• 0

Mooi inkjetpapier voor marketingmateriaal

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat gaat eigenlijk niet. Er is natuurlijk mooi fotopapier voor inktjets waar op zich redelijke resultaten mee te behalen zijn, maar je wilt niet weten wat je aan inkt kwijt bent als het afdrukken zijn met veel dekking.

 

Ik heb op zich wel redelijk goede ervaringen met Staples (office centre), die kunnen tegen redelijk tarieven best goede materialen drukken op formaten van A4 tot A0. Dit zal ongetwijfeld ook gelden voor andere soortgelijke aanbieders.

Link naar reactie
  • 0
maar je wilt niet weten wat je aan inkt kwijt bent als het afdrukken zijn met veel dekking.

En dan zul je ze ook nog moeten lamineren of vernissen/impregneren, anders veeg je die zelfde inkt er zo weer van af en is 1 zonnige dag genoeg om jouw brochure een "frisse 1900 retrolook" te geven.

 

Meest voor de hand liggende alternatief voor drukken is P.O.D.

Daarmee kun je in ieder geval resultaten mee behalen die er niet alleen redelijk uitzien, maar ook lange tijd redelijk blijven.

 

die kunnen tegen redelijk tarieven best goede materialen drukken op formaten van A4 tot A0

Meeste 'drukwerk' is gewoon P.O.D. :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand wat goed inkjetpapier is om zelf brochures mee te printen?

 

Het kwaliteitsniveau van echt drukwerk is natuurlijk niet te evenaren, maar heeft iemand ervaringen met een papiersoort waar toch nog redelijke resultaten mee te halen zijn?

 

Weet niet wie of wat je wilt bestoken met die brochures. Maar bedoel je wel brochures? Die moet je dus zelf vouwen, insteken en nieten.... Als je dat zelf (netjes) wilt doen ben je daar al snel een paar weekenden mee bezig. Met een matige kwaliteit als resultaat.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Is de doelgroep B2B of B2C? Hoe ver kom je met digitaal materiaal? Zonder printen dus.

 

Over wat voor oplage/inkoopkosten praten we?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Alleen een kenner ziet het verschil met echt drukwerk...

 

daarom is Print On Demand ook zo'n succes en neemt het langzaamaan over he ;)

 

Zoals opgemerkt ligt dat een beetje aan de oplages, maar als het een hoeveelheid is die je in 1 keer kunt optillen is printen meestal aantrekkelijker dan offset drukken.

 

Natuurlijk is drukken een andere techniek dan printen, maar ik noem het voor het gemak toch maar allemaal drukwerk :D

Link naar reactie
  • 0

Is de doelgroep B2B of B2C? Hoe ver kom je met digitaal materiaal? Zonder printen dus.

 

Over wat voor oplage/inkoopkosten praten we?

 

Groet,

 

Highio

 

Het gaat om een marketingkit die ik bij mogelijke klanten wil achterlaten. Zowel B2B als B2C. Er zitten diverse informatiebladen in. Meestal op A4-formaat.

 

Ik schat in dat ik er per jaar 10 - 20 nodig zal hebben. Niet echt veel dus. Vandaar dat ik zoek naar een techniek waarbij een acceptabele kwaliteit gehaald wordt, zonder direct grote aantallen af moeten drukken, want die raak ik toch niet kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand wat goed inkjetpapier is om zelf brochures mee te printen?

 

Het kwaliteitsniveau van echt drukwerk is natuurlijk niet te evenaren, maar heeft iemand ervaringen met een papiersoort waar toch nog redelijke resultaten mee te halen zijn?

 

Weet niet wie of wat je wilt bestoken met die brochures. Maar bedoel je wel brochures? Die moet je dus zelf vouwen, insteken en nieten.... Als je dat zelf (netjes) wilt doen ben je daar al snel een paar weekenden mee bezig. Met een matige kwaliteit als resultaat.

 

Als ik het zo lees is het volgens jou dus: naar de drukker of niets?

Ook erg bedankt voor jouw bijdrage. Ik ben bang dat je gelijk hebt. Zeker dat vouwen moet je niet zelf willen doen. Gelukkig is het meeste materiaal op A4-formaat.

 

Het probleeem met drukwerk zijn in dit geval de grote oplages.

Indien ieder A4-tje van de marketingkit drukwerk wordt, zit ik snel aan de €500 - €1000 aan investeringskosten. Indien dat de prijs voor een professionele uitstraling is, dan moet ik daar gewoon voor gaan. Toch vroeg ik me af of er misschien een techniek is waarbij kleine oplages mogelijk zijn met een acceptabel resultaat.

 

Is afdrukken met een professionele kleurenkopieermachine misschien nog een idee?

Of heeft iemand nog een andere tip?

 

In ieder geval iedereen erg bedankt voor de bijdragen tot nu toe. Ik heb er erg veel van opgestoken.

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen een kenner ziet het verschil met echt drukwerk...

 

daarom is Print On Demand ook zo'n succes en neemt het langzaamaan over he ;)

 

Zoals opgemerkt ligt dat een beetje aan de oplages, maar als het een hoeveelheid is die je in 1 keer kunt optillen is printen meestal aantrekkelijker dan offset drukken.

 

Het hoeft zeker geen offset drukwerk te zijn. Print on demand is kwalitatief gezien zeker voldoende. Heb in het verleden wel eens een foldertje laten "printen" en was daar erg tevreden over. Het probleem is een beetje dat oplages bij print on demand ook nog te hoog zijn. Om te beginnen heb ik aan 10 stuks per A4-tje voldoende. Volgend jaar moet het ontwerp toch weer aangepast worden. Het zijn wel veel verschillende A4-tjes die afgedrukt moeten worden. Indien ik voor ieder ontworpen A4-tje dus minimaal €50 excl. moet neerleggen terwijl ik er maar 10 van nodig heb, lopen de kosten een beetje op. Ongeveer 5€ excl. per A4-tje.

 

Misschien dat de vraag dus moet zijn:

Wat is een goede techniek voor zeer kleine oplages van rond de 10 stuks?

 

Link naar reactie
  • 0
Misschien dat de vraag dus moet zijn:

Wat is een goede techniek voor zeer kleine oplages van rond de 10 stuks?

??? Daarop is het antwoord nu welgeteld 5 keer gemotiveerd gegeven: printing on demand.

Espen heeft er op 6-11 zelfs een mooie link bij gezet naar een P.O.D. aanbieder die ook vernist/lamineert, en wellicht dus ook vouwt/niet etc.

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat de vraag dus moet zijn:

Wat is een goede techniek voor zeer kleine oplages van rond de 10 stuks?

??? Daarop is het antwoord nu welgeteld 5 keer gemotiveerd gegeven: printing on demand.

Espen heeft er op 6-11 zelfs een mooie link bij gezet naar een P.O.D. aanbieder die ook vernist/lamineert, en wellicht dus ook vouwt/niet etc.

 

@Norbert Bakker: Jammer dat je nu zo'n belerend toontje gebruikt terwijl je er blijkbaar zelf toch niet zo heel erg veel van af weet, of het moet zijn dat je mijn opmerkingen en vraag niet goed gelezen hebt. Wel erg bedankt voor je hulp natuurlijk.

 

Bij de aanbieder waar Espen naar verwijst zit ik voor een flyer op A4-formaat aan een minimale oplage van 250 stuks. Die zijn inderdaad heel goedkoop, maar zo veel heb ik er niet nodig, dus dan worden ze toch weer erg duur: ongeveer 5 euro per stuk, want ik heb er maar 10 nodig. Vandaar mijn vraag of iemand een techniek weet met een goede prijs-kwaliteit verhouding bij zeer kleine oplages van rond de 10 stuks.

 

 

Link naar reactie
  • 0
@Norbert Bakker: Jammer dat je nu zo'n belerend toontje gebruikt terwijl je er blijkbaar zelf toch niet zo heel erg veel van af weet, of het moet zijn dat je mijn opmerkingen en vraag niet goed gelezen hebt.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10..... nee jammer, niet gelukt!

 

Uiteraard doel ik op P.O.D als TECHNIEK, niet per sé op de link van Espen. Als je een beetje verder googelt kom je vanzelf een 100-tal andere POD-aanbieders tegen met kleinere oplagen, eentje heet er zelfs "tienstuks". Vervolgens aan jou om de minimumoplageprijs terug te rekenen naar de prijs per stuk

 

Wel erg bedankt voor je hulp natuurlijk.

Laat maar.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ook nieuwsgierig, heb ik gevonden: 228 euro voor 25 stuks. A4, Full-colour, 135 grams, gelijmde rug, 40 pagina's (hun minimum).

 

Edit: en een andere 25 stuks voor < 50 euro voor 8 pagina's. Dan geniet, gelijmd heeft bij de 2 aanbieders die ik bekeken heb een minimum aantal pagina's > 40. Logisch.

Link naar reactie
  • 0

Edit: en een andere 25 stuks voor < 50 euro voor 8 pagina's. Dan geniet, gelijmd heeft bij de 2 aanbieders die ik bekeken heb een minimum aantal pagina's > 40. Logisch.

 

Dat is een goed idee: de pagina's bundelen zodat de prijs per pagina daalt. Ga ik daar eens naar kijken.

Wel zal ik mijn presentatie er op aan dienen te passen.

Link naar reactie
  • 0
Uiteraard doel ik op P.O.D als TECHNIEK, niet per sé op de link van Espen. Als je een beetje verder googelt kom je vanzelf een 100-tal andere POD-aanbieders tegen met kleinere oplagen, eentje heet er zelfs "tienstuks". Vervolgens aan jou om de minimumoplageprijs terug te rekenen naar de prijs per stuk

 

 

Dat is weer nieuwe informatie! Voor mij niet zo vanzelfsprekend hoor. Ik ben een leek en daarom vraag ik hulp op dit forum. Mijn google zoektocht leverde andere info op. Fijn dat je me er op wijst dat er aanbieders zijn die kleinere oplagen aanbieden. Dat wist ik nog niet.

 

Het probleem blijft volgens mij toch nog dat de prijs per A4-flyer bij kleine oplages van bijvoorbeeld 10 stuks enorm omhoog gaat. Nog steeds rond de 5€ per stuk.

Ik heb veel verschillende A4-tjes in de marketingkit. Het produceren van een marketingkit is zodoende erg duur.

 

Daarom vroeg ik naar een alternatief (waarschijnlijk ook voor P.O.D.) waarbij toch leuke resultaten gehaald kunnen worden. In ieder geval iets leuker dan op gewoon inkjetpapier printen.

 

Mod edit: quote en reactie verbeterd

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het voor een drukker wel mogelijk zal zijn jouw opdracht niet te bundelen. De klantenservice is beschikbaar tot 20:00 uur.

 

Bedankt voor de tip!

 

Het zal dus niet een standaard bestelling moeten zijn, maar even contact opnemen met de klantenservice. Welk bedrijf raad jij aan?

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat de vraag dus moet zijn:

Wat is een goede techniek voor zeer kleine oplages van rond de 10 stuks?

??? Daarop is het antwoord nu welgeteld 5 keer gemotiveerd gegeven: printing on demand.

Espen heeft er op 6-11 zelfs een mooie link bij gezet naar een P.O.D. aanbieder die ook vernist/lamineert, en wellicht dus ook vouwt/niet etc.

 

@Norbert Bakker: Wat jammer dat je me zelfs een "kneus" geeft wanneer je op dezelfde manier aangesproken wordt als dat je anderen aanspreekt. Dat moet je dan toch kunnen hebben vind ik. Beetje jammer dat dat blijkbaar niet zo is. Vind je soms dat je boven een ander staat op het moment dat jij een vraag van die ander probeert te beantwoorden? Ik stel voor dat we toch op een iets gelijkwaardiger manier met elkaar omgaan op dit forum.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.