• 0

Webshop - voedingssupplementen

Beste forumleden,

 

Pas ben ik begonnen met het opzetten van een businessplan van voedingssupplementen voor mijn webshop. alleen nu weet ik dat er bepaalde eisen aan zijn verbonden bij het importeren van voedingssupplementen. Ik ga mijn voedingssupplementen importeren uit een Europees lidstaat.

Ik weet wat er bij komt kijken bij de etiketteren van het product.

alleen kan ik net niet genoeg informatie verkrijgen welke eisen verbonden zijn aan het importeren.

Zou ik iets kunnen aantonen door eerst een Sample te testen? of is het vrij duidelijk dat je leverancier bepaalde certificaten moet kunnen aantonen? of iets anders? ???

 

Alvast bedankt voor jullie hulp:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ze uit de EU komen dan importeer jij het niet. Het is dan al in het vrij handelsverkeer gebracht.

Ik weet niet precies hoe het zit met voedingssupplementen maar ik denk dat de importeur daar wel meer informatie over heeft. De importeur is eind verantwoordelijke voor een goed product. Mocht je een contract teken dan staat er vaak in dan je per partij de samenstelling moet laten testen/controleren. Mocht daar eens een foutje in zitten dan hebben ze nog een stok achter de deur als je het niet hebt laten testen.

 

 

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
  • 0

Het hanngt er wel een beetje vanaf wat voor goed het precies is.

 

Als het iets is dat je 'as is' doorverkoopt ben jij niet de importeur, maar als het iets is dat je met pallets tegelijk koopt en herverpakt voor humane consumptie kan dat alweer heel anders liggen.

 

Het compleet onderzoeken van een product op voedselveiligheid is een tamelijk onbetaalbare operatie, de kosten daarvoor lopen in de (honderden) miljoenen. Wat dat betreft is het vooral zaak dat je leverancier dat op orde heeft (voor de EU) zodat je het veilig kunt importeren vanuit de ene lidstaat naar de andere.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.