• 0

Investering Prive of CV of ?

Ons bedrijf (ICT) is al een aantal jaren actief en opgezet tijdens onze studie. Sinds een half jaar werk ik er fulltime in en heb daaruit ook mijn salaris.

 

De laatste tijd hebben we wat tegenslagen moeten incasseren: zo moest een oud-vennoot uitgekocht worden, werden er promotiekosten gemaakt, vielen de resultaten uit mailings tegen en werd een promotiebedrijf in de arm genomen.

 

De financiele middelen zijn de laatste tijden niet toereikend meer en al helemaal niet als mijn medevennoot deze maand fulltime bij de onderneming komt. Nu wil de vader van mijn medevennoot wel geld in het bedrijf steken/lenen, hetgeen deze post ook voor is bedoeld.

 

In de periode feb-mei '05 willen wij de onderneming een tree omhoog tillen. Hiervoor is een investering benodigd van €18000,- voor levensonderhoud van de vennoten, vaste lasten, promotie middels radio en overig promotiemateriaal.

 

Nu zijn er een aantal mogelijkheden hoe wij dit bedrag kunnen verkrijgen De volgende opties hebben wij bedacht:

 

1) het geld wordt privé geleend

2) een CV wordt opgezet met de investeerder als Commanditair vennoot

 

Met name over optie 2 heb ik een paar kleine vragen, namelijk:

 

- is het gebruikelijk om in deze situatie een CV op te zetten?

- blijft de commanditair vennoot altijd winst uit de onderneming halen? Dit zou dan in lengte van jaren over grote bedragen kunnen gaan. Wat is hiervoor gebruikelijk?

 

Momenteel gaat de voorkeur van de investeerder uit naar optie 2

 

Wellicht zijn er andere suggesties of opmerkingen. Alle informatie/hulp waardeer ik ten zeerste.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

als ik jullie was, zou ik altijd 'zakelijk lenen' in plaats van privé lenen.

 

ik kan niet overzien of een cv de juiste rechtsvorm is.

 

ik denk dat je met de commanditair vennoot afspraken kan maken na bijvoorbeeld een jaar zijn investering af te bouwen. als je die investering niet binnen of na een jaar kunt terugverdienen, moet je je ernstig afvragen of het wel de moeite van het investeren waard is.

 

als ik het zo lees, zou ik niet te veel inzetten op indirecte marketing als radio en promotiemateriaal, maar meer op directe sales. daar moet je aandacht liggen.

 

succes, en blijf vragen!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

als ik jullie was, zou ik altijd 'zakelijk lenen' in plaats van privé lenen.

 

ik kan niet overzien of een cv de juiste rechtsvorm is.

 

ik denk dat je met de commanditair vennoot afspraken kan maken na bijvoorbeeld een jaar zijn investering af te bouwen. als je die investering niet binnen of na een jaar kunt terugverdienen, moet je je ernstig afvragen of het wel de moeite van het investeren waard is.

 

als ik het zo lees, zou ik niet te veel inzetten op indirecte marketing als radio en promotiemateriaal, maar meer op directe sales. daar moet je aandacht liggen.

 

succes, en blijf vragen!

 

Nou zakelijk lenen gaat niet echt lukken volgens een adviseur bij de KvK. De banken zullen zeer waarschijnlijk geen lening geven. We hebben namen ook geld nodig voor levensonderhoud hetgeen niet echt tastbaar is voor een bank, oftwel als het niet werkt zijn ze hun geld kwijt. D

Link naar reactie
  • 0

Ik zit me dus af te vragen: Als je zou kiezen voor een CV waarin een investeerder dus 18000E investeert, wat is dan gebruikelijk mbt terugbetaaltermijn ?

 

Is deze persoon nu eeuwig winsttrekker of zijn andere regelingen ook gangbaar en hoe zien jullie dat mbt deze situatie(bedrag) ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.