• 0

Contante verkopen webshop -> kas -> prive-overboeking naar zakelijk

Sinds een half jaar heb ik BV waarmee ik mediaspelers verkoop via een webshop. Na een online bestellingen kan betaald worden met iDeal of PayPal. Het administratieve proces wordt hierbij grotendeels automatisch afgehandeld en de klant ontvangt een factuur. Probleem zit hem in de contante verkopen.

 

Bij een verkoop waarbij geen gegevens worden ingevuld op de site en de klant cash betaald, wordt het automatisch administratieve proces overgeslagen. Hoe kan ik hiermee omgaan?

 

Mag ik de contante verkoop bv. zelf invoeren op de site en de betaling via priverekening voldoen?

 

De klant kan ook de gegevens invullen op de site en cash betalen. Mag ik dit bedrag vanuit priverekening storen naar de zakelijke rekening, zodat ik geen kas hoef aan te houden?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je “mag” natuurlijk omgaan met je geld precies zoals je dat zelf wil. Op een privérekening storten, in een oude sok bewaren, op een PayPal rekening laten… Het is jouw geld (of liever gezegd: van je BV).

 

Wat je wel moet doen (voor de wet), is om de contante verkopen deugdelijk te administreren.

 

De methode om zelf de (contante) verkopen via de site te registeren en eventueel het geld via je privérekening naar de BV te laten gaan, kan een prima manier zijn om dit te administreren.

 

Link naar reactie
  • 0

Contante verkopen behandel ik als volgt:

- ik maak een bon aan met als naam: contante verkoop,

- het ontvangen geld stort ik op den duur op de zakelijke rekening.

 

In de administratie zie je duidelijk wat er op de bank zou moeten staan en wat je in kas hebt.

Als je een storting doe heb je een interne handeling van kas naar bank en zo blijft de privé rekening buiten beeld wat het geheel mijn inziens overzichtelijker maakt.

 

Storten moet je toch op den duur dus waarom dan niet direct naar de zakelijke rekening?

 

Just my 2 cents.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.