• 0

Kassasysteem + Magento/Exact Online koppeling

Hallo allemaal!

 

Wij zijn een winkel + webwinkel en zijn druk bezig om onze processen efficiënter te krijgen.

De eerste stap in dit proces was voor ons de aanschaf van Exact Online en een koppeling tussen Exact en onze Magento webwinkel.

 

Op het moment factureren wij ook in de winkel rechtstreeks vanuit Exact.

Dit is echter omslachtig (geen barcodescanner, geen normale bonprinter, lastig invoeren) en we zijn dus op zoek naar een kassasysteem waarmee we dit efficiënter in kunnen richten.

 

Het idee is dat Magento leading wordt als platform waar wij ons assortiment bijhouden. Op het moment wordt dit assortiment gesynchroniseerd met Exact incl. een voorraadsynchronisatie.

Het kassasysteem zou ook gesynchroniseerd moeten worden met Exact, dan wel Magento om ervoor te zorgen dat we in alle systemen hetzelfde productaanbod en voorraadniveau hebben staan.

 

We vinden op internet vrij veel systemen en nog meer vertegenwoordigers die aangeven dat ALLES kan! Klinkt natuurlijk fantastisch maar wij twijfelen vaak aan de geloofwaardigheid van dergelijke verkooppraat.

 

Om die reden zijn we op zoek naar ervaringsdeskundigen die een systeem hebben wat werkt.

 

Overige eisen:

- Binnen het POS systeem moeten eindprijzen handmatig kunnen worden overschreven. (wij zitten helaas in een kortingsbranche...)

- Het liefst willen we dat het systeem draait op Ipads zodat we ook aan de koffietafel samen met een klant een offerte kunnen maken en dingen door kunnen rekenen.

 

Hopelijk kan iemand ons verder op weg helpen!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat hebben we zeker geprobeerd maar eerlijk gezegd vielen de mogelijkheden ons vies tegen.

Er is een koppeling met Mykassa en Blueretail maar voor zover wij kunnen achterhalen voldoen deze niet aan onze wensen.

 

Er werd ons geadviseerd contact op te nemen met Sweebr wat er goed uit zag echter geen koppeling met Exact meer heeft. (of met Magento...)

 

Zijn al een aantal maanden op zoek maar het lijkt wel alsof de ideale oplossing nog moet worden uitgevonden... Tenzij iemand op dit forum met een slim idee komt?!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Askme,

 

Nee, ik in elk gevla nog niet.

In het verleden ooit Sweebr wel eens bekeken, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer waaron ik daar niet mee door ben gegaan... Die ga ik dus opnieuw een kans geven.

 

Bedankt Iwan voor de tip. Ik gun je een heerlijke zomervakantie :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt! Ik ben ook benieuwd naar Sweebr, probeer een demoaccount aan te vragen bij sweebr.com

 

Mij valt alleen op dat voordat ik wat heb gedaan het al niet werkt....

 

free Trial button, vervolgens zie ik "abbonement" staan.... en ik kom er niet in?

 

Is dit bij jullie jou wel gelukt Miranda?

knipsel.thumb.jpg.6a12740d13d0f7385eb074801cb36013.jpg

Link naar reactie
  • 0

Nee, maar zover heb ik niet eens gekeken. Ik heb meteen gebeld omdat ik een uur kwijt ben voordat ik alles in het engels begrepen heb (gat in de markt, wie maakt iets in simpel nederlands?).

Ik weet nu ook alweer waarom ik destijds niet voor Sweebr heb gekozen! De koppeling met Magento en Exact online is er nog niet, maar wordt wel binnen enkele weken verwacht.

 

Ik heb gesproken met Fred van de Werff. Kopie van zijn bericht na afloop van ons gesprek:

 

'Zoals ik je aan de telefoon reeds vertelde zijn wij bezig met nieuwe functionaliteiten in Sweebr waarbij voorraad en locatie beschikbaar komen. Daarna gaan de koppelingen richting Exact-online en later Magento komen.

 

Ik neem contact met je op zodra we dat beschikbaar krijgen.'

 

Dus ik wacht braaf nog even af...

Vreemd toch, er zullen toch echt heel veel bedrijven in hetzelfde schuitje zitten, hoe doen die dit?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels wel een oplossing wat bij ons heel goed werkt.

 

We gebruiken exact nu ook als kassa en Advisie heeft de koppeling gerealiseerd met Magento.

Super tevreden over hun advies, hulp bij het inrichten en de kosten. Ideaal.

Meer technische info kan ik niet geven want daar begrijp ik zelf niks van, alleen dat het super werkt :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe gebruiken jullie exact precies als kassa, wij hebben hier eigenlijk constant mensen aan de kassa staan dus moeten wel direct een product kunnen scannen en afrekenen zowel contant (B2C) en op rekening (B2B). Bij de B2b klanten moet ook vaak een opmerking worden geplaatst die ook weer op de factuur moet komen te staan, als we dat zouden kunnen realiseren met een koppeling van de pos naar exact zou dit voor ons heel veel tijd besparen.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben nu 2 lay outs, een voor contant bonnen en een voor facturen op rekening. B2B klanten staan op naam in exact en contante verkoop is op de debiteur 'contante verkoop'.

De bonnen worden steeds vaker gemaild (gaat sneller) en nog af en toe geprint als de klant dat liever heeft.

Aan het einde van de dag letter ik alle contant bonnen in één boeking af in het kasboek, en zet als laatste het totaal pinbedrag in de min op een regel en zo hebben dagelijks een perfect kloppende kas.

 

Er zijn ook speciale kassamodules voor exact, maar in ons geval was dat te kostbaar en niet lonend. Dit is even wennen, na twee dagen ideaal :)

 

De webshopbestellingen worden automatisch als orders naar exact geïmporteerd en de voorraad elke minuut of om de 3 minuten gesynchroniseerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.