• 0

opdrachtgever annuleert opdracht (webdesign)

Hallo

 

Per email hebben wij afspraken gemaakt over een website.

 

Er is geen getekend contract of specifieke voorwaarden.

Wel is er een email wisseling dat een specifieke opdracht voor een bedrag gedaan zou worden.

 

nu geeft de webdesigner aan dat de kosten een stuk hoger zijn dan eerst verwacht.

 

Ook kan hij de opdracht nu dus niet opleveren voor het afgesproken bedrag.

 

 

Kan ik hier nog actie tegen ondernemen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwe webdesigner?

 

 

Al vast bedankt!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt mij niet simpel om een sitebouwer te dwingen iets af te leveren als hij van tevoren aangeeft dat het niet lukt voor de beoogde prijs.

Het is een beetje als wanneer je naar de tandarts gaat en je kiezen blijken toch wat slechter te zijn dan gedacht: Om dan een behandeling tegen de vooraf gestelde prijs 'af te dwingen' zal moeilijk zijn, volgens mij.

 

Vraag elders een offerte, zou ik zeggen. Dan kan je vergelijken.

Link naar reactie
  • 0

Niet vooraf? De website is nog niet af, dus is het niet achteraf...

 

Ben je met een webdesigner in zee gegaan of met een waarzegger? Nou dan...

 

Met alleen een kosten-indicatie per e-mail kom je niet ver. Vraag eens een andere webbouwer wat het zou gaan kosten en of dat een gegarandeerde vaste prijs voor alle gevraagde functionaliteit is. Hoe specifiek was die opdracht eigenlijk? Had je wel een uitgewerkte offerte, al dan niet met detailontwerp?

 

Je krijgt je aanbetaling terug. Is dat niet genoeg? Welke kosten heb jij gemaakt dan? Heb je afspraken gemaakt over het kunnen verhalen van kosten bij annulering?

Link naar reactie
  • 0

Is zij daar niet aansprakelijk voor?

 

Voer voor advocaten...

 

Heb je daar wel middelen voor? Kan in de papieren lopen om uit te zoeken wie eigenlijk schuld heeft aan het mislukken van deze 'kraakheldere opdracht'.

En dan de rechtszaak, wanneer blijkt dat hij de visie van jou en je advocaat niet deelt...

Ook niet goedkoop.

 

Maar het zou kunnen dat alles zijn schuld is en dat hij aansprakelijk voor de schade is. De rechter bepaalt!

Link naar reactie
  • 0

Het is dus de opdrachtnemer, die de opdracht annuleert en niet de opdrachtgever, want dat ben jij. Maar dat even terzijde.

 

Gaat het om een bedrag van een paar 100 euro? Opdrachtnemer is vast dan ook geen professioneel bedrijf, maar een thuis hobbyist (maar dat is een aanname, dus excuses als ik het mis heb). Ik zou er niet al te veel moeite in stoppen en als de wiederweerga een andere webdesigner zoeken, die voor jou de website in korte tijd up en running kan hebben.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0
over annuleren zijn geen afspraken gemaakt.
Dan is het al heel wat dat je je aanbetaling terugkrijgt. Naar ik aanneem heeft die webbouwer immers wel (mee)gewerkt aan dat ontwerp met die functie-omschrijvingen.

 

punt is dat we nu maanden verder zijn en ik met lege handen sta. Had al geld kunnen gaan verdienen met de site.
Die webbouwer staat ook met lege handen en had ook een opdracht kunnen aannemen waar wel geld mee verdiend werd. Wie is aansprakelijk voor die schade? Jij, met je blijkbaar toch niet haalbare website?

 

Voer voor advocaten? Letterlijk zeker, want maar al te vaak zijn zij de enigen die aan zo'n zaak verdienen en TS heeft al aangegeven door deze vertraging inkomsten mis te lopen. Wie vergoedt alle tijd en energie die zo'n zaak zou kosten?

En bij wie kan TS terecht om z'n advocaatkosten te verhalen indien het net als bij z'n website een beetje tegenzit?

Link naar reactie
  • 0

...

Is zij daar niet aansprakelijk voor?

 

Met deze manier van werken denk ik dat het weer zo'n "web bouwer" van sitedeals oid is. Dus waarschijnlijk nog gewoon scholier of student die dit erbij doet. Een professional had namelijk wel gewoon een goede prijs kunnen geven. Dan kun je wel een juridisch traject ingaan, maar dat heeft waarschijnlijk toch geen zin, je hebt je geld terug, leg je erbij neer, en zoek een goede developer.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Als het een overeenkomst is (met duidelijke overeenstemming van beide partijen en geen dubbelzinnigheden) kun je 'm prima afdwingen. Maar vermoedelijk heb je daar geen drol aan, want

OF je bent veel tijd, energie en geld kwijt bij het afdwingen

OF je krijgt een baggerproduct wat nét voldoet aan de specificaties maar verder gewoon beschamend is.

 

Beide opties lijken me niet te verkiezen.

 

Iemand aansprakelijk stellen voor het geld wat je had kúnnen verdienen, lijkt me fantastisch. Als die mooie jongedame bij wie ik op mijn 25e een blauwtje liep, niet zo moeilijk had gedaan, hadden we nu wellicht een zoon van 10 gehad die gescout was door Arsenal en zat ik voor mijn oudedagsvoorziening 'gebakken'. Kan ik haar daarvoor aansprakelijk stellen?

 

Slecht voorbeeld, maar kom op. Het geld wat je had kunnen verdienen is van 1000 factoren afhankelijk, je site is er daar één van.

 

Snel op zoek naar een betere webbouwert. Er zijn er diverse met veel ervaring actief op het forum.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

er is een aanbetaling gedaan.

 

Deze wordt retour gestort bij annuleren.

 

Ik zou dat accepteren. Blijkbaar heeft die designer er geen zin meer in als ie een dergelijk aanbod doet. Het zou kunnen komen door een verschil in verwachtingen of iets dergelijks, ik neem aan dat hij wel de intentie had om een site te leveren voor het besproken bedrag, maar daar niet uitkomt. Volledige restitutie van je aanbetaling vind ik dan een zeer net aanbod, want ik neem aan dat hij er wel werk aan verricht heeft, zei het zonder het gewenste resultaat.

Link naar reactie
  • 0
nu geeft de webdesigner aan dat de kosten een stuk hoger zijn dan eerst verwacht.

Om welk bedrag gaat het dan eigenlijk?

 

Er wordt geklaagd over maanden verder zijn en maanden omzetverlies. Als het echter inderdaad máánden werk is voor een webdesigner, dan zou je verwachten dat het ook om enkele maandsalarissen gaat.

 

Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk gezien het gemak waarmee de webdesigner de opdracht teruggeeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.