• 0

E-factuur naar het buitenland

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie in een land moet een factuur ‘accepteren’?

 

De regering van het land?

De (lagere) overheid?

De rechterlijke macht?

Een consument?

Een bedrijf in dat land?

 

Wat is de achtergrond van je vraag dus. Je kan het namelijk niet zo simpel stellen dat “in land X wordt sus en zo geaccepteerd, in land Y dit en dat”.

 

Naar de meeste landen in de wereld kan je wel een e-mail sturen met een attachment, dus bijvoorbeeld een factuur.

De vraag is natuurlijk: Wordt deze factuur betaald…?

 

En dan is er ook een groot verschil of je diensten verricht hebt of goederen geleverd hebt. En of de afnemer een bedrijf, een particulier of de overheid is.

En of het binnen of buiten de EU is.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik was in veronderstelling dat de regels mbt facturatie voor alles en iedereen binnen een bepaald land gelijk zijn.

In mijn geval gaat het om een factuur van B2B. Een partij uit het buitenland (EU en non EU) slaat goederen op bij "mijn" bedrijf dat gevestigd is in NL. Hiervoor dient het een factuur te ontvangen.

 

Wat ik uit meerdere bronnen begrepen heb:

 

- Wanneer er vooraf tussen mij en de andere partij een overeenkomst is gesloten over de betaling van e-facturen dienen deze behandelt te worden als ieder andere factuur.

 

- (binnen de EU) De vuistregel is dat de lidstaat waar de levering of de dienst plaatsvindt, de factureringsregels bepaalt.

 

- Elke factuur, op papier, of in om het even welk elektronisch formaat moet aan dezelfde voorwarden voldoen.

Link naar reactie
  • 0

Dus jij moet facturen sturen voor een soort opslagdienst als ik het goed begrijp. Soms binnen de EU, soms buiten de EU.

 

Dan kan je in je voorwaarden opnemen dat je de facturen per e-mail verstuurt, als je deze op die wijze wil uitreiken.

Blijft gewoon je probleem: Worden de facturen betaald...

 

Misschien kan je vooruitbetaling vragen?

(Of elke klant afzonderlijk vragen of zij het goed vinden dat de factuur via e-mail volgt)

Link naar reactie
  • 0

Dat is jouw probleem helemaal niet.

 

Als de klant in bijvoorbeeld Costa Rica maar bereid is om jouw factuur te betalen. Of nog beter: vooruitbetalen.

 

Als de factuur niet betaald wordt, dan heb je er niets aan of deze door de rechter op Costa Rica wel/niet rechtsgeldig geacht wordt. Want daar kom je toch niet terecht. Wordt ie niet betaald, dan kan je naar je centen fluiten.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een vreemd verhaal dat je als carwash 100.000,- per week factureert voor opslagdiensten internationaal.

Hoe zit dat? Je lijkt meer op iemand die in opdracht werkt, met die vreemde vragen.

 

En nogmaals: of iets rechtsgeldig wel/niet is, is afhankelijk van wie/wat/hoe/waar enzovoort.

 

Als je inderdaad een carwash zou zijn die diensten aan het buitenland factureert, dan moet je goede facturen maken en met de klant overeenkomen hoe deze aan te leveren. En er voor zorgen dat zij betaald worden.

Link naar reactie
  • 0

Dat zou inderdaad een vreemd verhaal zijn. Dit heeft echter helemaal niets met mijn carwash te maken ???

 

Om weer even terug te komen op het topic: Het valt of staat met een overeenkomst tussen twee partijen.

 

Ik heb zojuist een mail gekregen van iemand die een hele website aan het onderwerp gewijd heeft:

 

"Ik heb helaas geen volledig overzicht van alle ontwikkelingen in Europa. In het verleden hebben we wel geprobeerd om dat te maken, maar in de praktijk blijkt het erg lastig om volledig en juist te zijn. "

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.