Jump to content
deangero
Verberg

Klopt dit wel? Wel erg hoge incassokosten

Hallo allemaal.

 

wij zijn een webdesign bedrijf en hebben een probleem met ons incasso buro.

 

Wij hebben in 2013 voor een klant van ons een website gebouwd. Dit leek geheel naar wens, maar toen uiteindelijk de rekening kwam ( 500 euro) ontstond er een probleem over de betaling. Hoe en waarom laat ik even buiten beschouwing.

Wij hebben hierop een incasso buro ingeschakeld om namens ons de vordering te voldoen. Dit leek ons een betrouwbare partner hierin en hebben het incasso traject gestart en uiteindelijk is er een gerechtelijke uitspraak gekomen waarin wij in ons ongelijk werden gesteld. Ook hier wil ik in deze discussie verder niet uitweiden, omdat dit niet mijn vraag behelst.

 

Nu hebben wij gedurende het incasso traject diverse facturen gekregen voor gedane diensten van het incasso buro. Nu heeft het hele traject om onze rekening van 500 euro betaald te krijgen ons 3860,86 euro gekost. Tevens hebben wij nog 200 euro aan de tegenpartij moeten betalen. Wat ons in totaal een schadepost van 3860,86 + 500 +200 = 4560.86 euro heeft gekost.

 

Mijn vraag is dan ook: is dit normaal? (dit was trouwens ons eerste incasso traject en dachten in ons gelijk te staan) Op deze manier is het als klein bedrijf toch opboksen tegen de bierkaai. In de laatste factuur wordt ook nog eens 150 euro incasso kosten in rekening gebracht.

 

We hopen op een goed en eerlijk antwoord. Als het zo is, is het een dure leerschool geweest. Indien dit niet zo is, heeft iemand een oplossing?

 

Bj voorbaad dank,

 

Deangero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

wat ik mij bij de eerste pagina's van dit topic afvroeg:

wat kan een incassobureau eigenlijk uberhaupt voor je betekenen, als blijkt dat de klant nog steeds onder de betaling uit kan komen, en jij dan in dat geval alsnog naar de rechter moet?

Kortom: waarom dreigen met een mes, als de klant daar niet voor gevoelig is en je alsnog je pistool moet trekken?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

In principe heb je gelijk . Het leidt niet automatisch tot betaling.

 

Ik denk dat er in de geschiedenis iemand begonnen is om een ondernemer te helpen zijn vorderingen binnen te krijgen door juridisch te dreigen. Toen maakten daar meer ondrnemers gebruik van omdat ze het makkelijk vonden dat iemand anders dat voor hun deed. Zo zijn de incassobureaus geboren en speelt dit nog steeds. Daarom denken nu de ondernemers dat een incassobureau de instantie is die het oplost, wat dus een fictie is.

 

Ik denk wel dat een dreiging van een incassobureau, die advocaten onder zich tentoonstelt, aan de wanbetaler alleen angst veroorzaakt. Dus kan daardoor nog steeds betaling volgen. Degene die beslist om met een pistool te schieten ben jij alleen. Maar ja van een dode kale kip plukt men ook niet veel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zelf heb ik nog nooit een incassobureau ingeschakeld, maar ik kan me wel redenen voorstellen waarom iemand zo'n bureau zou inhuren:

 

- Zij hebben veel ervaring met incasso, sommige ondernemers weinig.

- Incasso kan een emotionele zaak zijn; bureau's hebben geen band met de wanbetaler en kunnen rationeel de incasso tegemoet treden.

- Tegenwoordig kun je incassokosten in rekening brengen; alhoewel die niet de kosten van een bureau zullen dekken, verlagen ze wel de drempel om een bureau in te huren.

 

En de algemene redenen waarom ondernemers andere ondernemers inhuren:

 

- Je hebt nu geen tijd om het zelf te doen.

- Jij doet waar jij goed in bent en laat anderen doen waar zij goed in zijn.

 

Al die redenen gelden ook voor deurwaarders en advocaten, dat zijn (zo lang ze niet toestemming hebben van de rechter om meer te doen) niet meer dan incassobureau's met een chic naampje.

 

Dat verklaart echter nog niet waarom mensen niet meteen een rechtszaak beginnen (na eerst te hebben gecontroleerd dat de wanbetaler de factuur heeft ontvangen).

 

Misschien dan nog een reden: een specialist kan je zeggen of je wel de juiste stappen hebt genomen om tot betaling te komen en eventueel gemiste stappen alsnog voor je nemen.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dat verklaart echter nog niet waarom mensen niet meteen een rechtszaak beginnen (na eerst te hebben gecontroleerd dat de wanbetaler de factuur heeft ontvangen).

 

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat wel doen. Factuur, herinnering, ingebreke stelling en dan meteen door naar de kantonrechter.

 

Het belangrijkste is echter waarom iemand niet betaalt: Als het betwist is zal een incassobureau er weinig aan kunnen doen, en moet je het uiteindelijk alsnog voor een kantongerecht gaan uitvechten met risico op verlies.

 

Op zich kan een incassobureau daarbij helpen met goede juridische bijstand tegen een redelijk tarief, maar zoals in deze casus kan dat dus ook compleet verkeerd aflopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wanneer je de waarheid verteld over hoe een bepaald incassobureau werkt, kun je volgens mij deze gewoon met naam en toenaam noemen. In de column van Paul van Straaten op de site van Follow the Money wordt een incassobureau genoemd, waarvan de naam begint met een I.

Van Straaten schreef die column omdat hij zich verbaasde over het bully-gedrag van bepaalde incassobedrijven. Als schuldeiser vind je het als ondernemer waarschijnlijk wel prettig dat je incasseerder agressief is, maar soms gaan ze te ver. En als die bijtdrift dan ook nog eens de portemonnee van het baasje raakt, is het goed als ondernemers hun ervaring delen op een forum zoals Higherlevel. Is één ervaring vergeljkbaar met de rest, dan zullen andere ondernemers daarop wijzen. Is één ervaring echter tamelijk uniek, dan wordt de naam van zo'n geldophaler wel relevant.

 

Op Follow The Money wordt één invorderingsbedrijf sterk geassocieerd met intimidatie, terwijl andere incassobureaus verenigd in het NVI juist streven naar maatschappelijk verantwoorde invordering. Dat streven is prachtig, maar als de sector niet in staat is om de cowboys te kalmeren en de overheid niet reguleert, dan moet de markt aan het keuzeproces bijdragen en daar hoort het delen van ervaringen op dit soort fora bij.

 

Als zo'n forum zich laat muilkorven door zulke bijtertjes, dan gaat er iets niet goed! ;)

 

 


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Het indirect in dit topic genoemde invorderingsbedrijf heeft diverse leden (waaronder moderatoren, waaronder ik ) van Higherlevel geprobeerd te intimideren met aansprakelijkstellingen en sommaties.

 

Tot nu toe gebeurde dat met een dusdanige knulligheid (personen worden met elkaar verward, zogenaamd hoogst vertrouwelijke mail wordt klakkeloos naar een derde toegestuurd en de persoon die de aansprakelijkstellingen stuurt heeft volgens de KvK geen enkele procuratie)) dat ik hier wel - op persoonlijke titel - durf te stellen dat we hier niet alleen te maken hebben met een cowboy maar ook met een amateuristische beun.

Misschien tijd dat de journalistiek aandacht gaat besteden aan deze specieke partij. Zolangzamerhand een interessant item voor Alberto Stegeman, Tros opgelicht of Das Kapital....

 

Disclaimer:

Het bovenstaande is mijn persoonlijke opvatting, en niet de opvatting van mijn bedrijf of van Higherlevel. Dit om misverstanden in de volgende aansprakelijkstellingen, intimidaties en juridische procedures te voorkomen.

 

 


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Het indirect in dit topic genoemde invorderingsbedrijf heeft diverse leden (waaronder moderatoren, waaronder ik ) van Higherlevel geprobeerd te intimideren met aansprakelijkstellingen en sommaties.
Het zijn ook knullige juristen, zo blijkt uit de poging tot wraking van een rechter waar eerder in dit topic aan gerefereerd werd. Hieronder de stelling van dat incassobureau. De wraking werd niet toegekend.

 

De rechter heeft <...> van vooringenomenheid blijk gegeven door de dienstverrichting van Invorderingsbedrijf <...> te kwalificeren als een ‘beroepsfout’. <...> Invorderingsbedrijf verwijt de rechter tevens zich, in voor Invorderingsbedrijf nadelige zin, te hebben uitgesproken over de facturen waarvan Invorderingsbedrijf betaling vordert, terwijl die facturen (en de grondslag ervan) door [A] zelf niet zijn betwist. De rechter heeft in dat verband gezegd: ‘U heeft voor zo’n simpele zaak teveel uren gedeclareerd’ en te kennen gegeven ‘dat er teveel in rekening is gebracht’, terwijl zij van de eerder namens [A] gevoerde procedure geen kennis draagt.

"Voor zo'n simpele zaak teveel uren gedeclareerd": dat klinkt bekend. >;(

 

 


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoewel dit een ouder bericht is, is het helaas nog steeds actueel.

 

Dit invorderingsbedrijf is nog steeds op oude voet actief; maar vooral richting "het baasje", want is de opdracht eenmaal geplaatst, gaan ze vooral achter het geld van opdrachtgever aan. En zetten ze die onder druk. Alle beloofde features - transparantie, goede communicatie en up to date blijven - ziet men niets meer van terug. Men heeft al snel geen idee meer wat er gedaan is en bewijzen van uitgevoerde acties worden niet geleverd, maar deze acties zijn uitsluitend terug te vinden op de vele facturen, die wel adequaat verzonden worden. Bij dringende herhaling. Met buitensporige bedragen erop.

 

Andersom hoeft men niet op reactie te rekenen. Bellen, mailen, langsgaan...men stuit op een muur van zwijgen of ontkenning.

Of het moet er een zijn van de vele stagiaires en studenten die er werkzaam zijn, dus een standaardmailtje, dat niks zegt..want men krijgt de beloofde eigen case manager ook niet.

 

Dit lijkt me dus inderdaad een mooi topic voor FTM.

 

Er is overigens een groeiende groep misleide mensen, die het vreselijk zat is. En allemaal dezelfde ervaringen hebben...Norbert Bakker...interesse?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Er is zeker een bepaald beeld ontstaan; de kosten die niet meer in verhouding staan tot de vordering.

En dat gaat vrolijk door; want eenmaal het traject ingegaan, kom je niet meer van dit Incassobedrijf-dat-begint-met-een-I-en-eindigt-op-een-F, af. Zij zitten aan je vastgeketend gelijk milieuactivisten van Greenpeace, ware het niet dat de laatsten dat doen uit idealisme...en de eersten uit egoïsme.

 

Dus dat beeld blijft bij je, tot in lengte der dagen. Of totdat je besluit de handdoek in de ring te werpen en nog even zo'n 4.000 euro mag betalen voor het sluiten van het dossier.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dat wel heel toevallig: het incassobureau waar ik gedoe mee heb heeft ook een naam met die met een I begint, en zij haalden mij binnen met een "no Cure No Pay"traject. De aanvankelijke vordering ging over €300. Na het eerste contact mocht ik € 40 betalen en kort daarop vroegen ze of er iets betekend kon worden. "aan de slag ermee"dacht ik en ja hoor, een factuur van €200. Ik voelde om mijn klompen aan dat dit niet klopte maar nou ja klein bedrag en de debiteur was inmiddels failliet. We hadden nog een keer contact en ik zei dat het traject wat mij betreft afgesloten was. En wat krijg ik deze week? gewoon een nieuwe factuur met incassokosten en "dossierkosten".

Een prachtige website hebben ze wel, met nette tarieven en fijne beloften. Zou het om dezelfde mensen als bij topicstarter gaan?

 

En wat kun je het beste doen?

- Correct corresponderen en de vorderingen betwisten?

- in hun sop laten gaar koken in de wetenschap/ vermoeden dat ze bij de rechter bakzijl zullen halen?

- een advocaat in de arm nemen? Is er iemand gespecialiseerd hierin?

 

Bij mij gaat het gelukkig om kleine bedragen, maar het geeft wel onrust.

groeten, alle HL-ers


De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Het gaat er vooral om wat je hebt afgesproken. Als men vraagt of er extra werkzaamheden mogen worden gedaan en je stemt daarin toe dan mag je daar een rekening voor verwachten. Het is dan wel zo netjes dat men dit ook meteen vermeldt. Om te zien of het om dezelfde gaat kijk je even in deze draad naar de link naar een uitspraak.

 

Wel oppassen wat je hier meldt want ze hebben ook mij proberen te intimideren per email omdat ik IB had geschreven (afkorting voor Incasso Bureau) en men dat een slinks manier vond om het betreffende bedrijf te noemen en daar grappen over te maken. :) Kijk maar terug in de draad bij een opmerking over een koe. :) Een algemene grap die men op zich zelf betrok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dat wel heel toevallig: het incassobureau waar ik gedoe mee heb heeft ook een naam met die met een I begint, en zij haalden mij binnen met een "no Cure No Pay"traject. De aanvankelijke vordering ging over €300. Na het eerste contact mocht ik € 40 betalen en kort daarop vroegen ze of er iets betekend kon worden. "aan de slag ermee"dacht ik en ja hoor, een factuur van €200. Ik voelde om mijn klompen aan dat dit niet klopte maar nou ja klein bedrag en de debiteur was inmiddels failliet. We hadden nog een keer contact en ik zei dat het traject wat mij betreft afgesloten was. En wat krijg ik deze week? gewoon een nieuwe factuur met incassokosten en "dossierkosten".

Een prachtige website hebben ze wel, met nette tarieven en fijne beloften. Zou het om dezelfde mensen als bij topicstarter gaan?

 

En wat kun je het beste doen?

- Correct corresponderen en de vorderingen betwisten?

- in hun sop laten gaar koken in de wetenschap/ vermoeden dat ze bij de rechter bakzijl zullen halen?

- een advocaat in de arm nemen? Is er iemand gespecialiseerd hierin?

 

Bij mij gaat het gelukkig om kleine bedragen, maar het geeft wel onrust.

groeten, alle HL-ers

 

Dag Maarten,

 

Ik weet bijna wel zeker dat het om het zelfde bedrijf, gevestigd te Den Haag, gaat. Met zgn vestigingen in Groningen en Amsterdam.

Aan de website ligt het niet; is dat dezelfde die het heeft over volgen in de online cockpit? Wat geen nut heeft want die wordt niet bijgewerkt. En eronder staat; wedden dat we u zullen verbazen? Nou, dat klopt in ieder geval; onaangenaam verbaasd ben je als ze al snel nergens meer op reageren, maar wel facturen blijven sturen. Ze beloven van alles; No cure, No pay, vlotte communicatie, alles wordt verhaald op debiteur....maar zeer weinig wordt waargemaakt.

 

Je kunt het betwisten of niet (zou wel melden dat je het er niet mee eens bent) maar de facturen blijven gewoon komen. Er is een groeiende groep mensen met dezelfde ervaringen en het voornemen om dit te stoppen. Stuur een PB bij interesse of vraag een moderator.

 

 

[Mod edit: naam van moderator verwijderd]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Het gaat er vooral om wat je hebt afgesproken. Als men vraagt of er extra werkzaamheden mogen worden gedaan en je stemt daarin toe dan mag je daar een rekening voor verwachten. Het is dan wel zo netjes dat men dit ook meteen vermeldt. Om te zien of het om dezelfde gaat kijk je even in deze draad naar de link naar een uitspraak.

 

Wel oppassen wat je hier meldt want ze hebben ook mij proberen te intimideren per email omdat ik IB had geschreven (afkorting voor Incasso Bureau) en men dat een slinks manier vond om het betreffende bedrijf te noemen en daar grappen over te maken. :) Kijk maar terug in de draad bij een opmerking over een koe. :) Een algemene grap die men op zich zelf betrok.

 

 

IB voor IncassoBureau geldt voor de meesten. Heeft u het hier over een bedrijf dat met I begint en eindigt op F, lange naam, totaal 19 letters?

 

Ze zitten er inderdaad bovenop om klanten die publiekelijk hun onvrede uiten - uit wanhoop, omdat ze van het bedrijf zelf geen enkele reactie meer krijgen, behalve facturen - te intimideren. Per mail of soms ook telefonisch. Beter zouden ze hun energie anders benutten. En resultaat boeken, zodat ze goede recensies verdienen en niemand hoeven te intimideren.

 

Uitmelken is best een goede vergelijking, want ook al wordt er geen oplossing geboden; ze trekken een gedupeerde klant rustig nog verder leeg. En natuurlijk moeten er werkzaamheden betaald worden, maar het zijn vaak buitensporige bedragen waarvan niet bekend is door wie wat is uitgevoerd, wanneer en bewijs krijgt men niet. Iets betekend of gedagvaard? Dat ziet men alleen als kostenpost.

 

Ze melden ook niet van tevoren hoeveel iemand aan kosten kan verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik vrees dat het weer om een andere cowboy gaat. Komt niet overeen met de beschrijving van @Szjaak en ook niet in het procesverslag waar @Hans v Nijnatten aan refereert.

Hoewel ik liever geen contact meer heb, toch maar even een aangetekende brief gestuurd waarom ik de vordering aanvecht.

 

Een van de problemen met dit soort conflicten is dat je niet alles nauwkeurig documenteert als je nog niets in de gaten hebt. Daardoor sta je opeens op achterstand. En je kent de terminologie en de regels niet. Wat ook vervelend is , is dat de Wet Incasso Kosten (WIK) niet geldt voor zakelijke transacties. Tel daarbij op dat [understatement] oplichting geen hoge prioriteit heeft bij het OM [/understatement] en dan ben je al snel op een rechter aangewezen, wat voor kleine bedragen te duur is en altijd veel te veel gedoe is.


De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Je loopt een restaurant binnen omdat er op een groot spandoek "gratis buffet" staat en vervolgens kies je iets van de menukaart. Wat zou je willen dat het OM daar aan doet?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Op een menu- en drankenkaart staan dan doorgaans prijzen vermeld en kosten de drankjes ook niet op eens 10 EURO per stuk...

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Het ging mij niet om de vraag of wat het IB doet fout is of niet, maar om de vraag of het OM lekker zit te luieren omdat dit een inkoppertje zou zijn. Het is geen inkoppertje.

 

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Je loopt een restaurant binnen omdat er op een groot spandoek "gratis buffet" staat en vervolgens kies je iets van de menukaart. Wat zou je willen dat het OM daar aan doet?

Ga je nou eigen schuld, dikke bulten? Zijn ondernemers vrij wild omdat ze geen consumenten zijn?

 

Hoe klein zijn de kleine lettertjes bij No Cure No Pay?

 

Wat moet er op de menukaart staan om betaling voor een gratis buffet af te dwingen?

 


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoe eens op te lezen wat je wil lezen.

 

Ik reageerde, zoals ik al verduidelijkte, op de uitspraak dat voor het OM fraude geen prioriteit heeft. Ik gaf daarop aan dat het OM eerst fraude moet kunnen bewijzen.

 

Op de menukaart staan overigens alleen gerechten die niet in het buffet zitten.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik vrees dat het weer om een andere cowboy gaat. Komt niet overeen met de beschrijving van @Szjaak en ook niet in het procesverslag waar @Hans v Nijnatten aan refereert.

Hoewel ik liever geen contact meer heb, toch maar even een aangetekende brief gestuurd waarom ik de vordering aanvecht.

 

Ik snap helemaal dat je geen contact meer wilt; je ben behalve je geld (2 x) ook nog tijd en energie kwijt. Het vreemde is dat als jij niet reageert, ze jou daarop willen pakken. Terwijl ze zelf alleen antwoorden als het hun uitkomt en als het in hun eigen belang is. Dus goed dat je dit duidelijk hebt gemeld!

 

 

 


quote ingekort en antwoord uit quote gehaald

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ja, ik heb inderdaad en met gepaste tegenzin toch maar per aangetekende brief bezwaar gemaakt tegen de factuur. Je wilt liever de communicatie helemaal stopzetten maar de zaak correct spelen lijkt me toch belangrijker.

gr Maarten


De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik vrees dat het weer om een andere cowboy gaat. Komt niet overeen met de beschrijving van @Szjaak en ook niet in het procesverslag waar @Hans v Nijnatten aan refereert.

Hoewel ik liever geen contact meer heb, toch maar even een aangetekende brief gestuurd waarom ik de vordering aanvecht.

 

Een van de problemen met dit soort conflicten is dat je niet alles nauwkeurig documenteert als je nog niets in de gaten hebt. Daardoor sta je opeens op achterstand. En je kent de terminologie en de regels niet. Wat ook vervelend is , is dat de Wet Incasso Kosten (WIK) niet geldt voor zakelijke transacties. Tel daarbij op dat [understatement] oplichting geen hoge prioriteit heeft bij het OM [/understatement] en dan ben je al snel op een rechter aangewezen, wat voor kleine bedragen te duur is en altijd veel te veel gedoe is.

 

Er schiet me iets te binnen; misschien is het hun zusterbedrijf in Rotterdam; begint ook met een I en eindigt op een R. Zelfde manier van overrulen en dezelfde medewerkers....lijkt wel een raadspelletje :) Ja, natuurlijk sta je meteen op achterstand, van meet af aan. Zij doen niet anders en weten precies waar het qua kennis en ervaring ontbreekt bij hun klant. En welke dingen ze niet moeten melden om vervolgens jou klem te zetten met hun regels en terminologie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

... Wat ook vervelend is , is dat de Wet Incasso Kosten (WIK) niet geldt voor zakelijke transacties. ...

Dit is niet juist. De Wet Incasso Kosten (WIK) geldt wél bij zakelijke transacties, tenzij partijen iets anders zijn overeengekomen (bijv. door middel van toepasselijke algemene voorwaarden.


Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

... Wat ook vervelend is , is dat de Wet Incasso Kosten (WIK) niet geldt voor zakelijke transacties. ...

 

Lijkt me eerlijk gezegd weinig relevant: de WIK heeft alleen betrekking op de Buitengerechtelijke Incassokosten.

 

In de dossiers van dit topic draait het meestal juist om de gerechtelijke kosten : wellicht dat het zelfs een loophole in de WIK is die bewust wordt "geëxploiteerd"?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

... Wat ook vervelend is , is dat de Wet Incasso Kosten (WIK) niet geldt voor zakelijke transacties. ...

 

In aanvulling op mijn vorige bericht: en de WIK heeft voor zover mij bekend alleen betrekking op de kosten van de debiteur, niet op de kosten van de opdrachtgever. Juist dat laatste staat ter discussie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 62 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept