• 0

Nieuw, webshop in "Foute" Kerstkleding

Omschrijving van je concept:

In Amerika is het al jarenlang een (gezellige) gewoonte om voor en tijdens de Kerstdagen een zo fout mogelijke kersttrui te dragen... Het liefst één die je oma voor je heeft gebreid en die je al sinds de jaren 70 op zolder hebt liggen. Ben je niet zo gelukkig dat je er al één hebt liggen? Dan liggen de winkels in november en december vol met de foutste en grappigste designs.

 

En nu moet Nederland er ook aan! ;) www.UglyXmas.nl is een webshop waar je voornamelijk Foute Kersttruien kunt kopen. Met daarnaast nog wat andere grappige kerstspulletjes, zoals kerstmutsen en hoeden...

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webshop staat online (in Magento laten bouwen), assortiment samengesteld van leveranciers uit de VS en Engeland. Daarnaast inmiddels een Facebookpagina opgezet. Vanaf 15-11 ga ik starten met Facebook Ads.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Tja, gewoon een leuke en originele shop voor mensen die van een "grapje" houden...

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dat spreekt redelijk voor zichzelf...

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Persoonlijk vind ik de homepage wat "overweldigend"... Ik wil jullie geen woorden in de mond leggen, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.. Verder hoor ik graag wat jullie van de usability vinden en natuurlijk van het assortiment.

 

Ik heb ervoor gekozen om voor een deel van het assortiment met een "pre-order"-systeem te werken. Hoe ervaren jullie dit en vinden jullie dat dit duidelijk gecommuniceerd wordt?

 

 

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Dennis,

 

Leuk concept!

 

Je focus ligt op Kerstmis maar hoe ga je dat dan doen in de andere maanden?

 

Ook zeg je bij alle artikelen "deze trui sturen wij op 1 december 2014 naar u toe". Hoe ga je dit realiseren, wil je dan alles dezelfde dag verzenden naar de klant? Is dit niet erg onhandig?

 

gr

 

Maarten

Link naar reactie
  • 1

Wat opmerkingen in willekeurige volgorde.

 

Je banners snap ik niet. Waarom niet gewoon een paar mensen met een ondeugende blik die die truien aanhebben, in plaats van die dierenkoppen? En waarom verberg je bij die linkertrui het "foute" met een tak kerstgroen?

 

Ik vraag me af hoe "echt" zo'n bewegend oog of zo'n haardvuur er in de praktijk uitziet. Op de plaatjes is het mooi strak, maar is dat ook nog zo als je je mobiele telefoon met die app daar hebt zitten?

 

Als ik de "mannen" pagina bekijk, zie ik bovenaan 1 man en 2 vrouwen. Waren er geen verschillende plaatjes beschikbaar voor de unisex truien?

 

Waarom moet ik een actiecode invullen als die voor iedereen geldt?

 

Ik zie hier en daar nog aardig wat Engels. Ik zou sowieso "zip code" vertalen.

 

De berekening van de verzendkosten snap ik niet. Ik moet de cryptische omschrijving "4,95 € 0,00" selecteren en vervolgens worden er geen verzendkosten berekend, terwijl mijn bestelling onder de 75 euro is".

 

In je bestelproces meld je een retourneringsrecht van 14 dagen, in je algemene voorwaarden is dit 14 werkdagen.

 

Voor dit speciale product zou ik in geval van leveringsproblemen een wat sympathieker ontbindingsregeling hanteren dan "na 30 dagen". Dan is kerst voorbij ...

 

Je pagina's laden bij mij niet echt snel.

 

Spreek je bezoeker consistent aan met "u" of "je" en loop je teksten nog even na op tik- en taalfouten.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft je Algemene Voorwaarden, deze kan de koper niet opslaan. Er staat bij het bestelproces wel een aanvinkhokje en linkje naar een webpagina waar ze op staan, maar vervolgens zijn ze niet op te slaan (tekst moeten selecteren en kopiëren naar Word volstaat niet).

Het verdient de voorkeur dat het linkje een .pdf-bestand opent.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie opmerkingen! Ik zal hieronder op een aantal ervan reageren (uiteraard ga ik er ook wat mee doen!)

 

Ook zeg je bij alle artikelen "deze trui sturen wij op 1 december 2014 naar u toe". Hoe ga je dit realiseren, wil je dan alles dezelfde dag verzenden naar de klant? Is dit niet erg onhandig?

 

De truien die je kunt "reserveren" (dit zijn niet alle truien) koop ik voornamelijk in Engeland & Amerika. Omdat ik nog niet weet welke artikelen hard gaan lopen gebruik ik dit pre-order systeem. Eind deze maand kan ik dan gerichter inkopen. Ik moet zeggen dat dit prima werkt! Het was even afwachten, maar klanten maken er gebruik van.

 

Je banners snap ik niet. Waarom niet gewoon een paar mensen met een ondeugende blik die die truien aanhebben, in plaats van die dierenkoppen? En waarom verberg je bij die linkertrui het "foute" met een tak kerstgroen?

 

Hier moet ik je helemaal gelijk in geven en dit ga ik ook zsm aan laten passen. Het idee was leuk, maar ik vind het ook niet op de juiste manier overkomen...

 

Als ik de "mannen" pagina bekijk, zie ik bovenaan 1 man en 2 vrouwen. Waren er geen verschillende plaatjes beschikbaar voor de unisex truien?

 

Aangepast! Ik was tegelijkertijd wat nieuwe producten aan het toevoegen... ;)

 

De berekening van de verzendkosten snap ik niet. Ik moet de cryptische omschrijving "4,95 € 0,00" selecteren en vervolgens worden er geen verzendkosten berekend, terwijl mijn bestelling onder de 75 euro is".

 

Onwijs goed dat je me hierop wijst!! Voor het weekend hebben we hier wat getest en blijkbaar hebben we het niet goed terug gezet. Hmm.. Daar zijn een paar bestellingen te goedkoop de deur uit gegaan!

 

Nogmaals dank iedereen! Ik ga ermee aan de slag!

 

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.