• 0

Ontslagvergoeding voor seizoenswerkers

Vanaf 1 juli 2015 gaan nieuwe ontslagregels in voor seizoenswerkers:

 

"De uitwerking is dat seizoenwerkers die geen nieuw contract aangeboden krijgen, straks recht hebben op een forse vergoeding, in extreme gevallen een half jaarsalaris."

 

"Directeur Frank van Gool van uitzender Otto Workforce zegt dat de lobbyorganisaties 'hebben zitten slapen', aangezien de wet al sinds deze zomer door de Eerste Kamer is. ‘Veel van mijn collega's kunnen dit niet geloven. Voor sommige werkgevers is het nu al te laat. Als zij tijdelijke contracten hebben die na 1 juli aflopen, zitten ze hieraan vast. Bovendien maakt dit seizoenwerk zo goed als onmogelijk. De enige oplossing is je gehele bezetting ieder jaar te vervangen."

 

Meer hier:

http://bit.ly/1q0qMs2

 

Dit is nogal een impact op seizoensbedrijven, zoals wijzelf. Wij hebben in de zomer zes tot acht mensen in dienst, in de winter één omdat er simpelweg in de winter geen werk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het is begrijpelijk dat de werkgeversorganisaties hier onplezierig door zijn verrast, zegt hoogleraar arbeidsrecht Stefan Sagel. De wet is verkocht als een ontslagversoepeling, maar werkt averechts uit, voorspelde hij al eerder.

 

Goh, al weer een "ontslagversoepeling" die averrechts uitpakt en hele sectoren kapot maakt. ::) :P :'(

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
"De uitwerking is dat seizoenwerkers die geen nieuw contract aangeboden krijgen, straks recht hebben op een forse vergoeding, in extreme gevallen een half jaarsalaris."
Vraag me af hoe deze 'extreme' gevallen berekend zijn...

 

En hoezo is de wet verkocht als ontslagversoepeling? Het heet niet voor niets Wet Werk en Zekerheid...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Vraag me af hoe deze 'extreme' gevallen berekend zijn...

Het klopt wel, maar het is hoogst theoretisch. Het moet dan gaan om een reeks van opeenvolgende tijdelijke contracten die meerdere malen met meer dan 3 maar met minder dan 6 maanden onderbroken is geweest. De transitievergoeding telt dan deze contracten mee in de ketenhistorie

 

En hoezo is de wet verkocht als ontslagversoepeling? Het heet niet voor niets Wet Werk en Zekerheid..

LOL. Werkgevers en brancheorganisaties hebben enorm zitten slapen...of - nog aannemelijker - ze wisten het wél maar dachten de scherpe kantjes er nog wel vanaf te kunnen halen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Werkgevers en brancheorganisaties hebben enorm zitten slapen...

Werknemersorganisaties wat mij betreft ook, althans je kunt je afvragen of die groep er beter op is geworden. Kwalijker dan dat de wet verkocht is als ontslagversoepeling, is dat het verkocht is als extra werkzekerheid...zekerheid dat je nog sneller zonder werk zit ja... ;)

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.