• 0

aanschaf GSM en laptop eenmanszaak

Ik ben samen met 2 andere vennoten een éénmanszaak begonnen waar we veel gebruiken maken van laptops. We willen nu 3 aanschaffen. Natuurlijk zullen deze ook privé worden gebruikt. Nu mijn vraag, kunnen we deze gewoon van onze winst betalen (minder loonbelasting en btw aftrek). Dien ik nog iets te regelen omdat een gedeelte privé wordt gebruikt. Hoe zit het met aanschaf GSM. Ook hier sprake van gedeeltelijk zakelijke en gedeeltelijk privé.

[Mod edit: titel ververst na samenvoegen]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47982-aanschaf-gsm-en-laptop-eenmanszaak/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Alle 3 een eigen eenmanszaak, neem ik aan? Dan zijn het je zakenpartners, compagnons of hoe je het ook wilt noemen. Maar in ieder geval geen vennoten.

Alle zakelijke aanschaf kun je gewoon zakelijk boeken. In geval van gedeeld zakelijk/prive gebruik dan ook overeenkomstig delen in de boekhouding. Dit kan verder ook voor je abonnementen voor internet en telefonie e.d. Maak een en ander wel aannemelijk. Als het te ingewikkeld wordt, dan is het wellicht handiger als een boekhouder dit voor je regelt.

Zelfstandige loonslaaf

• 0
Ik heb een GSM op kosten van mijn eenmansbedrijf gekocht. Mijn vraag, de verzekering van deze GSM kan deze ook t.l.v. bedrijf of dient dit in verhouding te zijn met privé en zakelijk.

De verzekering van een zakelijk aangeschafte telefoon is ook zakelijk.

Tip: heb je de telefoon ook echt op naam van je bedrijf gekocht of privé? Check in dat laatste geval wel of zakelijk gebruik gedekt is. O.a. Unigarant sluit zakelijk gebruik uit op een telefoonverzekering

EDIT: deze vraag samengevoegd met andere recente vraag over GSM

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Klopt je hebt gelijk, ik zal de volgende keer alles in één topic vermelden. Excuses, nieuw in de business :-[

GSM is via de zaak gekocht, natuurlijk zal ik deze privé ook gebruiken. Splitsen (price/zakelijk) in het kader van de teruggave BTW is duidelijk. Dienen de aanschafkosten van deze GSM nu ook gesplitst te worden naar privé en zakelijk. Oftewel dien ik het privégedeelte van de aanschafkosten terug te boeken naar het eenmansbedrijf.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar