• 0

Arbeidscontract van 1 jaar verlengen met korte duur

Één van onze werknemers heeft aangegeven naar ander werk te willen zoeken omdat hij door wil groeien in zijn carrière terwijl wij hem dit momenteel niet kunnen bieden. Wij zijn tevreden over zijn werk, en hij heeft het hier ook nog naar zijn zin maar

 

Nu heeft hij momenteel nog geen werk gevonden en hebben wij nog geen goede vervanger; we zijn hier hard naar op zoek. In overleg wil hij de komende twee maanden nog wel (al dan niet part-time) bij ons blijven werken, maar ik vroeg me af wat voor consequenties dit heeft voor beide partijen.

 

Ten eerste wil ik hem eigenlijk maximaal 2 à 3 maanden "zekerheid" bieden en wil er niet voor op draaien als hij het hele jaar geen werk vind (doordat we een nieuwe overeenkomst aangaan). Ik kan alleen nergens vinden of dit juridisch toegestaan is, om een contract aan te bieden voor zo`n korte periode.

 

Daarbij heb ik zitten denken aan een 0-uren of parttime contract, maar stel dat hij hier op in zou gaan, zou dit dan nadelige gevolgen kunnen hebben voor zijn eventuele WW-Uitkering ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een contract voor 2 of 3 maanden is juridisch geen enkel probleem.

De werknemer kan na afloop van dit contract gewoon een WW-uitkering vragen. Als hij volgens het nieuwe contract minder gaat verdienen dan zal zijn WW-uitkering niet per sé lager worden, deze wordt berekend over wat je het jaar voorafgaand aan de werkloosheid hebt verdiend.

 

Let bij kortere contracten wel op de zogenaamde keten, je kunt maximaal 3 tijdelijke contracten geven, daarna heeft werknemer automatisch een vast contract.

Wilt u als zelfstandige aan de slag maar wordt u gehinderd door een relatiebeding of concurrentiebeding? Kijk voor deskundig juridisch advies op www.mijnconcurrentiebeding.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.