• 0

Thuiswerk in de informatica sector

Beste mensen,

 

Ik ben afkomstig van Belgie en dat thuiswerk praten ze er veel over maar het komt niet echt tot de realiteit. Het schijnt dat het wel zo is in Nederland.

Hoe zit het dan eigenlijk met dat thuiswerk in Nederland.

Ben je beschermd, zijn er plichten en rechten moeten er speciale voorwaarden worden vervuld om met thuiswerk te beginnen?.

 

Ik ben nu reeds 2 jaar werkzoekend en begin dat stilletjes aan beu te komen na altijd maar solliciteren en dit telkens zonder resultaat.

 

Ik heb misschien nog geen graduaatsdiploma Informatica maar ben bereid om dat te volgen in de avondschool omdat ik geen kans kreeg in de dagschool.

 

En nu komt het positieve ik heb zeer veel talent wat allemaal met informatica te maken heeft programmeren, computernetwerken, helpdesk, support op hardware en software, hardware installaties, elektronica

 

Soms begrijp ik niet waarom ik niet in aanmerking kom voor een boeiende, uitdagende functie?

 

Zijn ze in Nederland ook zo gefixeerd op de diploma's of zijn ze eerder geintresseerd in ervaring (thuis, werk, vrienden, zelfstudie), vaardigheden, talenten?

 

Wie kan mij hier een antwoordtje geven per email?

 

Met vriendelijke groeten

Stephane

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stephane

Misschien kun je samenvatten wat je zou kunnen betekenen voor iemand die jou werk in de informatica kan geven.

Bijv. Welke ervaringen heb je , waar zijn jouw talenten het grootst, hoeveel tijd heb je beschikbaar, wat voor problemen zou je voor anderen kunnen oplossen.

Op deze wijze kom je via dit forum nog wel in contact met een vraag/aanbod optie.

 

Link naar reactie
  • 0

Thuiswerk is eigenlijk de ideale oplossing voor de startende ICT ondernemer, lijkt me.

 

De (minimale) investeringen:

[*]1 computer

[*]1 snelle internet aansluiting

 

en voor de rest afhankelijk van wat je doet:

[*]compilers/interpreters

[*]leesvoer

[*]eventueel extra hardware (bijv. scanner/fototoestel voor grafisch werk)

[*]andere software

[*] ....

 

 

Of zie ik dit verkeerd??

???

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Dit werkt goed als je een opdracht van iemand hebt gekregen, die er voor wil betalen.

 

Of je moet zelf een iCT bedrijf starten op basis van kennis die je ergens hebt opgedaan.

Uiteindelijk draait een bedrijf om geld in/uit

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het verschil in thuis werken niet tussen Nederland en België.

Maar in Nederland is het geen probleem om thuis te beginnen.

Je moet wel klanten hebben natuurlijk! Dus zul je eerst daar naar op zoek moeten. Als je thuis werkt neem dan alleen klanten aan waarvoor je het werk inderdaad thuis kan doen. Je kan jezelf ook bij de klant neer zetten. Dan werk je op free lance basis (uur- of projecttarief). Beide is in Nederland geen probleem, maar ga eerst op zoek naar de klant.

Is thuiswerk in België moeilijk? Zoek het dan net over de grens. Je moet toch ergens beginnen.

Of sluit je (zoals Nah zegt) aan bij iemand die op jouw vakgebied zit te wachten.

 

Voor hen die geen kennis hebben vergaard is de A gewoon drie stokje

Link naar reactie
  • 0
Thuiswerk is eigenlijk de ideale oplossing voor de startende ICT ondernemer, lijkt me.

 

De (minimale) investeringen:

[*]1 computer

[*]1 snelle internet aansluiting

 

en voor de rest afhankelijk van wat je doet:

[*]compilers/interpreters

[*]leesvoer

[*]eventueel extra hardware (bijv. scanner/fototoestel voor grafisch werk)

[*]andere software

[*] ....

 

 

Of zie ik dit verkeerd??

???

 

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, het enige probleem dat ik zie met die opstelling is de commercie.

 

Veel thuiswerkers kunnen goed werken maar missen een bepaalde commerciële inslag.

 

Dus id076316 (interessante nickname...):

Thuiswerken moet te doen zijn, maar doe dat dan wel met een commerciële gedachtegang... En of je nou vanuit huis werkt voor iemand in belgie of ergens anders ter wereld, in de ICT zou je niet aan grenzen verbonden moeten zijn... Belastingtechnisch kan werk over de grens volgens mij ook nog voordelig zijn... maar dat weet ik niet helemaal zeker.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.