De bedrijfswagen die ik in 2013 heb gekocht is in 2014 total loss verklaard. De afschrijving en de investeringsaftrek zoals opgegeven in 2013 wijken af van de werkelijke afschrijving op de wagen.
Die werkelijke waarden kan ik nu als volgt berekenen:
Afschrijving = aanschafwaarde - dagwaarde
investeringsaftrek = 0,28 * waardevermindering (mits boven += 2000 euro)
Als ik het goed begrijp gebruik ik de desinvesteringsbijtelling bij de aangifte van 2014 om de waarden van 2013 te corrigeren.
Kan dit gevolgen hebben voor de huur- en zorgtoeslag die mij in 2013 zijn toegekend? Deze toeslagen zijn immers berekend op basis van mijn belastbare winst in 2013, die gebaseerd is op incorrecte waarden voor afschrijving en investeringsaftrek.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bcastelijns
bcastelijns
De bedrijfswagen die ik in 2013 heb gekocht is in 2014 total loss verklaard. De afschrijving en de investeringsaftrek zoals opgegeven in 2013 wijken af van de werkelijke afschrijving op de wagen.
Die werkelijke waarden kan ik nu als volgt berekenen:
Afschrijving = aanschafwaarde - dagwaarde
investeringsaftrek = 0,28 * waardevermindering (mits boven += 2000 euro)
Als ik het goed begrijp gebruik ik de desinvesteringsbijtelling bij de aangifte van 2014 om de waarden van 2013 te corrigeren.
Kan dit gevolgen hebben voor de huur- en zorgtoeslag die mij in 2013 zijn toegekend? Deze toeslagen zijn immers berekend op basis van mijn belastbare winst in 2013, die gebaseerd is op incorrecte waarden voor afschrijving en investeringsaftrek.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47854-relatie-desinvesteringsaftrek-belastbaar-inkomen-en-huur-en-zorgtoeslag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag