• 0

Prive auto leasen - Zakelijk inhuren?

Er is een scherpe aanbieding om een auto prive te lease.

 

Is het mogelijk om deze prive geleased auto zakelijk te huren van mij als prive persoon.

 

Dit via een bestaande BV.

 

Gezien de auto prive geleased wordt gaat het puur om het bedrag door te belasten vanuit prive naar zakelijk.

 

Bvd, Sander

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geen deskundige. Die zitten hier overigens genoeg en zullen ongetwijfeld nog reageren.

 

Ik vraag me enerzijds af of dit niet onder de terbeschikkingstellingsregeling valt en anderzijds, als jij daadwerkelijk kunt verhuren aan je BV, of dit voordelig is. Als privepersoon kun je immers de btw niet doorbelasten en ook niet terugvragen.

 

Edit: Norbert was sneller

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

De BTW lijkt mij niet terug te vorderen.

 

Mocht dit wel zijn is dit mooi meegenomen.

 

De vraag is of ik de auto zakelijk kan huren van prive voor een gelijk bedrag? (lees de prijs welke ik prijs betaal).

 

Ik ben geen deskundige. Die zitten hier overigens genoeg en zullen ongetwijfeld nog reageren.

 

Ik vraag me enerzijds af of dit niet onder de terbeschikkingstellingsregeling valt en anderzijds, als jij daadwerkelijk kunt verhuren aan je BV, of dit voordelig is. Als privepersoon kun je immers de btw niet doorbelasten en ook niet terugvragen.

 

Edit: Norbert was sneller

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.