• 0

Nieuw concept D.I.Y.en

Omschrijving van je concept:

Mijn naam is Ilanit en ik vind het te gek om creatief bezig te zijn. Lekker thuis aan de keukentafel, met wat hapjes en drankjes erbij. Altijd als ik dan ergens door geïnspireerd raakte en aan de slag wilde liep ik tijdens het shoppen van benodigdheden vaak tegen dezelfde problemen aan:

 

Ik was veel tijd kwijt aan het rondshoppen van materialen (online en offline)

Ik moest vaak meer afnemen dan ik eigenlijk nodig had

Niet alle benodigdheden op één plek

Te weinig inspiratiebronnen voor laagdrempelige creativiteit

Na weer een lange zoektocht naar de juiste spullen voor een creatieve uitspatting, besloot ik zelf de touwtjes in handen te nemen. Mijn webwinkel Frou Frou DIY werd geboren.

 

Frou Frou DIY is dé oplossing voor alle bovengenoemde zaken. Ik bied complete D.I.Y. (Do It Yourself) pakketten aan met simpele (visuele) handleidingen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webshop staat, socialmedia kanalen lopen, afgelopen seizoen al zeker wat omzet gedraaid, nieuwe ideeën bedacht en bezig om deze uit te werken.

 

Wat er zeker nog moet gebeuren is een verbetering in productfoto's en hier een constante in vinden.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mensen zijn hier niet veel tijd kwijt aan rondshoppen van materialen (online en offline)

Ze nemen af wat ze ook daadwerkelijk gebruiken

Ze hebben alle benodigdheden op één plek

Inspiratiebronnen voor laagdrempelige creativiteit (ook als ze niets afnemen kunnen ze de DIY projecten vaak zelf maken met items die ze thuis hebben liggen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bij hobby/stoffen winkels schaf je vaak meer aan dan nodig of hebben ze niet alles wat je zoekt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Na een goede start te hebben gehad lopen de verkopen een beetje terug.

Ik zou dan ook graag feedback willen ontvangen over verbeterpunten van de webshop.

Ook zou ik graag tips willen ontvangen om een groter publiek te bereiken. Creatievelingen zijn er genoeg! Binnenkort sta ik op een beurs waar ik workshops geef, sta ik op een grote kerstmarkt en ik doe voldoende aan socialmedia.

Ook ben ik bezig met creatieve bloggers om een soort van affiliate op te starten.

Wat kan ik nog meer doen of wil ik gewoon te snel te veel?

 

Hoor graag van jullie!

Alvast bedankt.

Groetjes,

Ilanit

 

 

 

www.froufroudiy.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De roze kleur kan mensen afschrikken. Ik heb de website eens geprobeerd met een witte achtergrond kleur, de website straalt dan meer rust en vertrouwen uit. Zeker als je de shadow van de website van #666 aangepast naar #eaeaea

 

Ik denk dat je met dit soort kleine wijzigingen de website een stuk overzichtelijker kan maken. Hoe bereikt u op dit moment de klanten? Gebruikt u bijvoorbeeld adwords?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

Als ik dat roze verwijder dan gaat dat ten koste van mijn huisstijl. Ik zal er eens naar kijken.

Zoals ik aangeef in mijn verhaal bereik ik mijn klanten door goede SEO, Socialmedia, linkbuilding en binnenkort een beurs (met workshop) en kerstmarkt.

Adwords is denk ik budgettair op dit moment niet haalbaar.

 

Groetjes,

Ilanit

 

 

 

---

[onnodig citaat voorgaand bericht verwijderd]

www.froufroudiy.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat verstaat u onder goede SEO? Adverteert u op social media of moet u het op dit moment hebben van uw eigen vrienden en kennissen of volgen ook andere mensen uw pagina's al? Voor Google Adwords kunt u uiteraard zelf bepalen hoeveel hier aan wilt uitgeven.

 

U zou er ook voor kunnen kiezen om het roze terug te laten komen in de footer.

 

 

 

 

 

 

 

---

[onnodig citaat voorgaand bericht verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Sowieso is mijn webshop gebaseerd op SEO (SEOshop webshop).

Content is goed opgebouwd.

Adverteren via Facebook doe ik zo nu en dan. Op verschillende socialmedia wordt ik gevolgd door vrienden en kennissen maar zeker ook door mensen buiten deze kring.

 

Ik heb het eea aangepast en zal de reacties eens afwachten. Een beetje testen is nooit verkeerd natuurlijk.

 

Bedankt!

www.froufroudiy.nl

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik het er al beter uit zien. Echter zie ik dat u de achtergrond van de HTML-tag heeft aangepast naar #eaeaea. In principe zit dat er ook mooi uit echter zal ik dan gaan voor #F7F7F7, ik bedoelde eigenlijk dat de box-shadow van de website iets te donker is. Als u de box-shadow van de container van #666 naar #c8c8c8 aanpast zal de website nog iets rustiger ogen.

 

Fijn om te horen dat er ook andere mensen u al beginnen te vinden via Socal Media, het is echter van belang om de social media pagina's up to date te houden. Is het misschien een idee om acties via Facebook te laten verlopen? Bijvoorbeeld korting op de website of het verloten van diverse producten om op die manier nog meer aandacht te krijgen?

 

 

 

---

[onnodig citaat voorgaand bericht verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

ik heb een popupblocker, dus je blog wordt bij mij niet geopend in een nieuw venster.

 

lid worden van de community is een beetje onduidelijk, je moet er een mailtje voor sturen? Waar is die community verder te zien? Wat doen ze met elkaar? Hoe ontmoeten ze elkaar?

 

verder; een kaaspakket in de categorie 'wonen' vind ik ook niet echt passen.

 

Productaanbod; ik zie veel producten in meerdere categorieën waardoor ik al snel denk 'oh die hebben niet veel'.

 

Hoe vaak komen er nieuwe dingen bij? Kan ik van alles ook filmpjes zien? Heb je een youtubekanaal ofzo?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

De USPs op je homepagina zijn wel erg licht van kleur.

 

Maar toch kan ik ze lezen ;) en dan zie ik dat je boven de 40 euro geen verzendkosten berekent, terwijl je op je klantenservice pagina zegt dat verzending boven 30 euro al gratis is.

 

Kijk nog even naar je teksten. "Wordt een designer" zou ik zonder "t" doen, ik zie woorden los die aan elkaar geschreven moeten worden en starterskit schrijf je wisselend als Starters kit, starters kit en starterskit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.