• 0

Nederlandse versie van nieuw product

Op het internet kom ik leuke producten tegen die precies passen in ons assortiment. Zo ook gisteren, navraag bij de fabrikant levert op dat het product nog niet in Nederland wordt geleverd. De fabrikant is erg enthousiast en komt gelijk met informatie over het maken van een Nederlandse versie. Het product is nu alleen in het Engels, Frans en Duits verkrijgbaar.

 

Het laten maken van een Nederlandse versie lijkt aantrekkelijk omdat we daarmee blijkbaar de eerste zijn. Dan knaagt toch ook de gedachte "waarom hebben anderen dit nog niet gedaan?" of "wat moet ik met 3000 van die dingen", "is dit niet een te grote stap, of is dit juist HET moment"

 

Hoe gaan jullie hiermee om?

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vaak merk je bij buitenlandse fabrikanten dat ze blij zijn als een potentiele afnemer zich zelf meld.

Zeker bedrijven die zelf weinig tot nooit over de grens handel gedreven hebben.

Dus waarom heeft niemand anders het gedaan ?

Één van de mogelijkheden is, dat jij één van de eerste NL'ers bent die het product ziet.(of de mogelijkheden ervan)

En wat voor buikgevoel heb je er zelf bij ?

 

Of het te groot is hangt van jezelf af, als het om dit soort aantallen gaat, en je enige afzetkanaal is de website, dan weet ik niet of dit verstandig is. Tenzij je duizenden kopers per maand hebt.

Het lijkt er dus meer op dat je een soort distributeur wordt als je dit gaat doen.

Past dit in jullie straatje ?

Ga je groeien dan komt er ook personeel bij, en zul je een breder assortiment aan moeten bieden aan je afnemers B2B.

En dan moet je je dus afvragen of in Nederland de markt groot genoeg is om dergelijke artikelen te slijten.

 

Misschien kun je iets samen doen met een concullega, op voorwaarde dat jullie niet in elkaars vaarwater zitten.

Link naar reactie
  • 0

In Zwitserland wordt het verkocht vandaar de Franse en Duitse versie, verder is het Amerika, Austrailie en dergelijke en India waar het vandaan komt.

 

Het is een produkt dat ook in het onderwijs zou kunnen worden gebruikt en in ieder geval een spel/puzzel waarvan ikzelf vind dat het leuk is om te spelen.

 

Ik zal eerst wat Engelse versies hierheen laten komen, kijken hoe erop wordt gereageerd.

 

Assortiment uitbreiden wil ik wel maar niet buiten de "visie"-grenzen. De aanleiding om de webshop te starten was dat je meestal goed moet zoeken wil je een beetje denkspel/puzzel vinden in een doorsnee speelgoedwinkel. We zijn niet de enige in Nederland maar doen een poging om zoveel mogelijk van die soort spellen bij elkaar te brengen. Andere regel is dus da ik het zelf leuk moet vinden, de hele serie van ballen, touwtjes en plankjes voeren we dus niet. Simpelweg omdat ik daar de lol niet van inzie :)

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

zorg ervoor dat de producent de kosten voor de nederlandse versie/vertaling op zich neemt.

 

kijk vervolgens of je in kleinere batches kan werken. mij lijkt 3000 stuks erg veel, dat betekent ook dat je 3000 klanten moet vinden.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

wat mij helpt bij het nadenken over veel inkopen: hoe snel heb je de kosten terugverdient? stel je hebt na aantal bestellingen kosten al terugverdient, of je biedt het eventueel tegen lage winst aan aan winkels als jouw klanten het niet willen, dan kan je in ieder geval misschien eenvoudig de totale inkoopprijs terugverdienen waardoor het een gokje waard is.

ik weet niet hoe groot de winstmarge is maar wie weet is het wel te doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bekl altijd eerst een aantal zakelijk (vrienden) of bel gewoon een paar mensen of bedrijven op. Laatst ben ik naar mijn over buurman gelopen die net zijn vuilnisbak buiten zette. Ga niet alleen af of ze het leuk vinden. Vraag ook echt of ze het NU willen kopen, niet straks.

 

Afhankelijk van de inspanning die je moet leveren, moet je kiezen of je de eigen vertaling op je neemt. Als je het zelf doet kun je exclusieve rechten eisen. Of probeer de vertaling los te verkopen.

 

Ik zou niets op voorraad kopen. Eerst klanten en dan pas bestellen.

 

 

Perry

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.