• 0

Cloud oplossing?

Goedenavond,

 

Ik lees veel over in the cloud werken, alleen zie ik alleen veel voorbij komen over bestanden delen etc.

Kan ik ook mijn bestaande softwarepakket, waarin onder andere de facturatie zit, ook uploaden naar een soort virtuele hardeschijf? Zodat ik waar ik ook zit ter wereld op dit systeem kan inloggen en tegelijkertijd mijn medewerkers op de zaak ook hier bij kunnen om de facturen te kunnen maken bijv.

 

Bedankt voor de moeite weer!

 

Gr,

Mike

Those who wander are not always lost!

-J.R.R. Tolkien

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik ook mijn bestaande softwarepakket, waarin onder andere de facturatie zit, ook uploaden naar een soort virtuele hardeschijf? Zodat ik waar ik ook zit ter wereld op dit systeem kan inloggen en tegelijkertijd mijn medewerkers op de zaak ook hier bij kunnen om de facturen te kunnen maken bijv.

 

Op afstand inloggen op een computer die thuis, op kantoor, of in een datacenter staat, en daarop programma's draaien kan wel.

 

Letterlijk tegelijkertijd met meerdere personen aan dezelfde gegevens zitten gaat echter niet zondermeer werken.

Als je bestaande softwarepakket ontworpen is om met slechts 1 gebruiker tegelijk aan de boekhouding te werken, is dat een limiet waar je niet makkelijk onderuit komt.

Link naar reactie
  • 0

In principe kan het wel, maar met een softwarepakket dat bedoeld is om te draaien op een enkele pc gaat dat niet zomaar.

 

Als je zeg maar een standaard versie van excel gebruikt kun je die niet zomaar installeren op een webserver en verwachten dat je het kunt gebruiken. Er zijn wel oplossingen voor die dat mogelijk maken (office 365 oid), maar dat geldt lang niet voor ieder stuk software.

Link naar reactie
  • 0

Als je zeg maar een standaard versie van excel gebruikt kun je die niet zomaar installeren op een webserver en verwachten dat je het kunt gebruiken.

 

Als de server Windows als besturingssysteem draait kan je daar in theorie wel gewoon Excel op installeren, erop inloggen (met remote desktop/vnc/gotomypc/of iets soortgelijks) en Excel gebruiken.

 

Het probleem zit hem meer in gelijktijdig gebruik.

Als de TS op zijn server ingelogt is, en met de boekhouding bezig is, kunnen zijn medewerkers niet tegelijk hetzelfde boekhoudpakket gebruiken om facturen uit te draaien, tenzij de software daarvoor ontworpen is.

Net zoals je niet met twee man tegelijk een Excel document dat op een netwerkschijf staat kan openen, om daar tegelijk wijzigingen in aan te brengen.

Als twee applicaties/gebruikers tegelijk naar hetzelfde bestand proberen te schrijven kan dat goed fout gaan.

 

Webapplicaties zijn ontworpen om met meerdere gebruikers aan dezelfde gegevens te werken, en schrijven de gegevens doorgaans niet rechtstreeks naar de bestanden op schijf, maar delegeren dat aan een database server, die dit op een veilige manier oplost.

Bij normale Windows applicaties gaat de applicatie er doorgaans wel vanuit dat deze de enige is die aan de gegevens komt, en schrijft wel rechtstreeks naar bestanden zonder er rekening mee te houden dat anderen gelijktijdig ook aanpassingen doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien handig als je even precies zegt wat je wilt; zodat ik het goed begrijp :)

 

- WIl je overal ter wereld bij je bestanden kunnen? (en met jou je collega's)

- Wil je overal ter wereld in kunnen loggen in een virtuele werkomgeving? (en met jou je collega's)

- Wil je met 'lokale' programma's overal ter wereld bij je bestanden kunnen? (en met jou..)

- Wil je met meerdere mensen, vanuit welke plek ter wereld zij dan ook zijn, tegelijkertijd aan één (of meerdere) document kunnen werken?

 

 

Als je alleen bestanden wilt delen is de oplssing heel simpel (een NAS oid). Als je in wilt loggen in een werkomgeving met een client hangt het af van je verdere wensen

Link naar reactie
  • 0

Mensen bedankt voor de genomen moeite!

 

Wat ik graag wil is het volgende:

 

De (vrij specifieke) kassa-/facturatiesoftware op het bedrijf is helaas niet met ons boekhoudprogramma (exactonline) gekoppeld. Dit wordt dus nadien handmatig (wel met exportbestanden) ingevoerd. Ik wil dit programma (dat dus op de pc in de zaak staat) overal kunnen inzien zodat ik weet wat er gebeurd en evt. ook wat kan bijwerken/bijsturen.

 

Ik zou bijna zeggen, na het lezen van wat hierboven is geschreven, dat voor mij logmein de beste oplossing zou kunnen zijn, klopt dit? Of zijn er toch wel andere manieren?

 

Gr,

Mike

Those who wander are not always lost!

-J.R.R. Tolkien

Link naar reactie
  • 0

Ik zou bijna zeggen, na het lezen van wat hierboven is geschreven, dat voor mij logmein de beste oplossing zou kunnen zijn, klopt dit?

 

Een oplossing om op afstand in te loggen op je computer op kantoor lijkt me inderdaad het meest praktisch.

 

Naast commerciele producten als LogMeIn en GotoMyPc, zijn er nog een aantal andere programma's die hetzelfde doen.

Zoals "remote desktop" dat standaard bij de professionele edities van Windows meegeleverd wordt (niet bij Windows Home), en UltraVNC en TightVNC die ook gratis zijn, maar wellicht iets minder gebruiksvriendelijk.

Link naar reactie
  • 0

Als toevoeging bij die laatste post: Teamviewer is ook een uitstekend programma om je werkplek op afstand te beheren: je kunt je desktop eenvoudig op afstand bedienen en makkelijk bestanden uitwisselen. Je kunt de (volledig operationele) consumentenversie gratis gebruiken/proberen.

Ik gebruik dit nu al vele jaren op diverse PC's, tablets en telefoons (PC bedienen op je 5" Android smartphone ;D). Het werkt echt perfect en kan een goedkoop en snel te realiseren alternatief zijn voor het werken in de cloud.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Ter aanvulling; de meest gangbare toepassingen zijn hierboven al genoemd. Neem in de keuze van het pakket de overweging mee of de PC ook op afstand moet worden opgestart, z.g. 'Wake-on-Lan'.

Door middel van deze faciliteit wordt voorkomen dat iemand achter de PC op locatie moet zitten om op dat moment toegang te verlenen.

 

Link naar reactie
  • 0

Zo! Bedankt allemaal voor de reakties.

 

Ik denk dat ik inderdaad maar eens teamviewer wat beter moet gaan bekijken.

De softwareleverancier geeft ook aan dat dat evt. wel een oplossing zou zijn voor ons.

 

Nogmaals dank!

 

Mike

Those who wander are not always lost!

-J.R.R. Tolkien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.