Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo,

Ik wil een winkel beginnen in tweede hands spullen. en nu vroeg ik me af of iemand mij een beetje op weg kon helpen. ik heb geen ervaring en wel al veel op internet aan het zoeken maar ik ben bang dat ik veel dingen vergeet.

groetjes

Ondernemingsplan schrijven, Mandy.

Dan vergeet in ieder geval niet wat behandeld of opgezocht is, en wat je dan nog niet weet kun je altijd op dit forum vragen.

Hoe gerichter je vragen, des te sneller krijg je antwoord. :)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47878-tweede-hands-winkel/#findComment-482420
Delen op andere sites

• 0

Hoi dankje voor je reactie ondernemingsplan is er al maar ik bedoelde meer de praktische zaken zoals verzekeringen en hoe werkt het met een kassa en software, beveiliging en dat soort dingen..

Nog steeds een heel erg "brede" vraag, Mandy :)

Een poging van de dingen die ik kan beoordelen:

Beveiliging

Geen wettelijke verplichting, wel vaak een wens of eis vanuit verzekeraars. Welke eisen gesteld worden aan toegang, hang en sluitwerk en eventuele elektronische beveiliging hangt af van de risicoklasse indeling. Vraag een BORG of NCP erkende installateur om offertes, dan krijg je te zien wat jouw risicoklasse indeling en beveiligingsmaatregelen zijn, en wat het kost.

verzekering

Benader een verzekeraar, bank of adviseur om samen met jou te kijken wat minimaal nodig is voor het bedrijf en jou als ondernemer en wat eventueel handig.

Basis voor het bedrijf lijkt mij een goede aansprakelijkheidsverzekering en een inventaris/goederendekking. Afhankelijk van jouw omzet en voorraad zal dat allemaal niet erg duur zijn

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47878-tweede-hands-winkel/#findComment-482483
Delen op andere sites

• 0

Kassa: Lijkt mij wel handig voor een winkel, maar op zich ook hier geen wettelijke verplichting.

Software: Wat voor software? (geen wettelijke verplichtingen, behalve dat aangiften voor ondernemers elektronisch gedaan moeten worden, dus een PC is wel handig - of je moet dit laten doen).

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47878-tweede-hands-winkel/#findComment-482486
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar