• 0

Software voor Forum

Beste lezer,

 

Al enige dagen ben ik op zoek naar software voor een forum waarbij ik de volgende mogelijkheden heb:

 

- Aanmaken van gebruikers

- Gebruikers toegang geven tot bepaalde topics. Overige topics (of categorieën) moeten voor een bepaalde gebruiker onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Dus niet per rol, maar per gebruiker.

- Mogelijkheid tot het plaatsen van afbeelding

 

Ik heb veel rond gegoogeld maar krijg dit niet gevonden. Ik heb de volgende forum software uitgeprobeerd maar krijg de genoemde functies niet werkend/gevonden:

- phpBB

- vanilla forum

 

Weet iemand andere software die tegemoet komen aan mijn mensen, mag ook betaalde software zijn.

 

Hartelijk dank voor het meedenken.

 

 

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie. Uiteraard heb ik eerst met google gezocht. N.a.v. de gevonden resultaten heb ik een tweetal forums geinstalleerd en uitgeprobeerd. Deze voldeden niet aan mijn wensen (uit openingpost), om deze reden vraag ik hier om advies.

 

Ook met de gegeven link kom ik niet veel verder.

 

Het belangrijkste aspect is dat ik permissies per gebruiker kan aanwijzen en niet per rol. De permissies moeten dan ook betrekking hebben of de zichtbaarheid van bepaalde posts/categorieën.

 

 

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je bericht. Heb inderdaad ook vbulletin getest en daar kom ik de gewenste optie niet tegen. Ik ga nog even proberen of ik zoiets met wordpress voor elkaar kan krijgen.

Tevens heeft IPB deze functie niet.

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Er zal niet zoveel forum software zijn waarbij het per gebruiker instelbaar is wat de rechten zijn. Veel software maakt het echter wel mogelijk zoveel gebruikersgroepen te maken als je wilt, en die vervolgens rechten naar smaak te geven.

 

Als je het normaliter uitzonderlijke geval hebt dat je 1 gebruiker heel specifieke rechten wilt toekennen kun je voor die ene gebruiker een aparte groep aanmaken en het op die manier alsnog regelen.

Link naar reactie
  • 0
There are Five types of Permissions in phpBB3:

 

Global User permissions

Global Moderator permissions

Global Administrator permissions

Forum User permissions

Forum Moderator permissions

 

The three Global permissions are ones which apply to every forum or are unrelated to forums altogether.

The two Forum permissions are ones which apply to only one forum at a time.

Any of these five permission types may be assigned to individual users or to usergroups.

https://www.phpbb.com/support/docs/en/3.0/kb/article/phpbb3-permissions/

 

Gewoon even beter zoeken... ;-)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Peter,

Bedankt voor je bericht. Het lukt me niet in phpBB om gedeeltes van het forum te verbergen per gebruiker. Slechts tot het beperken van de schrijfrechten. Kan ook zijn doordat ik niet thuis ben met phpBB.

 

Het is me inmiddels gelukt met Vbulletin, via klantenservice een aantal modificaties gekregen waardoor het mogelijk werd.

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

We krijgen zoveel opdrachten binnen, allemaal via de mail. Daarop weer mails met aanpassingen die klanten wensen. Communicatie tussen mij en mijn collega ook veel via de mail. Zien bijna door de bomen het bos niet meer.

We zijn nu aan het testen met een "klant gedeelte". Iedere klant krijgt een soort van eigen pagina (forum is enorm aangepast, is eigenlijk geen forum meer). Op die pagina plaatsen we de concepten, klant kan daar reageren. Alle correspondentie die hoort bij een opdracht staat zo bij elkaar, inclusief de concepten.

 

We hopen dat dit voor zowel ons als voor de klant een meerwaarde heeft. We zijn het nog uitgebreid aan het testen met kennissen om de werking (voordelen/nadelen) goed helder te hebben.

Schermafbeelding_2014-11-17_om_22_22_28.thumb.png.a666e8bb08c00b6f0cf969ae2997bef2.png

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Podio en Basecamp (en nog een aantal andere CRM) heb ik eerder geprobeerd. Te uitgebreid voor wat ik wens.

 

Bedankt voor de tip van een ticket systeem. Maak nu gebruik van Freshdesk. Perfect! Veel makkelijker dan dat forum ;D

www.logowerkplaats.nl wil startende ondernemers in staat stellen om met een krachtig logo en een opvallend en mooie huisstijl een professionele start te maken met hun bedrijf. Dit tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jij bepaalt namelijk zelf de prijs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.