• 0

Nieuw online initiatief bemiddeling financiële ZZP'ers

Onlangs ben ik gestart met een nieuw initiatief voor de bemiddeling van financiële ZZP'ers. Dit initiatief is ontstaan vanuit mijn eigen onvrede over de torenhoge marges welke de meeste bemiddelaars vragen aan ZZP'ers. Omdat met name grote opdrachtgevers bij voorkeur alleen maar werken met bemiddelingsbureau's (preffered suppliers), kun je als ZZP'er vaak niet rechtstreeks een opdracht met de opdrachtgever overeenkomen, waardoor je toch weer op een bemiddelaar bent aangewezen.

 

Inmiddels heb ik een relatief grote partij gevonden die wel bereid is rechtstreeks de opdracht met ZZP'ers aan te gaan. Maar er moeten dan wel voldoende ZZP'ers geregistreerd zijn (in elk geval ca. 50). Ondanks dat registratie en reageren op opdrachten gratis is, heb ik nog wel een flink aantal inschrijvingen nodig. Omdat er inmiddels al heel veel geld is gestoken in dit initiatief, zijn de financiele middelen om het idee verder te vermarkten minimaal. Via LinkedIn heb ik inmiddels al wat inschrijvingen en een Twitteraccount is aanwezig.

 

Wie van jullie kan mij helpen met tips hoe ik op korte termijn veel financiële ZZP'ers zich kan laten inschrijven op de site, zodat de potentiële opdrachtgever een definitieve wordt?

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is nog veel werk aan de winkel merk ik!

En dat zal (hopelijk) ook zo blijven ;)

 

Edit: het is duidelijk waarom de inschrijving niet lukt: mijn gekozen wachtwoord was 'zwak' :'(.

Dat dit een obstakel is wordt niet aangegeven, dus daar moet je even naar kijken.

Daarna wordt me gevraagd of ik akkoord ga met de algemene voorwaarden. Je dient te zorgen dat ik deze kan opslaan! Dat is nu niet het geval.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Is er echter ook iemand die mij kan vertellen wat een motivatie zou zijn voor zzp'ers om zich in te willen schrijven?

 

Ik wil wel een poging waren. Ik ben zelf financieel ZZP-er. Actief in de hypotheeksector.

In het topic lees ik twee dingen.

1) Voor een ZZP-er zou deelname interessant zijn omdat er opdrachten beschikbaar zijn

2) De site kan optreden als preffered supplier wanneer de ZZP-er zelf een opdracht vindt.

 

Kloppen deze redenen? Beide redenen vind ik niet terug op de site. Waar ik ook klik, ik kom niet verder dan het inschrijfformulier. Nergens zie ik iets van uitleg.

 

Eerst een paar punten over het inschrijfformulier

Bij opleiding zie ik hoofdzakelijk bancair. Waar zijn de algemene boekhoudkundige opleidingen? Of is dat niet de doelgroep? Zelfde als bij de financiële systemen. Ook hier mis ik de boekhoudpakketten. Maar ook het meest gebruikte financiele systeem, Excel. Misschien een optie om ZZP-ers zelf te laten invullen welke systemen ze beheersen.

 

Het motivatie blok ontgaat mij. Normaal schrijf je een motivatie op een vacature. Wil je nu een motivatie waarom iemand zich inschrijft?

 

Voorkeur duur opdracht. Als je 12 maanden invult plaats je jezelf dan aan de zijlijn voor opdrachten met kortere periodes? Zo niet waar dient dit veld dan voor? In de praktijk kom je voor x periode op een opdracht en als je het goed doet blijf je nog heel lang.

 

En dan een aantal redenen om wel/niet in te schrijven.

Wat mij persoonlijk tegenhoud om in te schijven op dit soort sites is de hoeveelheid gegevens die vooraf verstrekt moet worden. In het verleden ben ik vaker benaderd voor dit soort sites maar ook door intermediairs die al gelijk VAR en diploma's willen hebben. Zonder dat duidelijk is of er wel een opdracht is of komt. Altijd met de reden dan hebben we het vast. In de praktijk heb ik nog nooit een opdracht gehad. Waarom zou ik alles vooraf al verstrekken?

 

Als ik zou kunnen reageren op een opdracht en daarbij direct VAR en diploma moet verstrekken om in aanmerking te komen vind ik het een ander verhaal. Dat is prima.

 

Een ander punt wat mij weerhoud in te schrijven is korte periode dat je zoekt naar een opdracht. Je komt op een opdracht voor x periode. 9 van de 10x wordt dat verlengt waardoor je langere tijd niet beschikbaar bent. Al die tijd sta je wel ingeschreven. En als je dan beschikbaar komt is er geen functie via de site. Waar zit de toegevoegde waarde om ingeschreven te staan? Iets van netwerk/kennis sessies organiseren zou een reden kunnen zijn.

 

Zelf vind ik mijn opdrachten op basis van mijn netwerk. Mijn partner is ook financieel ZZP-er maar dan in de verzekeringstak. Zelfde verhaal. Beide lopen we er wel eens tegenaan dat een bedrijf je wil inzetten maar met preffered suppliers werkt. In de praktijk meld ik me daar en maak specifieke afspraken.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste ´zonnig2´

 

Om allereerst jouw twee vragen te beantwoorden:

 

1) Voor een zzp'er is deelname interessant omdat men rechtstreeks een overeenkomst aan gaat met de opdrachtgever, zonder tussenkomst van een bemiddelaar. Hierdoor hou je als zzp'er meer aan je uurtarief over, is je onderhandelingspositie sterker en zit je niet met een concurrentiebeding, waardoor je veroordeelt bent tot die ene bemiddelaar. De site is pas onlangs gelanceerd. Potentiële opdrachtgevers vragen hoeveel zzp'ers zich al hebben ingeschreven en zzp'ers hoeveel opdrachten er al staan. Beetje kip-ei verhaal dus. Er is momenteel 1 potentiële opdrachtgever, die ook vele connecties heeft met andere opdrachtgevers. Zijn stelling was: laat me zien dat voldoende zzp'ers zich inschrijven, zodat ik ook daadwerkelijk iets heb om op te matchen en ik zal opdrachten plaatsen.

 

2) dat is een interessante die je benoemt. Van origine is dat niet de insteek van de site. Maar stel dat je als zzp'er rechtstreeks aan de slag wilt bij een opdrachtgever en die opdrachtgever wil dat alleen maar als hem alle administratieve en fiscaal juridische zaken zoveel mogelijk uit handen genomen worden, dan zou dat heel goed kunnen middels Financiële Opdrachten Online.

 

Mbt jouw punten aangaande het inschrijfformulier:

Ik weet zeker dat er nog veel meer opleidingen toegevoegd kunnen worden en dat is dan ook de bedoeling! Elke opleiding moet echter ook weer worden verwerkt in het matchingsysteem en daar gaat vaak de tijd in zitten. Momenteel verzamel ik wel alle wensen mbt opleidingen/systeemervaring/anderzijds. De tip WO (stond er eerst niet bij) heb ik direct laten toevoegen. Van alle andere tips zal dit gebeuren afhankelijk van hoe gewenst een bepaald item is. Helaas ben ik zelf niet technisch genoeg om zelf een site te onderhouden mbt het matchen, dus heb ik in aanvang bepaalde keuzes gemaakt. Als je een zzp'er zelf systemen laat invullen, gaat het matchen niet goed, dus dat is helaas geen optie (zou het wel makkelijker maken namelijk)

 

De motivatie

Je kunt dit blok gebruiken als podium om jezelf voor te stellen. Omdat je het zo vaak als je wilt kunt wijzigen, kun je het ook specifieker maken voordat je op een opdracht reageert, als een soort vangerichte sollicitatiebrief.

 

Duur opdracht

Het veld duur opdracht is geen verplicht veld. Als je hier niets invult en de opdrachtgever ook niet, dan kan er een match plaatsvinden (als je ook aan de andere criteria van de opdrachtgever voldoet). Een opdrachtgever kan zelfs matchen, zonder ook maar 1 criteria aan te vinken (maar goed, dan is iedereen een match en dat is niet wenselijk). Alle (potentële) opdrachtgevers spreek ik persoonlijk en geef ik een toelichting op het matchingsysteem en ook dat het de moeite loont om niet al te 'streng' te matchen

 

Veel gegevens invullen

Ik kan me voorstellen dat dit een drempel opwerpt en ik heb het argument ook al vaker gehoord. Toch is het een bewuste keuze om zo veel mogelijk te laten invullen, documenten te laten uploaden. Grote opdrachtgevers staan nog zeer kritisch tov rechtstreekse overeenkomsten. Oa omdat ze dan zelf alle documenten moeten opvragen/moeten checken of de gevraagde documenten daadwerkelijk aanwezig zijn. Aan een half ingevuld profiel heeft de opdrachtgever niets en is vaak ook een reden om af te haken bij een dergelijke site. Een zzp'er die de moeite heeft genomen om alle gevraagde velden in te vullen is om die reden alleen al een serieuze kandidaat. En daarbij: elke letter die een zzp'er typt kost ruimte. Met een half ingevuld profiel kan een opdrachtgever niet veel en kost de site eigenaar wel (veel) geld.

 

Opdrachten op basis van netwerk

Die mogelijkheid wis je natuurlijk niet uit door je in te schrijven op de site. Waar ik zelf echter tegenaan ben gelopen (en ik heb begrepen dat ik daar niet de enige in ben) zijn bemiddelaars die de hoofdprijs vragen, bemiddelaars die alleen een opdracht op projectbasis willen (maar wel een uurtarief van de opdrachtgever ontvangen), bemiddelaars die je aan alle kanten vast willen leggen en kick back fees vragen. Helaas houden opdrachtgevers en bemiddelaars die constructies vaak gezamenlijk instand. Ik wil een beter alternatief bieden en de zzp'er weer in de positie plaatsen zoals het ooit bedoelt was: rechtstreeks in contact met de opdrachtgever.

 

Mochten er trouwens mensen zijn die potentiële opdrachtgevers in gedachten hebben, dan hoor ik het graag!

 

Al jullie vragen en opmerkingen hebben me doen beseffen dat het wellicht een idee is een Q&A op te stellen en op de site van Financiële Opdrachten Online te plaatsen

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie
  • 1

Inmiddels heb ik een aantal van de tips en adviezen ter harte genomen.

 

Wat ik een paar keer terug kreeg was dat de site op tablet en mobiele telefoon niet prettig las. Ik heb dit doorgespeeld naar de websitebouwer en er wordt aan gewerkt.

 

Toch wel leuk om te vermelden dat ondanks dat er nog veel aan te merken valt op de site, de eerste opdracht zojuist is geplaatst :)

www.financieleopdrachtenonline.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.