• 0

20ft bezorgd: en dan.... hoe te lossen / legen

Binnenkort hoop ik mijn eerste 20ft container met spullen te importeren.

Ik zit met het lossen er van. De vrachtwagen met container komt bij mijn bedrijf aan. En dan.... Ik heb geen heftruck, hooguit een pompwagen. Het zou gaan om meubels, welke neem ik aan niet op een pallet staan dus de pompwagen gaat me niet echt helpen?

 

Hoe pakken jullie dat aan?

Mocht dit in de verkeerde rubriek staan dan hoor ik dat vast

Hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedendag,

 

Gewoon met de hand uitpakken !

 

Ik heb een poosje terug een 20 Ft container meubels uit Vietnam gëimporteerd en deze dient met de hand uitgepakt te worden.

 

Als je geen laaddock hebt moet je met een trap of ladder de eerste verpakkingen van bovenaf eruit pakken.

 

Normaal heb je 2 uur vrije lostijd en daarna wordt er per half uur een tarief in rekening gebracht, zo was het bij mijn transporteur.

 

De chauffeur zal je niet meehelpen, dit mogen ze in principe ook niet.

Link naar reactie
  • 0

Topic verplaatst naar het subboard 'Operationeel en logistiek'.

 

Heb je dit recente draadje over het lossen van elektronica met beperkte hulpmiddelen met aansluitend prettige terugkoppeling over de goede afloop ook al gelezen?

 

(Mod)groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het een idee om de container eerst bij een logistiek dienstverlener bij jullie in de buurt te lossen(deze heeft wel een laaddok) aansluiten eea met een vrachtauto met laadklep laten afleveren?

 

Ook zou je het transport met een sideloader kunnen laten plaatsvinden. Dit is wel duurder maar de container wordt dan op de grond gezet. Hierdoor hoef je dan de hoogte niet te overbruggen. Hiervoor moet je uiteraard wel ruimte hebben.

 

Daarnaast kan je als dit meer structureel wordt denken aan een oprij brug. Maar die kosten wel een paar duizend euro.

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Pjoehhh... Dat zijn hoge huurbedragen.

 

Wellicht tóch beter idee om eens, zoals Logical4l meldt, te informeren bij een logistiek dienstverlener. Bijv. een verhuisbedrijf? Nu weet ik niet in welke regio je zit, maar er zijn leerbedrijven (studenverhuisservices) die hand- en span- en sjouwwerk verrichten voor zeer redelijke prijzen. In ieder geval goedkoper dan materialen huren! Vaak kunnen zij, indien nodig, ook de benodigde heftruck/pompwagens e.d. verschaffen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Enige punt: hoe gaan zij een bankstel boven hun macht tillen (eigenlijk zoals ik het ook zelf zou moeten doen)

Hoe verhuizen verhuizers inboedels anders dan "wij" dat doen? Arch ja... Ieder zijn vak en hebben daar meer meer ervaring mee en middelen voor ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Enige punt: hoe gaan zij een bankstel boven hun macht tillen (eigenlijk zoals ik het ook zelf zou moeten doen)

Hoe verhuizen verhuizers inboedels anders dan "wij" dat doen? Arch ja... Ieder zijn vak en hebben daar meer meer ervaring mee en middelen voor ;)

 

boven de macht?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.