• 0

Verkoopsite tot succes maken

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zorg ervoor dat je link overal staat. Meldt je dus aan op startpagina's. Laat bezoekers banners van je site downloaden die ze op hun eigen site kunnen zetten. Zorg dat je goed te vinden bent in Google en andere zoekmachines. Zet een tell-a-friend functie op je website.

Wat bedoel je met alles is momenteel gratis?

 

Een echt succes is nooit gegarandeerd en na verloop van tijd moet je een vaste stroom bezoekers zien te krijgen, maar misschien kan je hier alvast wat mee. :)

 

Succes!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

De Telegraaf heef speurders.nl vanaf september in de markt gezet. Ze hebben een totaal budget van € 5 mln. Daarnaast een fors netwerk van verschillende kranten en websites waar ze vrijwel gratis kunnen adverteren met hun eigen product.

 

Maar als je een paar honderd duizend euro aan zoekmachinemarketing besteed (hebben zij ook gedaan) moet je toch wel in staat zijn een procentje of meer van deze markt in handen te krijgen denk ik.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik als een potentiële promotiemogelijkheid zie, die misschien niet marketingbudgetten van honderdduizenden euro's vereist, is om je software aan te bieden aan derden. Geen idee of het werkt, maar wat als je andere websites benaderd om voor hen, in hun huisstijl, een vraag&aanbod gedeelte op te zetten? De achterliggende database deel je dan met al die websites, zodat men meteen een mooi aanbod op de site heeft staan en niet zelf hoeft te investeren in techniek.

 

Desnoods op categorieniveau sponsoring zoeken (techniek + aanbod in ruil voor bezoekers + piggyback-promotie). "Deze rubriek wordt mede mogelijk gemaakt door sponsorX."

 

Keihard de promotie aangaan met de gevestigde, kapitaalkrachtige partijen zonder onderscheidend vermogen te hebben is niet te doen.

 

(Ik zou dus ook je slogan snel aanpassen: jezelf op de borst kloppen als "dé" advertentiesite staat erg wereldvreemd).

Link naar reactie
  • 0

mgeelh ben je nu niet in de verkeerde volgorde aan het werken?

Je ontwikkelt eerst alvorens te bekijken hoe je het in de markt gaat zetten.

 

Ondanks mijn opleiding en gezond verstand ben ik zelf ook ooit zo begonnen en dat is niet echt succesvol verlopen. Ik had een hele site ontwikkeld waar Antiquairs zich konden presenteren. Helaas was ik vergeten eerst even bij de doelgroep te kijken of ze er ook aan toe waren, dat bleek iets anders te liggen dan gehoopt.

 

Of te wel ik had een hele site ontwikkeld, aardig wat kosten gemaakt en uiteindelijk heb ik er na een jaar de stekker uitgetrokken.

 

Moraal van het verhaal, bezint eer voor ge begint :P

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb momenteel mijn diploma hbo Bedrijfseconomie op zak.

 

Nu ik echter moeilijk een baan kan krijgen, ga ik maar zelf op zoek naar het geld.

 

Support is geen probleem. Zolang ik nog niet in loondienst werk, kan ik dat de hele dag geven. Anders 's avonds.

 

Ik heb wel een beetje het internet verkent, en kwam eigenlijk alleen maar 1 site tegen die in dezelfde sector (kunst dus) zit.

 

Ik weet zeker dat met goede promotie, de site echt succesvol kan worden. (M'n vader is zelf kunstenaar, en constateert wel eens dat er behoefte aan is.)

Link naar reactie
  • 0

Je site ziet er (vrees ik) uit als de zoveelste poging tot een tweede marktplaats.nl worden.

De uitstraling is natte kranten, en dat bedoel ik echt lief.

 

De opportunity zit 'm in de leuke url, daar zou ik als ik jou was een iets onderscheidender concept omheenbouwen.

B.v. een soort 'pandjes' site, waar mensen die acuut iets kwijtmoeten op kunnen adverteren (uit geldgebrek of omdat ze het ook snel weer kwijtwillen) en waar je maximaal binnen 3 dagen iets verkocht moet hebben of weer weg moet wezen.

 

Nuverkopen.nl - ik moet het snel kwijt!

(en als mensen iets snel kwijt moeten kan er lekker stevig uitonderhandeld worden-- dat maakt mensen 'kwetsbaarder', maar dat is op een marktplaats.nl ook waar mensen iets snel kwijtmoeten)

 

Een idee, om je eens aan het denken te zetten over een origineel concept!

 

Link naar reactie
  • 0

Hey mgeelh,

 

Zoals al is aangegeven, probeer met een HTML Tag zo hoog mogelijk in de zoekmachines terecht te komen.

 

Tevens ben ik wezen kijken op startpagina.nl en startkabel.nl waar ik tot de conclusie kwam dat nukopen.nl daar nog geen enkele vermelding of verwijzing van krijgt.

 

Toch zijn dit zeer interessante bronnen aangezien deze startpagina's geregeld bezogd worden.

 

Kijk maar eens naar deze statistieken:

 

http://marktplaats.pagina.nl +3500 bezoekers per dag

 

http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=1160751

 

http://marktplaats.startkabel.nl/ + 750 bezoekers per dag

 

Zie onderaan de site de tracker.

 

 

Overtuigd???

 

Kan ik je aanraden een mail te sturen naar desbetreffende startpagina's

 

 

Succes

 

T. Wildeboer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.