• 0

Mag een tussenpersoon over claims beslissen

Gaechte dames en heren,

Goede dag iedereen, mijn naam is kobie en ik ben nieuw hier, mijn eerste post en ik hoop hier hulp te vinden en waar mogelijk ook anderen helpen.

Ik heb een vraag, mag een verzekering tussenpersoon over claims zelf beslissen of moet alle claims in behandeling genomen worden en door naar de verzekeringsmaatschappij doorsturen. Mocht een tussenpersoon een claim weigeren in behandeling te nemen wat mogelijkheid rest nog te nemen.

mvg

Kobie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Zonder iets meer informatie over wat voor soort schade en wat voor soort verzekering valt hier weinig zinnigs over te zeggen

Een echt kansloze claim, overduidelijk niet gedekt omdat de klant iets bewust niet verzekerd heeft (zoals een casco claim op een alleen WA verzekerde auto) dien ik niet in bij de verzekeraar. Ik ga daarmee het kostbare schade-apparaat van verzekeraar niet onnodig belasten en zelf ook niet onnodig kosten maken.

Twijfelachtige claims daarentegen - waarbij onduidelijk is of het een gedekt evenement is en/of wie er verantwoordelijk/aansprakelijk is - zal ik in het belang van de klant altijd indienen.

of moet alle claims in behandeling genomen worden en door naar de verzekeringsmaatschappij doorsturen

Nee dus. Zowel klant als verzekeraar mogen van de adviseur verwachten dat hij/zij overduidelijk kansloze claims niet indient. Maar uiteraard wel altijd met duidelijke motivatie waarom!

Mocht een tussenpersoon een claim weigeren in behandeling te nemen wat mogelijkheid rest nog te nemen.

Zonder nadere informatie over de schade zelf en het soort verzekering kan ik daar geen goed antwoord op geven.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0
De link met ondernemen ontgaat mij.

Wellicht dat TS e.e.a. nog toe gaat lichten, maar mij ontgaat die link ook.

Als het een geschil is over een zakelijke schade en verzekering, is het een ondernemersgerelateerde vraag. Zolang er geen nadere informatie is geven we nieuwe leden het voordeel van de twijfel. Kwestie van etiquêtte. Sluiten en verwijderen kan altijd nog :)

• 0

Okay, nou ik ga proberen uit te legen:

Mijn zoon die bij zijn vader ingeschreven en woont, is verzekerd via de vader. Hij heeft per ongeluk schade toegebracht aan mijn mobiele telefoon. Het gebeurtenis vond plaats toen ik met hem op bezoek was bij een vriend. Vader is verzekerd via een tussen en heeft de claim aan de tussenpersoon voorgelegd. De tussen person stelt dat het niet toegestaan is om eigen kind aansprakelijk te stellen. Daardoor weigert hij de schade in behandeling te nemen. Hij stelt dat de gebeurtenis plaatsvond onder mijn ouderlijk toezicht en daardoor geen grond biedt voor aanspraak op zijn WA verzekering.

Ik ben onlangs achter gekomen via de vader van mijn zoon welke maatschappij hij verzekerd is. In de voorwaarden van zijn WA verzekering staat niets in dat deze gebeurtenis uitsluit van dekking of verbied eenouder om aanspraak te maken op de verzekering van haar kind.

Met deze beslissing van de tussen person heb ik geen procesgang, ik kan geen bezwaar of in beroep gaan tegen zijn beslissing en weigert elke vorm van medewerking. Vader is niet bereid om langs de tussenpersoon heen naar de verzekeringsmaatschappij mijn claims voor te leggen,

Mijn vraag:

1. Heeft de tussen person bevoegdheid om deze beslissing te nemen en zo ja is hij verplicht om mij een procesgang te bieden anders dan een rechtszaak.

2. Wat zijn mijn opties om de claims voor de verzekeringsmaatschappij voor te leggen buiten een rechtszaak tegen de tussenpersoon.

• 0

Beste Kobie,

Dank voor de toelichting, maar dit is inderdaad geen ondernemers- of aan ondernemerschap gerelateerde vraag. Zelfs als jij ondernemer bent en de telefoon zakelijk, is en blijft dit een particuliere schade (het al dan niet ondernemer zijn speelt daarin ook geen enkele rol). Dit topic gaat daarom op slot.

Ik raad je aan deze vraag te stellen op een meer passendere plaats zoals het rechtenforum of goeievraag.nl.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar