• 0

Geld investeren binnen dezelfde eenmanszaak

Ik heb een eenmanszaak met een extra handelsnaam, te noemen handelsnaam A. Ik heb dit jaar geld verdiend met handelsnaam A wat ik wil investeren in de aankoop van een vakantiewoning. Hiervoor wil ik binnen mijn eenmanszaak een extra handelsnaam B vastleggen, omdat het om een andere activiteit gaat.

Ik wil via mijn administratie geld van handelsnaam A naar handelsnaam B overhevelen, als zijnde een investering. Het blijft namelijk op één bankrekening. Wordt dit gezien als een investering door handelsnaam A, waardoor de winst van handelsnaam A lager wordt? En ik dus minder inkomstenbelasting hoef te betalen?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Wordt dit gezien als een investering door handelsnaam A, waardoor de winst van handelsnaam A lager wordt? En ik dus minder inkomstenbelasting hoef te betalen?

Nee.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Wat Steven zegt.

Iets uitgebreider:

- jij en je eenmanszaak (of zelfs -zaken) zijn civielrechtelijk één en dezelfde. Geld van de ene naar de andere eenmanszaak overhevelen heeft dus geen betekenis.

- aankoop van een vakantiewoning is geen investering, fiscaal gezien, maar een belegging en dan komt ie in box3 zoals dat heet.

- heeft daarom geen effect op het bedrag dat je aan belasting betaalt.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

• 0
Geld van de ene naar de andere eenmanszaak overhevelen heeft dus geen betekenis.

Sterker nog: er is en blijft maar één eenmanszaak (meer is ook niet mogelijk)

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

Dan is het nog steeds een belegging. Pas als de verhuur een onderneming wordt (je doet zelf de marketing, het onderhoud, de betalingen/ontvangsten, je bent hier een flink deel van je tijd aan kwijt en haalt er een substantieel inkomen uit, zeg maar, je begint een recreatiepark), dan wordt het een onderneming.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar