• 0

Pinnen onmogelijk via KNAB?

Om te besparen op bankkosten heb ik een rekening geopend bij KNAB zakelijk. Momenteel zit ik bij ABN AMRO en die switch zou mij aardig wat kunnen besparen. Maar ik loop tegen het probleem aan dat mijn PIN apparaat afdracht kennelijk niet omgezet kan worden naar deze relatief nieuwe bank (Knab).

 

Blijkbaar zit het zo: mijn pin verdiensten worden thans gestord op mijn ABNAMRO rekening. Het bedrijf dat daar verantwoordelijk voor is, heet Equens. Die hebben destijds contracten opgemaakt maar die zijn allen ondertekend met Equens, namens ABN AMRO.

 

Ik dacht met een simpel telefoontje een bankrekening wijziging te kunnen doorgeven. Maar dat gaat zo maar niet: Equens handelt weliswaar transacties af, maar alleen met banken die daarvoor een contract kunnen afsluiten. En Knab kan dat blijkbaar niet.

 

Knab bevestigde dit verhaal en liet ook weten op korte termijn niets voor me te kunnen betekenen. Wel zou ik met een payment provider zaken kunnen gaan doen. Een Mollie.nl of een Adyen of Buckaroo, zo adviseerden ze me. Maar dat werkt niet: die doen geen transacties op pin automaten en alleen web gebaseerde iDeal of Creditcard betalingen.

 

Weet iemand toch een manier om pin transacties op een zakelijke rekening van Knab te krijgen?

 

FYI, ik heb een mobiele CCV pin automaat en het gebruik bevalt prima. Daarnaast heb ik ook een Payleven apparaat dat wel transacties kan storten op iedere gewenste bank. Maar die transacties zijn langzamer af te handelen en ik zoek liever een oplossing voor bovenstaand probleem en behoud de Payleven als alternatief.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je TT klopt niet, want pinnen is wel mogelijk, maar niet via Equens.

 

Nu vraag ik me af (en die vraag zou je denk ik bij de ACM moeten stellen), of Equens banken wel uit mag sluiten. Immers beheerst Equens de markt van het PIN betalingsverkeer. Alternatieven als Payleven opereren echt in de marge.

Link naar reactie
  • 0

Ook heb je nog ingenico / Easycash die ook op elke rekening in Nederland (zakelijk of particulier maakt voor hen geen verschil) kan laten storten. Zij hebben, anders dan bij Payleven, vaste abonnementen zoals je dat nu ook "gewend" bent van de ABN. Een mobiele pin heb ik daar voor € 32,50 excl. btw inclusief een bundel van 100 transacties.

Link naar reactie
  • 0

Je TT klopt niet, want pinnen is wel mogelijk, maar niet via Equens.

Hoezo klopt de TT niet? Het is geen stelling maar een vraag ;)

 

Ook heb je nog ingenico / Easycash die ook op elke rekening in Nederland (zakelijk of particulier maakt voor hen geen verschil) kan laten storten. Zij hebben, anders dan bij Payleven, vaste abonnementen zoals je dat nu ook "gewend" bent van de ABN. Een mobiele pin heb ik daar voor € 32,50 excl. btw inclusief een bundel van 100 transacties.

 

Hier rijst de vraag of Ingenico de transacties kan doen voor een CCV Pin automaat. Waarschijnlijk niet, zegt mijn voorgevoel. (Ze hebben hun eigen handel.)

 

Enfin, ik krijg de indruk dat het een ondoorzichtig wereldje is. Misschien dat ik het idd eens aan ACM moet voorleggen. Maar als dat al iets oplevert, duurt dat vast heel lang :(

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een bijzonder gegeven dat het kennelijk niet mogelijk is een vrije keuze te hebben waar de gepinde bedragen op worden gestort. Vanuit die invalshoek ben ik benieuwd naar de mening van ACM. Dit lijkt mij een verstoring van de beoogde marktwerking die ACM nastreeft. Mocht dat iets interessants opleveren dan zal ik het hier posten.

Link naar reactie
  • 0

dat laatste, KNAB werkt via de bankvergunning / lidmaatschap Equens van Aegon en die is geen deelnemer aan het MEASTRO (vroeger PIN/BEAnet) betaalsysteem..

 

kortom er word niemand buitengesloten, het is een keuze om wel of geen aanbieder te zijn van bepaalde producten.. en die betaalproducten zijn overigens geen eigendom van Equens maar van aparte verenigingen.. Equens valideert en verwerkt alleen de transacties..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.