• 0

Wat vinden jullie van: alfred-pakketbrievenbussen.nl

Omschrijving van je concept:

Nieuw product in een nieuw jasje > een verbetering?

 

We hebben een jaar geleden een nieuw product ontwikkeld: LockBox, de slimme pakketbrievenbus. Inmiddels hebben we onze productportfolio uitgebreid en de merknaam hebben we in ALFRED veranderd (dit was nodig om ook in Duitsland en Engeland actief te kunnen zijn). De nieuwe producten en de naamsverandering waren voor ons aanleiding om een nieuwe website op te bouwen. Onze oude website hadden we gebouwd in Wordpress/Woocommerce. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om onze nieuwe website met SEOshop te bouwen. Zie deze forum discussie over onze afwegingen over een 'open-source' vs. een 'SaaS' oplossing.

 

Oude website: www.lockboxdelivery.com

nieuwe website: www.pakketbrievenbus-alfred.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben de nieuwe website opgebouwd in SEOshop.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met de nieuwe shop beogen we een aantal verbeteringen te kunnen realiseren:

- professionelere uitstraling

- gemakkelijker en duidelijker bestelproces

- betere uitleg over het concept waardoor de bezoeker sneller begrijpt hoe ALFRED werkt

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Onze pakketbrievenbus onderscheidt zich op een aantal punten van andere pakketbrievenbussen. Ik ga ze hier niet noemen want het is nu juist onze uitdaging om dit over te brengen via de website. Als ik ze hier noem zijn jullie al 'teveel geïnformeerd' en missen we mogelijk waardevolle feedback op dit aspect.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- hoe komt de algehele look & feel van de website over? Heb je het idee dat hier een partij achter zit die te vertrouwen is?

- is het ALFRED concept helder als je de website bezoekt? Is snel duidelijk hoe het werkt? Worden je vragen en/of twijfels met betrekking tot de werking van ALFRED voldoende beantwoord? Zo niet, welke informatie mis je?

- Als je de oude website met de nieuwe website vergelijkt vind je dan dat we vooruitgang hebben geboekt?

 

Alvast hartelijk dank voor jullie kritische feedback.

 

 

 

[mod-edit] Domein is veranderd, daarom op verzoek de link in dit openingsbericht aangepast [/mod-edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

De banner beslaat mijn hele scherm, dus ik moet wel doorhebben dat ik naar beneden moet scrollen voor de rest. Bovendien is de banner niet klikbaar.

 

Wat ik aan de constructie van het product vreemd vind, is dat de klep voor "gewone" post lager schijnt te zitten dan nodig is. Als die hoger zou zitten, zou ook na aflevering van een flink pakket nog een krant bezorgd kunnen worden, terwijl die nu volgens mij tegen het pakket stoot. En dat geldt ook voor wat grotere enveloppen.

 

Je klantenservice pagina ziet er wat vreemd uit. Een volledig witte pagina met helemaal rechts een smal contactformulier. Ligt misschien aan mijn browser (Firefox). Overigens oogt de menu-keuze "klantenservice" sowieso wat vreemd onder het kopje "klantenservice".

 

Verder nogal wat taalfouten, daar zou ik nog even naar (laten) kijken. Kijk ook nog even naar je voorwaarden. De wettelijke termijn voor retourneren is inmiddels 14 dagen.

Link naar reactie
  • 0

Een horizontaal menu met alleen Home - Hoe werkt Alfred - Koop Alfred is opvallend of een afwijkende keuze t.o.v. veel andere webshops. Ik zou daar directer 'modellen' of 'varianten', 'dagelijks gebruik', 'installatie' en 'bestellen' verwachten.

 

Diverse informatie, producteigenschappen en koopargumenten vind ik ook nog niet helemaal lekker en logisch verdeeld of geordend en duidelijk naar voor komen. Ook de informatie over potentiële klanten, afzenders en bezorgers instrueren eerlijk gezegd niet. Al snap ik dat jullie concept enige uitleg behoeft.

 

Het aansprekende product pakketbrievenbus lost een probleem op, benadruk daarbij behalve praktisch nadelen ook de voordelen. En dan maken jullie ook nog eens een slimme versie.

 

Alfred is kennelijk een onderdeel of product van LockBox Delivery, maar dat verband staat niet duidelijk vermeld.

 

KvK en BTW-nummer ontbreekt onsite.

 

Is alleen de 'original' in verschillende kleuren leverbaar? Zijn bussen ook met een naam of huisnummer leverbaar?

 

Hebben jullie een technische buitendienst voor installaties? Zijn tarieven op aanvraag beschikbaar?

 

De inhoud verzekerD tegen diefstal bedoelen jullie natuurlijk als koopargument, maar werkt dit ook zo? En drie maanden recht van retour vind ik niet bij een goed product passen. Bedenk ook even dat je zakelijke klanten en particulieren kunt verwachten. Hoe verschillen deze?

 

Look and feel zijn ok, al zou je bij een 'dutch design' product misschien nog wat meer goed beeldmateriaal verwachten. Het gephotoshopte plaatje met Bolpakket is erg slecht gemaakt (dat past niet lekker in het verzorgde geheel met kwaliteit). ;)

 

De drie kolommen Pakketbrievenbus, Extra veel post en verzenden zou ik lager onder jullie eigen producten plaatsen.

 

Behalve voor pakketdiensten kun je die bus met pincode natuurlijk voor nog veel meer praktische buurtzaken gebruiken. Dat zijn allemaal weer goede koopargumenten. Noem de immobiele of hardhorende bewoner, apotheek, kaasboer, buurvrouw, schoolgaande (buur)kinderen of huisdieren die door de deur vliegen en de bezorger te grazen nemen.

 

Laatste vraag: wat gebeurt er als iemand bij de afzender of vervoerder de pincode en het adres opschrijft en doorgeeft aan iemand met minder goede bedoelingen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is aardig duidelijk wat het product is, wat dat betreft doet de site wat ie moet doen.

 

Beetje storend: de plaatjes in de banner zijn wat hard gecompressed waardoor je artefacten rond de tekst ziet.

 

Qua product: heb je iets om die klep (tijdelijk) mee dicht te kunnen maken? Zo niet vermoed ik dat je een hoop exemplaren kunt vervangen zo rond de jaarwisseling.

Link naar reactie
  • 0

Zou je ook een model kunnen integreren in een (schuur)deur of wand, zodat pakketten daar doorheen kunnen?

 

En heb je of hebben jullie een merkregistratie overwogen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

allen hartelijk dank voor de feedback.

 

Hierbij nog een aantal antwoorden op jullie vragen en suggesties:

 

tijdelijk dicht maken van klep > het is mogelijk om de postklep (tijdelijk) dicht te maken. Aan de binnenzijde werkt de klep met een bout/moer constructie. Deze kan vast gedraaid worden zodat de postklep niet meer toegankelijk is. We zullen dit toevoegen bij de product omschrijving.

 

RAL-kleuren > worden toegevoegd, bedankt voor de suggestie

 

KvK/BTW nummer > toegevoegd, bedankt voor de suggestie

 

inhoud in liters > toegevoegd, bedankt voor de suggestie

 

installatie > service waarbij wij (of onderaannemer) ALFRED installeren gaan we op termijn aanbieden

 

navigatie en presentatie van producteigenschappen en koopargumenten > het is een redelijke uitdaging om dit strak neer te zetten omdat het product wel enige uitleg nodig heeft. We gaan dit de komende tijd strakker inrichten

 

merkregistratie > merkregistratie hebben we overwogen maar tot nu toe achterwege gelaten vanuit kosten oogpunt en omdat we er tot nog toe niet voldoende toegevoegde waarde in zien.

 

integratie in deur of wand > ALFRED is op dit moment niet geschikt voor integratie in deur of wand. Technisch is het mogelijk echter is de isolatiewaarde zeer slecht waardoor een zogenaamde 'koudebrug' zou ontstaan van buiten naar binnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.