• 0

"foute" kleding. Maar zijn er ook "foute meubels" en dus regels

Inmiddels kan je geen krant openslaan of er wordt gesproken over "fout kleding" uit fabrieken waar veelal kinderen werken. Merken moeten, terecht, veel doen om aan te tonen dat ze goede zaken doen.

 

Ik sta op het punt meubels te halen uit Indonesie en China.

bestaat er ook een "gedragscode" meubelen? Ik kan er niet veel over vinden. Niet op dit forum, niet daarbuiten.

 

Zijn er zaken, naast copyright, waar ik wel rekening mee dien te houden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt natuurlijk altijd jezelf verschillende morele verplichtingen opleggen, bijvoorbeeld:

 

“De basis voor ons werk vormt het Verdrag inzake de rechten van het kind (1989). In dat verdrag staat het basisprincipe dat het belang van het kind altijd voorrang heeft. IKEA volgt ook conventie nummer 38 over minimum arbeidsleeftijden (1973) en conventie nummer 182 over de ergste vormen van kinderarbeid (1999) van de International Labour Organisation (ILO).”

 

Uit: IKEA tolereert kinderarbeid niet

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre heb je inzicht in de herkomst van gebruikte materialen, de werktijden of beloning van medewerkers, hun werkomstandigheden en veiligheid op de werkvloer bijvoorbeeld met het oog op zagen en gebruikte beschermingsmiddelen/lakken? Wat vind je belangrijk?

 

In hoeverre zou je je het kunnen veroorloven om de 'beste' van de klas te willen zijn? Kun je dat als verkoopargument gebruiken? Welke aandacht besteden jouw producerende leveranciers hieraan, of zijn deze sec handelspartners?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Is er regelgeving die zegt dat je geen producten mag importeren gemaakt met behulp van kinderarbeid?

 

 

Pfff, hoop van niet. We hebben al genoeg regeltjes vanuit Nederland en de EU. Wat mij betreft is dit de verantwoording van landen waar de productie plaats vindt. Maar vaak vinden die hun export belangrijker dan dit soort zaken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.