo af of er rekening gehouden wordt met mensen die koffie gaan drinken o.i.d.)

 

Ook zou een overzicht vanaf welke paginas (ook van binnen de site) een bepaalde pagina bezocht wordt erg handig zijn. Individuele klikpaden zijn leuk maar een lijst waaruit blijkt dat m'n contact pagina voor 75% bezocht wordt via een link op mijn tarieven pagina zegt me een stuk meer.

 

Qua interface ook nog wat suggesties: ik kan data niet sorteren en er is ook weinig mogelijkheid om door te klikken op data. In het overzicht van bezoektijden bij Bratstat zou het bijvoorbeeld erg handig zijn als ik een pagina aan kon klikken en zo gelijk de details voor de pagina kan zien.

 

Wel compliment voor de grafiek met tabel die meescrolled als je met je muis over de grafiek beweegt voor Bratpack! Erg mooi en functioneel.

 

Link naar reactie
  • 0
Individuele klikpaden zijn leuk maar een lijst waaruit blijkt dat m'n contact pagina voor 75% bezocht wordt via een link op mijn tarieven pagina zegt me een stuk meer.

 

Helemaal waar en dat is dan ook 1 van de doorontwikkelingen waar we mee bezig zijn. Zeker voor webshops zijn de klikpaden van essentieel belang, voor de sites van Ilja iets minder.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.