• 0

Iemand ervaring met export naar Zweden?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Peter,

 

Die had ik ook al gevonden, maar dit is niet het juiste startpunt. Bij dergelijke organisaties kunnen we niet de benodigde 'feeling' vinden die we zoeken. We zijn in het verleden bij het opzetten van ons bedrijf in Duitsland ook bij de Duits-Nederlandse handelskamer gestart, maar dit hadden we prima 2 jaar later kunnen doen...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Het bestaansrecht is rittenregistratie tbv fiscale verantwoording (vergelijkbaar als hier in Nederland).

 

We willen in eerste instantie de verkoop online gaan wegzetten, dus kennis en ervaring met (online) marketing & sales lijkt me erg belangrijk.

 

Omdat we nog in een heel pril stadium verkeren, weten we niet wat voor Zweden het beste is. Moeten we werken met een distributeur, zelf rechtstreeks gaan verkopen of een handelsagent aanstellen (of andere mogelijkheden?).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

Qua product en prijs kunnen we die 'jongens' meer dan goed aan. De concurrentie in Zweden is zeer beperkt ten opzicht van de Nederlandse markt. Maar met alleen een vertaling en een goede marketing ben je er natuurlijk niet. Vandaar dat ik graag eens iemand zou willen spreken die wel ervaring heeft met zaken doen in Zweden.

 

Link naar reactie
  • 0

Als het een 'serieuze zaak' is (en daar lijkt het toch op), dan wordt het dus nu tijd voor een kopje koffie. Mail of bel mij maar.

 

Ik wil eerst meer weten over jullie product en plannen (voordat ik je verder 'introduceer' daar). Heb de nodige contacten in Zweden namelijk (vooral een partij zou misschien erg interessant voor jullie kunnen zijn - maar dat is afhankelijk van hoe en wat).

 

Overigens verbaas je mij een beetje met je stelling dat de concurrentie meevalt. Dat had ik persoonlijk niet zo 1-2-3 verwacht.

Misschien eerst toch een klein marktonderzoekje doen (maar misschien hebben jullie dat al gedaan)?

 

Je moet er ook rekening mee houden dat het ontwijken van bijtelling niet een 'nationale sport' is in Zweden (althans dat was het niet). Misschien is dat een reden dat je de concurrentie vindt meevallen.

In Nederland is dit een hot item, maar daar hoor je er niet zo veel over vind ik.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.