• 0

Nieuw online initiatief bemiddeling financiële ZZP'ers

Onlangs ben ik gestart met een nieuw initiatief voor de bemiddeling van financiële ZZP'ers. Dit initiatief is ontstaan vanuit mijn eigen onvrede over de torenhoge marges welke de meeste bemiddelaars vragen aan ZZP'ers. Omdat met name grote opdrachtgevers bij voorkeur alleen maar werken met bemiddelingsbureau's (preffered suppliers), kun je als ZZP'er vaak niet rechtstreeks een opdracht met de opdrachtgever overeenkomen, waardoor je toch weer op een bemiddelaar bent aangewezen.

 

Inmiddels heb ik een relatief grote partij gevonden die wel bereid is rechtstreeks de opdracht met ZZP'ers aan te gaan. Maar er moeten dan wel voldoende ZZP'ers geregistreerd zijn (in elk geval ca. 50). Ondanks dat registratie en reageren op opdrachten gratis is, heb ik nog wel een flink aantal inschrijvingen nodig. Omdat er inmiddels al heel veel geld is gestoken in dit initiatief, zijn de financiele middelen om het idee verder te vermarkten minimaal. Via LinkedIn heb ik inmiddels al wat inschrijvingen en een Twitteraccount is aanwezig.

 

Wie van jullie kan mij helpen met tips hoe ik op korte termijn veel financiële ZZP'ers zich kan laten inschrijven op de site, zodat de potentiële opdrachtgever een definitieve wordt?

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien triviaal, maar:

Plaats een oproep bij Vraag&Aanbod? En kijken of men zich inschrijft...

 

Waarom stel je een VAR verplicht voor de zzp'er? En wat voor VAR dan?

Volgend jaar wordt dat anders, als het goed is. Hoe ga je dit dan doen?

 

Ik vind dat je heel veel vraagt en/of verplicht stelt. Kan dat niet simpeler?

Dan is de drempel misschien lager.

 

Dit waren zomaar enkele gedachten. Later meer (misschien).

Link naar reactie
  • 0

Is geen gek idee Peter. Was tot vandaag nog niet bekend met dit forum, maar zie idd de mogelijkheid voor vraag en aanbod.

 

mbt jouw vragen: het klopt dat veel velden, waaronder het uploaden van een VAR verplicht is. Het in het bezit hebben van een geldige VAR verklaring van de zzp'er waar mee gewerkt wordt is voor een opdrachtgever verplicht. Doordat het uploaden ook verplicht is, kan een opdrachtgever direct zien of een VAR verklaring nog geldig is, de feitelijke werkzaamheden overeen zullen komen met wat er op de VAR staat enz. En inderdaad, vanaf volgend jaar wordt dat anders; de BGL. De site zal dan ook dynamisch blijven en inspelen op dergelijke actualiteiten.

 

De reden waarom veel velden verplicht zijn, is een bewuste keuze. Er zijn al legio sites waar je met een half ingevuld profiel al zichtbaar bent voor opdrachtgevers. Als de opdrachtgever geïnteresseerd is, moet achteraf gecheckt worden of de van toepassing zijnde documenten juist/aanwezig zijn en de opdrachtgever zal dit ook in de administratie willen/moeten houden. Momenteel zorgen bemiddelaars voor die stap, maar doordat die schakel er tussenuit valt, maakt dit het voor opdrachtgevers eenvoudiger om kandidaten te screenen en verhoogt het de kans voor de desbetreffende kandidaten op het vinden van een geschikte opdracht.

 

Mocht je meer willen weten, dan hoor ik wel!

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Perry,

 

Dank je voor het bekijken van de site!

 

En het is een terechte vraag die je stelt.

 

Inschrijving en reageren op opdrachten is gratis. Pas na een geslaagde match tussen opdrachtgever en zzp'er wordt een vast bedrag per uur gerekend van 1,50. Deze kosten zijn voor: het servicekantoor dat de contracten opstelt en de facturen verzorgt, het onderhouden en uitbreiden van de site en in sommige gevallen een stuk voorfinanciering als de opdrachtgever een langere betaaltermijn aanhoudt dan voor de zzp'er wenselijk is. Overigens staat dat ook gewoon op de site onder het kopje 'over jou'.

 

Ter illustratie: bij een uurtarief van € 55,- wordt gemiddeld 15% marge per uur gevraagd. Vreemd, want als iemand een hoger uurtarief heeft, wordt er dus ook meer verdiend, terwijl de administratieve werkzaamheden voor een zzp'er met een hoog uurtarief niet anders zijn dan die voor een zzp'er met een lager uurtarief. Betekent dus per uur een besparing van € 6,75 (8,25 minus 1,50)

 

Hartelijke groeten,

Esther

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

mbt jouw vragen: het klopt dat veel velden, waaronder het uploaden van een VAR verplicht is. Het in het bezit hebben van een geldige VAR verklaring van de zzp'er waar mee gewerkt wordt is voor een opdrachtgever verplicht. Doordat het uploaden ook verplicht is, kan een opdrachtgever direct zien of een VAR verklaring nog geldig is, de feitelijke werkzaamheden overeen zullen komen met wat er op de VAR staat enz.

Maar dit laat vooral zien dat de opdrachtgevers de materie niet begrijpen. Want de VAR die de opdrachtgever wil zien heeft betrekking op de relatie met *die* opdrachtgever. Dat iemand een VAR heeft voor andere werkzaamheden zegt niets over de mogelijkheid van een VAR bij de opdrachtgever die jij probeert te werven.

Link naar reactie
  • 0
Ter illustratie: bij een uurtarief van € 55,- wordt gemiddeld 15% marge per uur gevraagd. Vreemd, want als iemand een hoger uurtarief heeft, wordt er dus ook meer verdiend, terwijl de administratieve werkzaamheden voor een zzp'er met een hoog uurtarief niet anders zijn dan die voor een zzp'er met een lager uurtarief
De administratieve werkzaamheden zijn misschien gelijk, het risico is dat meestal niet. De bemiddelaar (die de opdracht aanneemt) loopt bij de duurdere experts/complexe opdrachten meer risico en/of betaalt meer premie voor de contractuele aansprakelijkheid

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het over "een relatief grote partij die wel bereid is rechtstreeks de opdracht met ZZP'ers aan te gaan" en over "het servicekantoor dat de contracten opstelt en de facturen verzorgt".

 

Maar als de opdrachtgever de opdracht rechtstreeks met de ZZP'er aangaat, dat zorgt die ZZP'er toch zelf voor het contract en de facturen? Wat mis ik?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst allen hartelijk dank voor de reacties en kritische vragen!

 

@ Steven: Het klopt dat er bij veel opdrachtgevers onduidelijkheid is over hoe een VAR te gebruiken. En natuurlijk staan op diezelfde VAR nooit exact die werkzaamheden die bij een opdrachtgever uitgevoerd moeten worden. Waar het om gaat is dat de werkzaamheden in lijn zijn met wat er op de VAR staat. Als een opdrachtgever een zzp'er inhuurt, waarbij de VAR omschrijving betrekking heeft op werkzaamheden in de bouw en de feitelijke werkzaamheden hebben betrekking op financiële dienstverlening, dan heb je een mismatch. Ook blijft het aan de zzp'er om uitbreiding van het werkgebied aan de VAR te laten toevoegen.

 

@ Norbert: ik ben met je eens dat er zeker een onderscheid is waar het gaat om de aansprakelijkheidsrisico's mbt zzp'ers. Alleen is het vreemd dat daarvoor een percentage gevraagd wordt ipv een bedrag. Een zzp'er waarbij grotere (aansprakelijkheids)risico's gelopen worden, wordt niet ineens een nog groter risico als het uurtarief wordt verhoogd omdat men erg tevreden over hem of haar is. Daarbij blijven bemiddelaars van belang omdat een site nooit het menselijke aspect kan vervangen en bepaalde beroepsgroepen/functies verlangen bovendien dat er door een specialist in wordt bemiddelt.

 

@ John: klopt; de zzp'er verzorgt zelf de facturen. Een opdrachtgever wordt echter niet gelukkig van diverse kleine facturen per maand. Dat is een van de redenen waarom je op dergelijke sites zelden de eindopdrachtgever ziet, maar wel heel vaak een bemiddelaar. Een ander belangrijk punt wat grote opdrachtgevers weerhoudt is het juridische aspect en de warme banden met de preffered suppliers. De zzp'er vindt het op zijn beurt vaak vervelend om afhankelijk te zijn van lange en wisselende betalingstermijnen. (eens = ondernemersrisico, maar toch) De opzet is dan ook dat de overeenkomst tussen opdrachtgever en zzp'er is en de facturatie een driehoek wordt tussen opdrachtgever, servicekantoor en zzp'er.

 

@ Peter: nieuw op het forum, dus ben nog even aan het vogelen. ik zal er zo naar kijken!

 

Zoals gezegd waardeer ik de reacties en feedback. Is er echter ook iemand die mij kan vertellen wat een motivatie zou zijn voor zzp'ers om zich in te willen schrijven?

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij de opbouw van een multisided platform is een balans vinden tussen de gebruikersgroepen meestal erg lastig.

 

Het zou verstandig zijn geweest voorafgaand marketing budgetten te reserveren zodat de website bij beiden doelgroepen vermarkt kan worden. Mijn tip is om zoveel mogelijk free publicity tools in te zetten om de boel onder de aandacht te krijgen bij jou doelgroep.

 

Ik vindt het platform ook nog erg onduidelijk?

Heb je eerst een beta test gedaan van de website en de achterliggende systemen?

En wellicht handig A/B testing in te zetten en nu direct al kijken wat beter ervaren wordt.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Beste Amado,

 

Dat budget was ook gereserveerd, alleen viel de bouw van de site 2x zo hoog uit tov wat de makers zelf hadden ingeschat. Enfin, zo gaan die dingen soms.

 

Ik lees bepaalde kreten die mij niets zeggen, maar waar jij zo te lezen veel verstand van hebt. Zou je me er iets meer over kunnen vertellen, zodat ik eea met de website bouwers kan bespreken?

 

Dank voor je moeite alvast!

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie
  • 0
@ Norbert: ik ben met je eens dat er zeker een onderscheid is waar het gaat om de aansprakelijkheidsrisico's mbt zzp'ers. Alleen is het vreemd dat daarvoor een percentage gevraagd wordt ipv een bedrag.

Ik ben het om meerdere redenen roerend met je eens, maar zowel verzekeraars als bemiddelaars berekenen hun tarieven meestal als percentage of promillage van de omzet. De duurdere hoogvliegers zijn zo de cashcows en/of subsidiëren de laagvliegers.

Een traditionele bemiddelaar ziet dat vast anders : die hoogvliegers houdt je wellicht minder lang vast als relatie/klant?

 

De opzet is dan ook dat de overeenkomst tussen opdrachtgever en zzp'er is en de facturatie een driehoek wordt tussen opdrachtgever, servicekantoor en zzp'er.

Dat lijkt mij een slimme opzet. Een verstandige bemiddelaar neemt geen opdrachten aan en blijft buiten de aansprakelijkheidsketen van de inhoudelijke opdracht.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Paar kleine opmerkingen

 

-Als ik me als ZZP-er probeer aan te melden krijg ik steeds de foutmelding dat niet alle velden correct zijn ingevuld. Niet duidelijk is welke velden dat zijn (zijn nochtans allemaal gevuld).

 

-Bij het inschrijfformulier staat er bij 'type ZZP-er' als laatste aanvink-mogelijkheid: 'on'.

 

-In je algemene voorwaarden omschrijf je 'gebruiker' als de opdrachtgever/opdrachtnemer die van jouw diensten gebruikt maakt. Doorgaans is de gebruiker van de algemene voorwaarden de partij die ze opstelt (jij dus). Degene aan wie je ze oplegt noem je dan de 'wederpartij' (opdrachtgever/nemer die van jouw diensten gebruik maakt).

Voor de leesbaarheid is het misschien ook aan te raden om de handelsnaam 'Financiële Opdrachten Online' in de rest van het stuk af te korten naar F.O.O. (of: gebruiker...) of iets dergelijks.

 

-Verder lees ik in je privacy-statement dat je je houdt aan de Wbp, in het register van het CBP kan ik echter niet terugvinden dat je de verwerking van persoonsgegevens hebt gemeld.

 

Succes!

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Er zijn drie aspecten (mijn visie op jouw verhaal):

 

A. Is het concept goed/levensvatbaar? (is er ruimte voor een site die bemiddelt op deze wijze, dus)

B. Is je site goed genoeg? (werkt deze naar behoren, ziet deze interessant genoeg uit, etc.)

C. Hoe breng je het allemaal onder de aandacht? (de marketing, zonder budget…)

 

Jouw vraag ging eigenlijk over dat laatste © en dan specifiek gericht op de zzp’er.

Dat zal niet makkelijk gaan, gezien “het geld op is”. Maar als de andere twee punten (A+B) OK zijn, dan kan je met Google, media-aandacht, een beetje geduld enz. misschien een end komen.

Alle drie punten hangen met elkaar samen eigenlijk.

 

En mijn persoonlijke mening blijft dat je het erg ingewikkeld hebt gemaakt voor de zzp’er om zich aan te melden. Dat zal niet in jouw voordeel werken, gezien je kennelijk vooral op zoek bent naar zzp’ers die zich willen inschrijven (om zodoende de zaak van de grond te krijgen).

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Esther,

 

Ik ben geen financieel specialist, je zult het dus zonder mijn inschrijving moeten doen ;) Maar ik kan je wel wat feedback geven op je website. Dit is niet specifiek de vraag die je had gesteld maar wel de tool waarmee jij je business op de rit wilt krijgen.

 

Ik vermoed dat er veel tijd van de bouwers steekt in het matching systeem. Maar weten ze niet dat het bijna 2015 is en dat mobiel gebruik ongeveer gelijk is aan dat van de good old laptop en pc? Op mijn mobiel ziet je website er niet uit eerlijk gezegd. Ik verwacht op zijn minst responsive webdesign. Dit is de techniek waarbij je website meeschaalt naar beeldschermgrootte. Bezoek ik een responsive website met tablet of mobiel, dan wordt de indeling van de site aangepast aan mijn device. Nu gebeurt dat volstrekt niet en is de gebruikerservaring met je site niet heel fijn eerlijk gezegd. Het komt zo ouderwets over.

 

Een tweede open deur is het aspect SEO. Wil je online gevonden worden, dan moet je het zoekmachines wel een beetje gemakkelijk maken. Dat doe je bijvoorbeeld met goede titels en beschrijvingen van pagina's. Hier kun je nog veel aan verbeteren. Maar het gaat ook om de teksten die je wel of niet hebt. Als ik naar je homepage kijk, dan steekt alle content in je filmpjes. Google en Co. kijken nog steeds geen filmpjes maar scannen tekst. Op dit vlak schiet de homepage ernstig tekort. Maak het de zoekrobots gemakkelijker door ook te beschrijven wat je nu precies doet, dat zullen veel bezoekers ook waarderen.

 

Kijk ik verder naar je homepage, dan ontbreekt de zogenaamde call to action. Wat wil je nu eigenlijk dat ik op jouw site kom doen? Filmpje kijken? Nee toch? Jij wilt dat opdrachtgevers zich aanmelden en hun klussen bij jou online zetten. En dat freelancers zich inschrijven bij je en opdrachten kunnen vinden. Dit proces faciliteer je op geen enkele wijze en dat is een serieus probleem.

 

Als ik een stukje je site in duik, dan valt me op dat er geen enkele vorm van navigatie is. Alle knoppen die ik bovenin zie staan, leiden naar inloggen. Maar je hebt me nergens nog weten te verleiden lid te worden van jouw site. Als ZZP-er krijg ik geen inzicht in de opdrachten die je hebt en als opdrachtgever krijg ik geen idee van de mensen die je mogelijk in je database hebt. Ik weet het, dit is de klassieke kip-ei situatie maar wel een deel van de uitdaging waarvoor je staat. Inzicht geven in wat je voor mij kunt betekenen zou al een heel stuk helpen.

 

Dan nog even over het aanmaken van het profiel als ZZP-er zijnde... Je maakt hier een paar basale fouten:

[*]Het formulier is intimiderend groot en lang. Je vraagt me het hemd van het lijf maar wat krijg ik er voor terug? Als ik nu het idee zou hebben dat ik 1 stap verwijderd ben van een mooie klus, dan zou ik gemotiveerd zijn. Nu niet.

[*]Verschillende informatie-eenheden staan door elkaar heen. Wat doet het veld 'Wachtwoord' nu tussen de opleidingen?

[*]Wat is er verplicht in te vullen? Geef aan welke velden er verplicht zijn, dat maakt het invullen weer iets eenvoudiger.

[*]Geef vriendelijke en oplossinggerichte feedback als ik een invulveld vergeet of verkeerd gebruik. "Dit veld is verplicht" is wel heel kort door de bocht en jaagt me eerder weg dan dat het me helpt.

 

Als je dan toch vindt dat je alles moet vragen, deel dan je proces op in logische stappen:

[*]Persoonlijke gegevens

[*]Upload CV, diploma's, Var

[*]Lees het LinkedIn profiel in en/of vul diploma's en ervaringen aan

[*]Beschikbaarheid en indicatie uurtarief

[*]Aanmaken profiel: controle op gegevens en aanmaken profiel (user name, wachtwoord, controlevraag, etc.)

 

Laatste tip voor wat betreft je formulier: stap af van een 2 koloms opzet maar kies voor een 1 koloms formulier. Oftewel 1 vraag per regel en niet 2 invoervelden achter elkaar.

 

Tot slot deel ik de zorgen van Peter. Zijn ABC is grotendeels mijn ABC van zorgen. Het concept komt niet goed genoeg uit de verf naar mijn idee. Ik zie niet, snap niet hoe jij je in de markt onderscheidt. Over punt B heb ik al wat gezegd. En het feit dat het geld op is terwijl je nog zoveel moet doen maakt dat je voor een hele grote uitdaging staat.

 

Veel succes,

Frank

 

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Dag Peter en Frank,

 

Dank jullie beiden voor de kritische opmerkingen. Ik ga ze allemaal nog eens goed doornemen en kijken wat ik op korte termijn kan verbeteren.

 

Mbt de verplichte velden, de volgende velden zijn verplicht;

Loginnaam, voornaam, straat en huisnummer, woonplaats, telefoon, functieomschrijving, achternaam, postcode, emailadres, kvknummer , beschikbaar (per direct of later), wachtwoord.

 

Verder is het uploaden van de volgende documenten verplicht; cv, var, uittreksel kvk en diploma's.Als het goed is komt er een waarschuwing in het rood bij de velden die niet of niet correct gevuld zijn.

 

Zou je nog eens willen proberen een profiel aan te maken Peter en laten weten of het gelukt is?

 

Dank voor je moeite alvast!

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Zou je nog eens willen proberen een profiel aan te maken Peter en laten weten of het gelukt is?

 

Nee, want ik heb helemaal geen VAR.

Ik ben namelijk geen "zzp'er" in de strikte zin van het woord.

 

En daar heb je misschien ook meteen een sprekende praktijkvoorbeeld:

Stel dat ik geïnteresseerd zou zijn om mij in te schrijven.

 

Ik heb een BV en zit niet echt op 'opdrachten' te wachten. Maar je weet natuurlijk nooit wat voor interessants jij in je portefeuille hebt, dus ik zou dan misschien wel kunnen denken: "Vooruit maar, even gek doen!".

 

En dan kan ik mij niet eens inschrijven...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg nog steeds de melding dat er velden niet correct zijn ingevuld, zonder dat wordt aangegeven welke velden dat zijn.

Dan ben ik, na al dat invullen, natuurlijk behoorlijk gefrustreerd en klik ik op het kruisje rechtsboven in m'n browser...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik ben toch wel benieuwd waar dat mis gaat.

Als ik het zou weten zou ik het je zeggen...

 

Overigens off-topic: naast mijn eerdere opmerking over je AV zie ik nu ook dat er enkele bepalingen dubbel in staan (6.1 en 7.8) en dat sommige bepalingen overbodig zijn. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat op jouw dienstverlening het Weens Koopverdrag van toepassing zou kunnen zijn...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.