Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Onderneemster1989

Telefoniste in dienst nemen?

Recommended Posts

Beste,

 

Wij verkopen tweedehandse goederen en zouden graag een telefoniste willen aannemen die niet in feite producten gaat verkopen maar meer ons bedrijf gaat voorstellen en de website aan de mensen door geeft om eens zeker een kijkje te nemen en misschien dat vandaar uit mensen geïnteresseerd raken.

Wij verkopen tweedehands kwaliteit luxe meubels.

 

Ik zal te denken om een goede script te maken en daar zijn we nu mee bezig.

Alleen zouden wij graag willen weten hoe wij gegevens komen van mensen die zich hebben opgegeven voor een verhuis bijvoorbeeld, of mensen die in de verbouwing zitten etc,

 

Een soort mailing lijst.

 

Dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n doelgroepenlijst van particulieren (met verhuis- en/of verbouwplannen) is er niet en ook niet ergens op te vragen. Om iemand (voor een kennismakingsbezoek op jullie website) rond te laten bellen, is duur, omslachtig, weinig effectief en dan hebben we het nog niet eens over het bel-me-niet-register. Mijn advies zou zijn om de meer traditionele middelen hiervoor in te zetten: Adwords, adverteren, flyeren op plaatsen met veel relevante traffic, etc...

 

Succes en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n doelgroepenlijst van particulieren (met verhuis- en/of verbouwplannen) is er niet en ook niet ergens op te vragen. Om iemand (voor een kennismakingsbezoek op jullie website) rond te laten bellen, is duur, omslachtig, weinig effectief en dan hebben we het nog niet eens over het bel-me-niet-register. Mijn advies zou zijn om de meer traditionele middelen hiervoor in te zetten: Adwords, adverteren, flyeren op plaatsen met veel relevante traffic, etc...

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Hallo Hans,

 

Wij zijn volop aan het adverteren en krijgen ook best goed redelijke klanten die aankopen doen.

Mond op mond reclame is ook erg belangrijk en daar voldoen wij ook net aan, maar wij zouden graag mensen bereiken die niet dagelijks achter het internet te vinden zijn en vaak de krant lezen.

 

De bel me niet register daar zijn wij al van op de hoogte en houden hier ook rekening mee.

Maar als we het goed begrijpen zou een telefoniste weinig zin hebben en ons alleen maar geld kosten zonder enige resultaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mond op mond reclame is ook erg belangrijk
In ieder geval erg intiem... :-K ;) Maar je hebt gelijk, mond-tot-mond reclame werkt nog steeds, het is wel een kwestie van een lange adem.

 

Maar als we het goed begrijpen zou een telefoniste weinig zin hebben en ons alleen maar geld kosten zonder enige resultaat?
Daar durf ik wel een goede fles whisky op te verwedden. Een belangrijke voorwaarde is dat je een duidelijke doelgroepselectie kan maken waarop je kunt bellen, jij hebt als doelgroep de 'particulier', die kun je via het telefoonboek selecteren, maar daarbij komt (en Miki onderstreept dat nog eens) het Bel-me-niet register ook om de hoek kijken. De kosten van een telefoniste zijn veel te hoog ook al zou deze tegen het minimumloon werken.

 

Zet traditionele middelen in en meet constant welke het beste rendeert, is mijn advies.

 

Succes en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken een zeer goede partij welke niet valt onder wat veel consumenten scharen onder de standaard belburo's (mega zalen met 100 medewerkers die enkel een script kunnen oplezen)

 

Deze bellen na een intake jouw aangeleverde bellijst.

 

Zeer gedreven medewerkers die het echt leuk vinden om te bellen en zeer resultaat gedreven zijn!

 

Kosten zijn € 35,- per uur. Daar kan je zelf natuurlijk nooit iemand rendabel voor aannemen!

ZIj kunnen ook inkomende telefoontjes afhandelen indien gewenst.

 

Wij maken er ook gebruik van en met succes. (Wel b2b overigens)

 

Als je het interessant vind hoor ik het wel.

 

Groet,

 

Martijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kosten zijn € 35,- per uur. Daar kan je zelf natuurlijk nooit iemand rendabel voor aannemen!

Ik snap deze opmerking niet helemaal. Dit is ongeveer het dubbele wat een gemiddelde werknemer met opleiding en ervaring de werkgever totaal per uur kost?

 

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso lijkt me dat ik bij een acquisitiebureau per lead betaal, en niet per uur.

Voor de "HL stamgasten" is dit een al vaak gevoerde discussie, maar ik betaal liever niet per lead noch per uur, maar voor concreet resultaat. Een lead levert geen omzet op, een klant of concrete opdracht wel :)

 

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Voor de "HL stamgasten" is dit een al vaak gevoerde discussie, maar ik betaal liever niet per lead noch per uur, maar voor concreet resultaat. Een lead levert geen omzet op, een klant of concrete opdracht wel :)

 

 

hehe aan die discussie doe ik iig niet mee, ik doe alleen aan online acquisitie (via Google/FB e.d.), offline doen we 100% zelf, wil ik geen tussenpersonen voor.


Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Full Service merchandising concepts incl. e-commerce: Merchplanet.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een telefoniste denk ik eerder aan iemand, die de telefoon opneemt als er naar jou wordt gebeld. Waar je dus op zoek naar bent is iemand die koude acquisitie doet.

 

Paar jaar terug had ik een paar maanden een stagiair marketing. 1 van de taken was een stukje koude acquisitie. Daar liet ik hem heel vrij in en mocht hij doen wanneer hij daar zin in had. Dat ging op zich prima. De resultaten verwerkte hij in zijn stageverslag. Grappige was dat hij het op gegeven moment best leuk vond, vooral omdat hij er steeds meer feeling in kreeg.


Zelfstandige loonslaaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zoek je geen samenwerking? Ga bv kennismaken met diverse verhuisbedrijven en vraag of zij jullie flyers willen uitdelen? Daar zit jullie doelgroep! Creatief denken kan jullie een heel eind brengen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zoek je geen samenwerking? Ga bv kennismaken met diverse verhuisbedrijven en vraag of zij jullie flyers willen uitdelen? Daar zit jullie doelgroep! Creatief denken kan jullie een heel eind brengen....

 

@Lead2meet, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Inhoudelijk: lijkt mij zeer goede tip! Samenwerking zoeken met diensten die in elkaars verlengde liggen is meestal een stuk nuttiger dan via een bel-actie met hagel schieten. Heeft mij ook véél meer gebracht met veel minder inspanning en kosten.

En het mes snijdt aan 2 kanten: mensen die op zoek zijn naar 2e hands kwaliteits meubels (bijvoorbeeld vanwege een scheiding situatie) zijn wellicht ook in de markt voor een verhuisbedrijf

Speaking of which: scheidingsbemiddelaars en scheidingsadvocaten is wellicht ook geen slechte doelgroep om mee te partneren...

 

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 78 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept