• 0

Hout vervangen door plastic

Goedenmiddag allen,

 

Ik zal me even voorstellen, aangezien ik net nieuw aangemeld ben op dit forum.

Mijn naam is Thomas Wiegmink , 29 jaar oud en actief in de luchtvracht.

Mijn bedrijf houd zich bezig met het bemiddelen van vracht naar aircarrier en viceversa. alle bijkomende problemen proberen wij op te lossen, en dit alles loopt al enkele jaren redelijk.

 

De laatste tijd is een groot gedeelte van onze zaak het regelen van houten wegwerpboxen om vracht in te vervoeren, door de grote vraag op het moment kan onze huidige leverancier hier niet meer aan voldoen en zijn we genoodzaakt om naar een langetermijn oplossing te gaan zoeken. Daarom ben ik nu hier terecht gekomen.

 

De boxen waar ik het over heb, worden nu gemaakt van hout, en zijn in afmeting 3*2*1.60

ze worden door de huidige leverancier in 4 delen aangeleverd en op de locatie van transport in elkaar gezet.

Nu is hout op dit moment gewoon heel duur, en ook de arbeid van het in elkaar zetten/zagen/fabriceren van deze boxen is natuurlijk relatief hoog.

Nu heb ik het idee opgevat om eens te zoeken naar een plastic variant , echter ben ik in deze wereld niet zo thuis en dus heb ik een aantal vragen:

 

Is het voordeliger om dit van plastic te laten maken ?

Is de stevigheid van plastic te vergelijken met de houten versie ?

Welk soort bedrijf maakt dit soort plastic producten ?

 

 

 

Alvast bedankt voor de moeite,

 

 

Thomas

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn veel soorten hout en plastic.

 

Of je het een door het ander kunt vervangen is nogal lastig te zeggen, en dat geldt ook voor de prijs.

 

De producent van de plastic boxen kan je daar ongetwijfeld bij helpen, eventueel gewoon op basis van specificatie: hoeveel gewicht moet erin kunnen, hoeveel moeten er op elkaar gestapend kunnen worden etc. Dit is werk voor ingenieurs.

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik goed dat als ik goederen wil vervoeren van Rotterdam naar Saop Paolo jij met een houten kratje voor komt rijden waar ik mijn spullen in stop en dat vervolgens bij het vliegveld aflevert? In in brazilie dan nog naar de plaats van bestemming dirigeert?

 

En daar maak je kistjes voor op basis vaan aangeleverde componenten (duur, arbeidsintensief, omslachtig) waarvoor je iets anders wilt hebben right? Je noemt wegwerp, dus als de goederen zijn aangekomen komt het transportkistje niet terug? En dat is ook niet te regelen?

 

Volgens mij staat internet vol met al dan niet custom made (stapelbare) kunstof bakken, heb je hier offertes van opgevraagd die niet overeenkomen met wat je nu betaalt?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn veel soorten hout en plastic.

 

Of je het een door het ander kunt vervangen is nogal lastig te zeggen, en dat geldt ook voor de prijs.

 

De producent van de plastic boxen kan je daar ongetwijfeld bij helpen, eventueel gewoon op basis van specificatie: hoeveel gewicht moet erin kunnen, hoeveel moeten er op elkaar gestapend kunnen worden etc. Dit is werk voor ingenieurs.

 

Ok, bedankt voor het meedenken, heb je misschien ervaringen met een bedrijf dat dit soort dingen op maat kan maken? ik kan namelijk niet echt een bedrijf vinden.

 

bedankt

Link naar reactie
  • 0

Zoiets als op www.plasticshippingcrates.com?

 

Geen idee of het wat is, en wat het mag kosten, maar daar brengt Google me.

 

Hallo, ik heb de site even bekeken , maar het is niet exact wat ik bedoel , komt in de richting met die pallets, maar ik zoek echt een maatwerk product , het moet exact dezelfde afmeting zijn als de bestaande ivm regelgeving.

 

bedankt voor de info en het zoeken

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik goed dat als ik goederen wil vervoeren van Rotterdam naar Saop Paolo jij met een houten kratje voor komt rijden waar ik mijn spullen in stop en dat vervolgens bij het vliegveld aflevert? In in brazilie dan nog naar de plaats van bestemming dirigeert?

 

En daar maak je kistjes voor op basis vaan aangeleverde componenten (duur, arbeidsintensief, omslachtig) waarvoor je iets anders wilt hebben right? Je noemt wegwerp, dus als de goederen zijn aangekomen komt het transportkistje niet terug? En dat is ook niet te regelen?

 

Volgens mij staat internet vol met al dan niet custom made (stapelbare) kunstof bakken, heb je hier offertes van opgevraagd die niet overeenkomen met wat je nu betaalt?

 

haha nee, ik kom niet met een kistje voorrijden, wij zijn voornamelijk actief in het charteren van vliegtuigen die ipv leeg terug vliegen naar hun thuisbasis, nu toch een vracht te bezorgen. Dit doen we met zeer veel verschillende goederen. normaliter regelen wij dus bijvoorbeeld de straps etc. maar bij dit product moeten deze pallets gebruikt worden.

Ik ben op zoek naar een leverancier die een custom made bak (4 platen) voor mij kan produceren tegen een prijs die kan concurreren met de huidige houten pallets.

 

alvast bedankt,

 

 

Link naar reactie
  • 0

3x2X1.60 (meter?) dat is geen houten kratje meer.......meer een tuinhuis Wat voor product gaat daar dan in? Dit is toch meer een probleem van de verkoper?, die dient in beginsel voor een deugdelijke verpakking te ze zorgen

 

Ja er gaan precies 5 van dit soort producten in, die in deze maat exact op een vliegtuigpallet passen.

Dat zou het probleem van de verkoper inderdaad zijn, echter heeft deze ons bedrijf in de arm genomen om vanaf de aflevering bij het vliegveld , tot de plaats van bestemming zorg te dragen voor het transport, en daar hoort dus ook een deugdelijke verpakking van de producten bij.

 

in ieder geval bedankt voor de reactie.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.