• 0

Brutomarge butgetketens (action, big bazaar)

Hallo, ik heb al een tijd lang een goed lopende onderneming via het internet. Ik weet binnen mijn productgroep wat verkoopt en wat niet. Nu wil ik graag uitbreiden/overstappen van b2c naar b2b. Nu ben ik benieuwd wat de prijsknallers als action en bigbazaar voor een brutomarges erop nahouden. Stel dat ze een product voor €0.99(incl.) verkopen. Wat is dan ongeveer hun inkoopprijs. Ik schat zelf zo tussen de 60 en 70 procent, maar dat is een vrij ruime schatting. Kan iemand mij hiermee verderhelpen? Jaarverslagen of iets dergelijks kan ik namelijk niet vinden.

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste,

Ik denk dat ze veel goedkoper inkopen. Vaak moeten ze uit het verkoopprijs personeel kosten, transportkosten en +- 30% promotiekosten behouden. Dus ze zullen het veel goedkoper inkopen dan 60 cent. Besef wel dat ze massaal duizenden producten in 1 keer inkopen, vaak uit landen als china, waar je iets voor 0,2 cent kunt kopen.

Op Google kun je veel berekeningen vinden die vaak gebruikt worden door ondernemers. Google even naar Winstmarge berekenen.

Succes!

Karen

Edita Media

Edita Media Company is een reclamebureau waarbij bijna alle activiteiten onder één dak worden uitgevoerd. Wij zorgen ervoor dat u geen tussenschakel wordt tussen allerlei kleine partijen. Innovatie en creatie staan bij ons hoog in het lijst. | info@editamedia.nl | www.editamedia.nl

• 0

Een gemiddelde marge voor dit soort winkels lijkt mij iets te simpel geredeneerd.

De brutomarge van producten hangt mede af van de omloopsnelheid. Hoe hoger de omloopsnelheid, hoe lager de minimaal benodigde marge.

Daarnaast heb in dit type winkels prijsknallers die vooral publiek naar je winkel toetrekken: op deze prijsknallers zelf hoef je dan geen of minder marge te maken: je kunt er soms zelfs bewust verlies op lijden: de winst zit 'm in de overige verkopen.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

Een gemiddelde marge voor dit soort winkels lijkt mij iets te simpel geredeneerd.

Dit, en als je denkt als 'single-product leverancier' binnen te kunnen komen kun je maar beter iets UNIEKS te bieden hebben, zowel qua product als qua marge.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

• 0

Oke, bij verschillende bronnen had ik gevonden dat non-food retailers ongeveer 62 procent van hun verkoopprijs kwijt zijn aan inkoopwaarde. Ik dacht dat dit bij de action nog lager lag, maar dat is dan dus niet zo?

Verder heb ik verschillende producten die ik kan leveren. De action staat erom bekend dat ze steeds weer een nieuw aanbod hebben en daarom lijkt het me interessant om steeds wisselende producten aan te bieden/verkopen.

De omloopsnelheid van deze producten ligt wel heel hoog. Mijn schatting is dat ze van dit product ongeveer 30.000 producten in de maand zullen slijten.

Ik ga nog even verder op onderzoek uit en kijken of ik ze wel echt iets interessants te bieden heb.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar