• 0

Overnemen facturen na faillissement

Door prive-omstandigheden bestaat de kans dat mijn eenmanszaak failliet gaat. Omdat het bedrijf toch kansen voor de toekomst heeft wil een kennis een BV oprichten en de zaak voortzetten. Er zijn bepaalde leveranciers van wie ik heel graag wil dat deze alsnog hun facturen betaald krijgen omdat ik hier altijd prettig mee heb samengewerkt. De kennis die het bedrijf voortzet wil deze betalen. Mag dat en zijn dat gewoon bedrijfskosten die aftrekbaar zijn of moet hij dat doen uit de nettowinst na vennootschapsbelasting en eventueel inkomstenbelasting?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47632-overnemen-facturen-na-faillissement/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Door prive-omstandigheden bestaat de kans dat mijn eenmanszaak failliet gaat.

Realiseer je wel dat je met je naar ik aanneem echte naam op internet dingen uitroept, en wel op een forum wat in Google hoog scoort.

Verander je forumnaam in iets wat onherleidbaar is naar je onderneming.

:)

• 0

Beste TS,

realiseer je je eigenlijk wel wat een faillissement van een eenmanszaak (ook) voor jou in privé betekent?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Heb mijn naam al veranderd,was overigens niet mijn echte naam maar om misverstanden te voorkomen. De kans bestaat dat mijn faillissement wordt aangevraagd, ik zal dan uiteraard een minnelijke regeling proberen te treffen of als dat niet lukt de WSNP in gaan. Mijn schulden zijn niet zozeer ontstaan omdat mijn bedrijf niet levensvatbaar is of kan worden maar door problemen uit het verleden (echtscheiding, gedwongen huisverkoop etc.). Wij willen het bedrijf dan voortzetten in een BV op naam van een kennis bij wie ik eventueel in loondienst ga. Pas daarna gaat die BV betalingsregelingen treffen met leveranciers, zeker met diegene met wie we verder willen. Dan is er van paulianeus handelen toch geen sprake? Maar hoe zit dat fiscaal?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar