• 0

Fulfilmentservices

Een grote valkuil voor ondernemers met een internetwinkel is dat ze bij enig succes al snel dag- en nacht bezig zijn met het inpakken en versturen van pakketten. Hierdoor komen ze niet meer aan ondernemen toe en velen gaan uiteindelijk aan hun eigen succes ten onder.

 

Om dit voor te zijn ben ik gaan zoeken naar de mogelijkheden van outsourcing. Daarbij ben ik op het fenomeen "fulfilmentservices"gestuit. Dit lijkt een geweldig concept om met relatief lage vaste kosten (vanaf zo'n 700 euro per maand) in snelteinvaart te kunnen opschalen als de vraag toeneemt.Ze leveren niet alleen opslag- en logistieke diensten maar kunnen ook de hele order-afhandeling inclusief afhandeling van retouren van je over nemen.

 

Ik vraag mij af of jullie van deze dienst op de hoogte zijn en of iemand er al ervaring mee heeft.

 

Enkele bedrijven die deze dienst leveren zijn:

 

www.DocDataef.nl

www.s-h.nl

www.toppak.nl

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helemaal eens. Ook bestaat de kans dat ondernemers die een internetwinkel exploiteren de resources onderschatten die nodig zijn voor een effectieve klantenservice/helpdesk/orderlijn/saleslijn.

 

- Zelf organiseren kost een hoop geld en brengt risico's met zich mee.

- Uitbesteden (outsourcing) is een uitstekend alternatief maar kan behoorlijk prijzig zijn,

- Offshoring (uitbesteden naar het buitenland) is mogelijk the best of both worlds

 

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Helaas biedt jouw bedrijf geen integrale oplossing met een logistieke - en orderafhandeling. Ik wil een fulfilmentservices niet beperken tot een telefoondienst. Bovendien zou ik de klantencontacten als laatste uitbesteden omdat je als bedrijf hiervan heel veel kunt leren. Neemt niet weg dat ik best mogelijkheden voor jouw soort dienstverlening zie. Maar plaats het alsjeblieft niet onder de noemer fulfilmentservices want daarvoor is het veel te beperkt.

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

Wij handelen inderdaad niet het hele logistieke proces af, maar dat betekent niet dat wij geen fullfilment (afhandeling) diensten aanbieden. Gebruikelijk in deze branche is dat verschillende onderdelen van het proces door verschillende organisaties worden afgehandeld. Zo wordt bijvoorbeeld de klantenservice/helpdesk van dell.com door Stream afgehandeld, maar zodra je pc/laptop moet worden opgehaald, verbinden ze je door met de logistieke partner.

Ieder heeft z'n specialiteit, door slim samen te werken ('Just in Time', etc) gaat de kwaliteit van dienstverlening omhoog en kosten omlaag.

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Mijn reactie is misschien een beetje scherp maar ik was juist zo gecharmeerd van de integrale aanpak. Maar één leverancier, geen afstemmingsproblemen, één rekening, geen eigen personeel, geen eigen magazijn, geen voorraadbeheer, zeer flexibele kosten gerelateerd aan de verkoopaantallen. Dat lijkt mij totaal zorgeloos ondernemen. Je kunt je dan als ondernemer volledig richten op r&d marketing en sales..

 

Misschien kun je gaan samenwerken met een logistiek bedrijf en gezamelijk klanten gaan werven. Met één gezamelijke accountmanager hoeft de klant er dan niets van te merken dat achter de schermen meerdere bedrijven actief zijn. Zo creëer je een win-win-win situatie!

 

Gr, Niek

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wederom mee eens: m'n actieve beleid is vooralsnog het leveren van klantcontact diensten. Echter als er een ondernemer op m'n stoep staat die zegt: "ik wil dat je alles voor me regelt", dan ga ik dat op z'n minst onderzoeken. Ook facturering, mailings, etcetera kan ik eventueel organiseren.

 

 

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Fulfilment is absoluut handig, zeker als je met wat grotere aantallen werkt. Ik heb zelf een tijdje bij een van bovenstaande toko's gewerkt, het is een complete oplossing voor de verzender. Een kwestie van de producten naar het fulfilment bedrijf laten vervoeren, en adresbestanden aanleveren voor de verzending.

 

Aan de andere kant kosten deze services natuurlijk best wat geld, niet alleen voor verpakken en verzenden, maar ook voor bijv data processing en opslag van je goederen. Blijkbaar is dat toch voordeliger dan zelf doen voor veel bedrijven, ook grote verzenders zoals tellsell, timelife en bijvoorbeeld de postbank (voor acties) maken er gebruik van.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Niek,

Ik werk op dit moment niet meer in deze branche, maar door mijn jarenlange ervaring, zou ik je er toch graag voor willen waarschuwen niet met een te groot fulfilmentcentre in zee te gaan als je zelf klein bent. De grote centres zijn vaak log en weinig flexibel. Bij de grote jongens als bijvoorbeeld een Bol.com of Eci is dit geen probleem en vaak zelfs noodzakelijk om de grote stroom orders in goede banen te leiden, maar bij een kleine cq startende onderneming zou het verstandiger zijn evt. fulfilment uit te besteden bij een wat kleinere partner. Denk hierbij bijvoorbeeld aan full service DM bedrijven.

 

Gr,

Susan

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het oneens met de stelling van Tim dat het 'gebruikelijk is in de fufilment branche dat verschillende onderdelen van het proces door verschillende organisaties worden afgehandeld'. Noch dat door 'slim samen te werken, de kwaliteit van dienstverlening omhoog en kosten omlaag gaan (1+1+1 = zelden 3; er zijn altijd lekken, doublures, enz).

 

Probleem in de branche is dat velen beweren alles zelf te doen om e.e.a. vervolgens zelf uit te besteden. Alles onder één dak kan echt, en bespaart heel veel communicatie, kosten en fouten.

 

Wat betreft zelf doen of uitbesteden: bijlage kan wellicht helpen bij de discussie.

 

Hans

 

 

SH_white_paper_-_Zelf_doen_of_uitbesteden.doc

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.