• 0

Mooi inkjetpapier voor marketingmateriaal

Aanbevolen berichten

  • 1

Maak gebruik van losbladigheid als je het echt budget wilt houden. Scheid kleurendrukwerk en zwartwitlaserprint op verschillende bladen en denk daarbij goed na over wat tijdloos is. Dan kun je vrijwel kostenloos updaten.

 

Een verdere discussie is met alle respect vrij onzinnig bij deze oplage. Als jij wilt printen of drukken en afwerken, heeft dat een kostprijs met of zonder opslag. Waarom hanteren bedrijven toch een minimumoplage?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Maak gebruik van losbladigheid als je het echt budget wilt houden. Scheid kleurendrukwerk en zwartwitlaserprint op verschillende bladen en denk daarbij goed na over wat tijdloos is. Dan kun je vrijwel kostenloos updaten.

 

Dat is ook een goede tip! Voor de tijdloze bladen kan de oplage dan aanzienlijk hoger zijn!

 

Een verdere discussie is met alle respect vrij onzinnig bij deze oplage. Als jij wilt printen of drukken en afwerken, heeft dat een kostprijs met of zonder opslag. Waarom hanteren bedrijven toch een minimumoplage?

 

Het is me duidelijk, omdat er blijkbaar waarschijnlijk geen alternatief is, zal ik voor de ongeveer 15 x10 = 150 A4-flyers zo'n 15 x €50 = €750 moeten neerleggen (voor 10 marketingkits met ieder 15 flyers.) En volgend jaar opnieuw maar dan kan het iets goedkoper omdat de tijdloze flyers niet opnieuw hoeven te worden gedrukt.

 

Erg bedankt voor jouw bijdrage en iedereen bedankt natuurlijk. Ik heb veel geleerd hier.

Link naar reactie
  • 1

@Norbert Bakker: Wat jammer dat je me zelfs een "kneus" geeft wanneer je op dezelfde manier aangesproken wordt als dat je anderen aanspreekt. Dat moet je dan toch kunnen hebben vind ik.

Zeker, maar op dat moment even niet. Je latere toelichting (van 11:46) verduidelijkte - voor mij althans - een hoop en plaatste jouw herhaalde oproepen in een wat ander perspectief. Miscommunicatie, mea culpa.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@Norbert Bakker: Wat jammer dat je me zelfs een "kneus" geeft wanneer je op dezelfde manier aangesproken wordt als dat je anderen aanspreekt. Dat moet je dan toch kunnen hebben vind ik.

Zeker, maar op dat moment even niet. Je latere toelichting (van 11:46) verduidelijkte - voor mij althans - een hoop en plaatste jouw herhaalde oproepen in een wat ander perspectief. Miscommunicatie, mea culpa.

 

 

 

 

Leuke reactie. Ik heb je een reus gegeven.

Link naar reactie
  • 1

Als het echt om zulke kleine oplages cq allemaal verschillende paginas gaat kun je het misschien toch beter zelf doen. Niet met een inktjet, maar met een kleurenlaser. Die dingen zijn in aanschaf niet zo duur meer (zeg 300 euro voor een redelijk goede) en de resultaten zijn best goed - veel beter als wat ik ooit uit een inktjet heb zien komen... zeker als je kijkt naar kleurechtheid over tijd en ongevoeligheid voor vocht.

 

Zaken als vernissen kun je natuurlijk vergeten, maar het ziet er best 'solid' uit als je goed papier gebruikt.

Link naar reactie
  • 0

P.O.D. kan een stuk goedkoper dan de prijzen die hier genoemd worden. Kijk eerst even wat je exact wilt en vraag dan wat prijsopgaven aan. Voor 2 euro per stuk heb je al een infopakketje in kleine oplage.

Grote oplages worden uiteraard per stuk goedkoper.

 

Bedankt, dat bevestigt wat XiaoDi hier eerder zei.

Link naar reactie
  • 0

Als het echt om zulke kleine oplages cq allemaal verschillende paginas gaat kun je het misschien toch beter zelf doen. Niet met een inktjet, maar met een kleurenlaser. Die dingen zijn in aanschaf niet zo duur meer (zeg 300 euro voor een redelijk goede) en de resultaten zijn best goed - veel beter als wat ik ooit uit een inktjet heb zien komen... zeker als je kijkt naar kleurechtheid over tijd en ongevoeligheid voor vocht.

 

Zaken als vernissen kun je natuurlijk vergeten, maar het ziet er best 'solid' uit als je goed papier gebruikt.

 

Dankjewel. Dit bevestigt dan toch nog mijn eerdere vermoeden dat er voor mijn geval misschien toch een alternatief is voor P.O.D. Het hoeft inderdaad niet perfect te zijn, als het maar iets professioneler oogt dan met die slappe inkjet afdrukjes.

 

Ik ga eens kijken wat voor een afdrukken de HP Color LaserJet Pro CP5225n geeft.

Dat is een vrij goedkope laserprinter die ook nog eens A3-formaat aan kan!

Link naar reactie
  • 0

Let bij de aanschaf niet alleen op de prijs van de printer, dat is inderdaad meestal niet zoveel. Kijk vooral naar de prijs van de toners, fusers, etc. die je daarna nodig hebt. Dat bepaalt de prijs van de afdruk.

Let erop dat je rondom wel een witte rand overhoudt na printen. Het hele vel printen lukt dus niet.

 

En slappe laserafdrukjes kun je ook krijgen, net als slappe inktjetafdrukjes. Hangt er vanaf wat voor papier je in de printer stopt. Er is ook 200 grams papier voor inktjetprinters, dat wordt echt geen slap printje.

Link naar reactie
  • 0

Wat je wil printen kost (veel) minder dan 50 euro als je het laat doen, als ik DaMedia's bericht goed lees. Als je dat niet wilt geeft Benm de suggestie om zelf een laserprinter van zo'n 300 euro te kopen. In plaats daarvan heb je nu zelf een printer gevonden die bij de 1000 euro begint...

 

Ik kan je niet helemaal volgen.

 

Wat DaMedia zegt moet ik eerst nog zelf ervaren. Indien me een goede offerte wordt aangeboden zal het me misschien geen €750 kosten zoals ik eerder uitrekende op basis van de prijzen die voor A4-flyers worden aangeboden, maar dat het voor minder dan €50 euro zou kunnen, daar ga ik nu even voor de zekerheid niet van uit.

 

Die laserprinter kost exclusief btw (we zijn ondernemers) net iets meer dan €800. Zoals ik al aangaf moet volgend jaar weer een groot deel van het drukwerk opnieuw gedaan worden en ieder daarop volgend jaar. De afdrukjes kosten met deze laserprinter maar een paar cent per stuk. Ik denk dus dat ik e.e.a. binnen een paar jaar heb terug verdient. Daarnaast biedt zo'n printer natuurlijk voordelen die ik als ik het uitbesteed niet heb.

Link naar reactie
  • 0

Let bij de aanschaf niet alleen op de prijs van de printer, dat is inderdaad meestal niet zoveel. Kijk vooral naar de prijs van de toners, fusers, etc. die je daarna nodig hebt. Dat bepaalt de prijs van de afdruk.

Let erop dat je rondom wel een witte rand overhoudt na printen. Het hele vel printen lukt dus niet.

 

En slappe laserafdrukjes kun je ook krijgen, net als slappe inktjetafdrukjes. Hangt er vanaf wat voor papier je in de printer stopt. Er is ook 200 grams papier voor inktjetprinters, dat wordt echt geen slap printje.

 

De prijs per print is behoorlijk laag.

Dat je niet borderless kan printen is inderdaad een nadeel. Is dat bij alle laserprinters het geval?

 

Wat betreft de kwaliteit van de afdruk ging ik even af op de opmerking van Benm: "de resultaten zijn best goed - veel beter als wat ik ooit uit een inktjet heb zien komen... "

 

Als het resultaat veel beter is dan dat van een inkjet, ben ik al dik tevreden. Ik wilde dus zelf eerst eens kijken wat voor een afdrukken er uit zo'n apparaat komen.

 

Link naar reactie
  • 1

Er zijn inktjetprinters die een beter resultaat geven dan sommige laserprinters, dat zegt niet zoveel. Ligt aan combinatie printer, inkt, papier. Sommige laserprinters hebben een hele doffe afdruk, maar ook daar speelt papier ene belangrijke rol.

Ik ken geen kleurenlaserprinters die tot de rand printen, sommige inktjets kunnen dat wel. Normaal print je op iets groter papier en snij te weer uit wat je wilt overhouden.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inktjetprinters die een beter resultaat geven dan sommige laserprinters, dat zegt niet zoveel. Ligt aan combinatie printer, inkt, papier. Sommige laserprinters hebben een hele doffe afdruk, maar ook daar speelt papier ene belangrijke rol.

Ik ken geen kleurenlaserprinters die tot de rand printen, sommige inktjets kunnen dat wel. Normaal print je op iets groter papier en snij te weer uit wat je wilt overhouden.

 

De meningen op dit forum lopen dus op dit punt uiteen. Ik denk dat ik het daarom toch maar zelf moet gaan beoordelen aan de hand van wat afdrukken van zo'n laserprinter. Ik weet dat ook het papier invloed heeft. Mijn oorspronkelijke vraag was daar ook op gericht.

 

Hoeveel A4-tjes zitten er overigens in dat infopakketje voor 2 euro per stuk in kleine oplage, waar je het over had? Bij welk bedrijf zou ik dat eventueel kunnen regelen?

Link naar reactie
  • 0

Kleurenlasers printen normaliter niet tot aan de rand - daar moet je in het ontwerp van je materialen rekening mee houden. Bij POD kan het meestal wel, of in ieder geval laten snijden zodat edge to edge bedrukt is.

 

Qua kwaliteit van inkjet vs laser: de meeste kleurenlasers geven een redelijk glossy resultaat bij hoge dekking. Toner is een plastic substantie die min of meer op het papier gesmolten wordt. Goed papier (100+ gram, extra wit) helpt er zeker aan.

 

Voor de kosten kun je natuurlijk ontwerpen met een lage dekkingsgraad, maar kijk zoals gezegd vooraf wat een nieuwe tonercartridge kost. Bij goedkope modellen zijn de 4 toners samen soms duurder dan de printer (al komt die dan met half lege cartridges, zelfde truc die ze bij inktjets al 20 jaar uithalen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.