• 0

Duur faillissement en salaris curator

Mijn BV is sinds enkele maanden failliet en er blijken van het laatste half jaar voor het faillissement stukken in de administratie te ontbreken. Verder zijn er geen vreemde zaken gebeurd in de BV: het betrof een IT-startup gefinancierd met risico-kapitaal die uiteindelijk failliet is gegaan wegens een gebrek aan baten. Er zijn daarbij geen pauliaanse handelingen verricht. De curator geeft aan dat een faillissement 1 jaar kan duren. Er zit (bijna) niks in de boedel wat verkocht kan worden en ik wil het faillissement dan ook z.s.m. afronden om me op de toekomst te kunnen richten.

 

- Is het mogelijk het proces te bespoedigen door zelf of een derde partij een deel van de boedel te laten opkopen, tegen een bedrag dat (een deel van) het salaris van de curator betaald? Wat zijn jullie ervaringen / advies hierin?

 

- Ik ben hoofdelijk aansprakelijk voor een lening bij de bank. Zouden jullie in deze adviseren om het faillissement proberen te 'bespoedigen' of dit bedrag (€1k- €1,5k) te reserveren voor aflossing aan de bank (+/- €30k)?

 

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie heeft het faillissement aangevraagd? Kunnen de ontbrekende stukken niet aangevuld worden? Heb je zelf de administratie gevoerd of misschien een kantoor?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft het faillissement aangevraagd en waarom? Waarom heb je zelf de afgelopen 11 maanden de administratie niet op orde gemaakt of proberen te maken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Bedankt voor jouw reactie. Een schuldeiser heeft faillissement aangevraagd vanwege het uitblijven van betaling.

 

Ik was voornemens om eind 2013 zelf faillissement aan te vragen, echter waren er een tweetal partijen die interesse hadden in overname. Deze pogingen zijn eind Juli afgeketst. Ik heb in de tussentijd verzuimd zelf de administratie bij te houden.

 

Groet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.