Ik heb zojuist een kortingsbon gekocht bij een andere ondernemer. Deze bon geeft mij recht op 10% korting op diensten van deze ondernemer in 2015.
De bon kostte 10 euro excl. BTW. Ik heb hier dus 12,10 euro incl. BTW voor betaald.
Mijn vraag is nu hoe ik dit in mijn boekhouding verwerk:
- direct als kosten en that's it?
- of hoort er ook een waarde op de balans te staan? De bon vertegenwoordigt nl in waarde in geld voor mij voor volgend jaar. Alleen weet ik natuurlijk nog niet precies hoeveel waarde precies, omdat ik nog niet weet voor hoeveel ik bij deze ondernemer ga afnemen.
De volgende vraag is (naar aanleiding van een aantal posts op higherlevel over kortingsbonnen bij webshops):
- had deze ondernemer wel BTW aan mij mogen rekenen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
EvAdvies
EvAdvies
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist een kortingsbon gekocht bij een andere ondernemer. Deze bon geeft mij recht op 10% korting op diensten van deze ondernemer in 2015.
De bon kostte 10 euro excl. BTW. Ik heb hier dus 12,10 euro incl. BTW voor betaald.
Mijn vraag is nu hoe ik dit in mijn boekhouding verwerk:
- direct als kosten en that's it?
- of hoort er ook een waarde op de balans te staan? De bon vertegenwoordigt nl in waarde in geld voor mij voor volgend jaar. Alleen weet ik natuurlijk nog niet precies hoeveel waarde precies, omdat ik nog niet weet voor hoeveel ik bij deze ondernemer ga afnemen.
De volgende vraag is (naar aanleiding van een aantal posts op higherlevel over kortingsbonnen bij webshops):
- had deze ondernemer wel BTW aan mij mogen rekenen?
- en kan ik deze dus terugvorderen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie toelichting.
Eveline
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47957-kortingsbon-in-boekhouding-verwerken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag