• 0

"Kroes moet start-ups naar Nederland halen"

Zie dit artikel op fd.nl

http://nos.nl/artikel/2007843-kroes-moet-start-ups-naar-nederland-halen.html

 

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden - met name dat Kroes een grote zak geld krijgt van de overheid om dit te gaan optuigen.

En denken jullie dat het effect zal hebben, zijn buitenlandse startups te verleiden zich hier te vestigen? Lukt dat als je een samenwerking optuigt in Amsterdam, kan je daarmee iets voor het klimaat doen wat ze zal overhalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er wordt niet flink gereageerd dan maar mijn aandeel met wat satire ;).

 

Wat betekend dat, SU's naar Nederland halen? Zijn dat de ideeën? Zijn dat de personen? Zullen het geen afdelingen zijn van grote multinationals.

Als er samenwerking is met Eindhoven en Twente, waarom dan toch gaan zitten in Amsterdam. Iets zegt mij dat door de uitleg men wat te verbergen heeft over begunstiging. Een soort verontschuldiging dat het past op een eiland. Waarom niet bij de Eemshaven? Daar komt toch de Nederlandse Silicon Valley met Google ::).

Volgens mij mag het oosten wel het grootste deel van de vluchtelingen onderdak geven, maar te weinig in vernieuwing tegoed krijgen. Dank u wel beheersclubje van "Holland".

 

Waarom wordt er niet geïnvesteerd in het oosten, noorden dan wel oost-zuid van Nederland. Blijkbaar rolt de geldpot voor innovatie altijd naar te lage gebieden . Het wordt tijd dat het oosten zich maar gaat afscheiden van Nederland en door Duitsland wordt geannexeerd . Zien we tegenwoordig vaak in de wereld toch :-\ . Nemen ze terloops het aardgas potje :P van Groningen toch mee.

 

Realiseert het westen zich wel eens dat de kans uitermate groot is dat men binnen 20 jaar onderwater komt. Moet het oosten dan gaan redden :'(? Zijn het misschien alleen SU's die iets met oplossingen zoeken voor reddingsplannen van mensen ten gevolge van overstroming door de verhoging van de zeespiegel. Inderdaad dan zitten ze daar goed >;(.

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat Neelie Kroes zo'n titel krijgt is al een mooie stap. Het geeft aan dat NL startups serieus wil nemen. Ik denk dat dat niet alleen voor de aantrekkingskracht van NL is (dat bekt natuurlijk wel goed in de media), maar ook voor startups in NL weer beter klinkt. Als zelf Neelie Kroes startups superbelangrijk vind, dan zullen corporates misschien toch ook net die dienst van een startup inkopen ipv van een corporate. Of dan zullen goede werknemers toch net kiezen om bij een startup te werken.

Gaat zij het grote verschil maken? Dat denk ik niet. Maar alle kleine beetje helpen, en dit is wel weer een klein beetje.

 

Daarnaast kan de bundeling van alle initiatieven wel goed zijn. Er komen steeds meer initiatieven om startups te helpen, wat goed is, maar bundeling (op 1 locatie) is zeker sterk. Hightech startups kijken vaak internationaal qua klanten en markten, dus moet je als startup-faciliator ook niet nationaal gaan concurreren.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Aan welke eisen moet dan zo'n "startup" gaan voldoen om een zak risico-geld te krijgen? Grote kans dat nu de beste rond-toeteraar (net als in een vogelnestje) het best bedeeld gaat worden.

 

Ik las laatst een veel beter plan van Joost, om ondernemers in de starters-fase hun fiscale rechten op te laten bouwen. Daar kun je ook andere financiële prikkels aan vast hangen, die afhankelijk zijn van het type onderneming en de resultaten t.o.v. de doelstelling. In zo'n regeling snijdt elke euro hout en ook nog eens zonder risico.

 

Het sluit ook wel een beetje aan op de column van Norbert want dit kan ook een proefballon zijn die weer doelloos voorbij zweeft.

Link naar reactie
  • 0

Het is een beproefd concept waarvan wat mij betreft het succes nu al min of meer vaststaat. Er staan veel mensen te trappelen om iets te gaan beginnen op basis van kennis en kunde die opgedaan is bij kennisinstellingen aangevuld met briljante drop outs. Uiteraard is dat pas een begin. Er moet vooral geselecteerd worden op ondernemerschap. Vervolgens moet een selectie gemaakt worden op basis van marktkansen, timing en momentum. Vergelijk het met voetbal waarin je eerst selecteert en daarna een team samenstelt die het vervolgens op moeten nemen tegen gelijkwaardige tegenstanders.

 

Als het goed is gaan die bedrijven via kruisbestuiving elkaar ook nog eens een stuk verder helpen. Er zijn veel meer kansrijke combinaties te bedenken dan unieke producten.

 

Ik zie het dus al laaghangend fruit wat al jaren lang wacht geplukt te worden. In landen om ons heen bestaat het al lang en in Nederland ook wel maar dan gekoppeld aan het bedrijfsleven. Beter laat dan nooit.

Link naar reactie
  • 1

Altijd goed als er iets wordt gedaan om het ondernemingsklimaat in Nederland proberen te verbeteren, daarnaast is Kroes door de wol geverfd en neemt zij haar taken tenminste serieus. Ik ben voor!

 

Er zijn natuurlijk ook meer startups nodig per 2015 vanwege deze plannen :

 

Werklozen verplicht tot oprichten startup

'Overname door Google geeft voorsprong op arbeidsmarkt’

 

Werklozen krijgen vanaf 2015 te maken met een startupplicht. Mensen die na twee maanden nog geen eigen bedrijfje hebben opgericht, zullen hun uitkering verliezen en een startup toegewezen krijgen. Met deze maatregel wil het kabinet het aantal WW’ers terugbrengen en de innovatiekracht in Nederland vergroten.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Altijd goed als er iets wordt gedaan om het ondernemingsklimaat in Nederland proberen te verbeteren, daarnaast is Kroes door de wol geverfd en neemt zij haar taken tenminste serieus. Ik ben voor!

 

Er zijn natuurlijk ook meer startups nodig per 2015 vanwege deze plannen :

 

Werklozen verplicht tot oprichten startup

'Overname door Google geeft voorsprong op arbeidsmarkt’

 

Werklozen krijgen vanaf 2015 te maken met een startupplicht. Mensen die na twee maanden nog geen eigen bedrijfje hebben opgericht, zullen hun uitkering verliezen en een startup toegewezen krijgen. Met deze maatregel wil het kabinet het aantal WW’ers terugbrengen en de innovatiekracht in Nederland vergroten.

 

Aha!

Voor goed- en goedkoop responsive webdesign moet u bij Webdesign Stunter in Amsterdam zijn! Ook voor SEO of een

generieke domeinnaam.

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn natuurlijk ook meer startups nodig per 2015 vanwege deze plannen :

 

Werklozen verplicht tot oprichten startup

'Overname door Google geeft voorsprong op arbeidsmarkt’

 

Werklozen krijgen vanaf 2015 te maken met een startupplicht. Mensen die na twee maanden nog geen eigen bedrijfje hebben opgericht, zullen hun uitkering verliezen en een startup toegewezen krijgen. Met deze maatregel wil het kabinet het aantal WW’ers terugbrengen en de innovatiekracht in Nederland vergroten.

Prima plan, geen speld tussen te krijgen!

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Wat is eigenlijk de definitie van een (internationale) starter, groepje startende ondernemers en start-up? Heeft de laatste altijd een externe investeerder? En worden de eerste twee met eigen middelen of lening gestart?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ah, Common Lisp, die goede oude tijd.

 

 

Graham is van Y-Combinator, die hebben een fantastisch model. Krijgen zoveel aanmeldingen dat je er niet tussen komt. Investeren drie ton voor een paar procent van je aandelen, en je hebt een bijna 100% garantie dat als je het een beetje goed doet, je een serieuze investeerder in je bedrijf krijgt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.