• 0

Wanneer kun je als Nederlander gebruik maken van de 30%-regeling?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik woon en werk nu al enige tijd in het buitenland en vroeg me af of deze 30%-regeling ook van mij op toepassing zou kunnen zijn als Nederlander die enige tijd niet meer in Nederland heeft gewoond.

 

30%-regeling: http://www.iamsterdam.com/en-GB/living/official-matters/thirty-percent-ruling/30-percent-ruling-indepth#conditions

Och weet je, als Roel P. het kan, waarom jij dan niet?

belastingvluchteling Roel P.

Link naar reactie
  • 0

Als dat "al enige tijd" 25 jaar of langer inhoudt, dan kan dat. Althans, effectief kan het al vanaf meer dan 17 jaar buiten Nederland. De maximale looptijd van deze regeling is namelijk 8 jaar minus de tijd die je in de voorafgaande 25 jaar in Nederland hebt gewerkt of bent verbleven.

 

En dus alleen voor werknemers, maar daaronder kan ook de DGA vallen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Als dat "al enige tijd" 25 jaar of langer inhoudt, dan kan dat. Althans, effectief kan het al vanaf meer dan 17 jaar buiten Nederland. De maximale looptijd van deze regeling is namelijk 8 jaar minus de tijd die je in de voorafgaande 25 jaar in Nederland hebt gewerkt of bent verbleven.

 

En dus alleen voor werknemers, maar daaronder kan ook de DGA vallen.

Er staat op deze site dat je maar 3 jaar in het buitenland hoeft te wonen en dan over 30% geen belasting hoeft te betalen.

 

Dit is een ding m.b.t. de loonheffingen.

Dus een zaak voor werkgevers (en werknemers), niet voor ondernemers.

ZZP'ers hebben toch te maken met loonheffingen?
Link naar reactie
  • 0
ZZP'ers hebben toch te maken met loonheffingen?

Dat hangt van de rechtsvorm van de ZZP-er af. Een ZZP-er die vanuit een eenmanszaak (of een VOF) opereert heeft geen loon, en betaalt ook geen loonheffing. Over de winst betaalt hij/zij wel inkomstenbelasting

 

Is de ZZP-er daarentegen actief vanuit een BV, dan draagt de BV wel loonheffing af.

 

De 30% regeling is een loonheffingkorting, en dus alleen mogelijk voor werknemers en ZZP-ers die DGA van een BV zijn, zoals Ronaldinho ook al aangaf.

 

EDIT: Peter was net iets sneller

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.