• 0

Partner webshop

Hallo,

 

Naast mijn B-B bedrijf ben ik sinds augustus gestart met een webshop, die een verlengde is van het andere bedrijf. De webshop verkoopt een uniek product wat zelf wordt geproduceerd.

 

De potentie van de webshop is enorm aangezien er geen concurrentie is en de doelgroep zeer groot is.

De conversie ligt rond de 2%, echter de bezoekersaantallen vallen tegen.(400 bezoekers in december)

 

Aangezien ik reeds een B-B bedrijf run, en tevens niet de kennis van e-commerce marketing beschik. Ben ik op zoek naar een partner die instapt en ervaring heeft met e-commerce. Om op deze manier samen het maximale uit de webshop te halen.

 

Echter waar kan ik dergelijke personen/partners vinden, er zijn genoeg website's te vinden waar investeerders zijn. Maar die willen meteen het volledige bedrijf overnemen, wat niet mijn bedoeling is.

 

Ik hoor graag of er mensen zijn die ervaringen hebben met het zoeken naar een 'partner' voor hun bedrijf.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus je zoekt iemand die de webwinkel voor je optimaliseert voor een percentage van de opbrengsten?

 

Daarvoor is wat meer informatie wel welkom, al kun je dat nog gerust vaag houden.

 

Voorzetje:

 

Heb je een idee van de potentie (zijn dat tientallen bestellingen per dag, of per week)?

Doe je zelf de verzending/voorraad etc en blijf je dat doen?

Kun je een indicatie geven van de verdeling waar je aan zit te denken?

Maakt het nog uit waar je partner gevestigd is?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

De potentie voor Nederland is zeker 5-10 bestellingen per dag. Als de webshop internationaal gaat wordt dit uiteraard alleen maar meer.

 

Belangrijker dan de aantal bestellingen is de marge, deze is met ruim 60% zeer goed. Dus voor elke €100,- incl btw blijft er rond de €60,- tot €65,- excl btw over. Hier moeten dan wel nog de marketingkosten van betaald worden.

 

Verzending worden nu gedaan door een fullfillment bedrijf

 

Verdeling is afhankelijk wat de samenwerking wordt, op basis van resultaat gerichte marketing of inkopen in de webshop.

 

Het maakt voor mij niets uit waar de partner gevestigd is.

 

Mochten er nog aanvullende vragen zijn dan hoor ik het graag

Link naar reactie
  • 0

De potentie voor Nederland is zeker 5-10 bestellingen per dag. Als de webshop internationaal gaat wordt dit uiteraard alleen maar meer.

Waar baseer je die aannamen op? Je gebruikersnaam Rc doet vermoeden dat je een van de vele honderden RC-dropshippers bent: allemaal dezelfde remote control vliegtuigen en helikopters.

 

Ik hoop dat ik me vergis, want anders zou ik je adviseren een bocht van 180 graden te maken en huiswaarts te keren, terug naar je kerncompetenties.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een ander HL account. Maar heb voor deze topic een ander aangemaakt.

 

Het product wordt zelf geproduceerd, het is dus zeker geen dropshipping. Of ken je dropshipping producten waar je van elke €100,-incl btw er €65,- over blijft?

 

Er komen nu bestellingen binnen zonder marketing, het is dan redelijk om met marketing een verhoging te krijgen.

 

Met je subtiele aannames zit je dus helemaal verkeerd!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een ander HL account. Maar heb voor deze topic een ander aangemaakt.

Die had ik inderdaad niet zien aankomen.

 

Ik dacht als noob dat HL uitging van het principe: één ondernemer, één account.

Gewoon een man een man, een woord een woord zeg maar.

 

Maar kennelijk is het dus: één topic één account.

Of één project één account.

 

Ieder zijn ding, niet mijn ding.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt me altijd vrijblijvend een mailtje sturen met meer informatie. Ik heb naast mijn eigen bedrijf een onderneming met een copywriter/marketeer en een web developer/SEO, met nog 3 web developers bij ons op kantoor.

 

Mijn eigen bedrijf heeft magazijn, shipping etc. We doen o.a. full service fulfilment (incl productie).

 

Kan zo nog steeds niet zeggen of we het interessant vinden, maar ben al lang blij dat het idd niet om RC speelgoed gaat (want dat dacht ik ook).

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.