• 0

management overeenkomst opstellen?

Beste HL-ers,

Via de zoekfunctie heb ik het antwoord niet gevonden (wel veel andere interessante topics)

Samen met twee partners (die een klein deel van de aandelen hebben) start ik een onderneming.

Ik zal enig bestuurder zijn. Is het verstandig om een management overeenkomst op te stellen? Of is dit niet nodig omdat ik een meerderheid (>2/3 van het totaal) heb en enig bestuurder ben?

Alvast bedankt

Jesper

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47800-management-overeenkomst-opstellen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Bedankt voor je reactie.

Kan ik zelf de overeenkomsten tussen de BV en mijn persoonlijke holding ondertekenen of moet ik mede aandeelhouders laten mee ondertekenen. Of in een afzonderlijk document iets vastleggen?

Als bestuurder mag ik overeenkomsten sluiten als het voldoet aan de statuten (>2/3 aandeelhouders akkoord). Ik heb zelf >2/3 van de aandelen.

• 0

Als bestuurder mag ik overeenkomsten sluiten als het voldoet aan de statuten (>2/3 aandeelhouders akkoord). Ik heb zelf >2/3 van de aandelen.

Heb je zelf nu meer dan 2/3e van de aandelen of exact 2/3e?

Als je geen gezeur wilt in de toekomst laat dan de anderen ook meetekenen.

Is er een aandeelhoudersovereenkomst die nog iets stelt over dit soort beslissingen (beloning bestuurders)? Of is die er niet en waarom dan niet?

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar