• 0

Wat is nu de beste VPS?

Ik ben opzoek naar een nieuwe managed VPS aanbieder. Nu is de vraag bij welke partij krijg ik goede begeleiding naar de nieuwe server, goede service en een uptime van %99,99.

 

Ben aan het twijfelen tussen deze partijen:

http://www.cloudvps.nl/virtual-private-server

https://www.strato.nl/vps-linux/

 

Heeft iemand wellicht een betere optie?

Bedankt.

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gebruik al een aantal jaar een VPS van CloudVPS en dat bevalt prima.

 

Ik ben opzoek naar een nieuwe managed VPS aanbieder.

 

Wat versta jij onder managed?

 

Standaard zijn de servers kale computers waar je zelf je software op zet en alles regelt. Je kunt bij CloudVPS een support contract afsluiten voor, zo uit mijn hoofd, 2 of 3 uur ondersteuning en ze monitoren of je webserver e.d. nog draait en zo niet, dan grijpen ze in. Maar meer niet. Zonder dat contract denk ik niet dat ze je gaan helpen met de configuratie van bijvoorbeeld je webserver.

 

Heb ook een 'fully managed' server gehad en daar werd alle software geinstalleerd, updates bijgehouden, patches geinstalleerd etc. Dus het hele beheer van de server lag bij de hoster. We konden ook niet zo maar zelf dingen installeren of delen van configuraties aanpassen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik naar tevredenheid al een aantal jaren klant bij Flexwebhosting.

Voor wat ik zelf vind een zeer goede prijs krijg je daarvoor webruimte op een lamp-server.

Via ftp kan je bestanden uploaden, maar je kan ook inloggen via een administratie-paneel.

Via dit paneel kan je ook eenvoudig applicatie's installeren. Een deel van de applicatie's staat in mijn screenshot.

Het enige nadeel is dat een oudere versie van MySql op de server draait, maar zoals ik op de site gelezen heb gaat dat opgewaardeerd worden naar een nieuwere versie.

Wat uptime betreft heb ik geen idee of ze de 99,99% halen.

Schermafdruk_van_2015-01-03_135541.thumb.png.db579945d9f1c1ce2e4892188ab19cdd.png

Link naar reactie
  • 0

Partijen als Amazon, Strato en CloudVPS bieden standaard geen of maar heel beperkte support op het server/OS-niveau. Dit moet je allemaal zelf doen.

 

Amadeo vraagt om een full managed server, dan moet je dus naar partijen kijken die juist op service gericht zijn. Je betaalt doorgaans veel meer voor de VPS, maar dan hoef je er dus ook niet naar om te kijken. Of je kiest bij een partij als CloudVPS of Tilaa voor een managed service-pakket.

Vraag wel goed na wat hier allemaal onder valt. Soms is het alleen updates installeren, of alleen monitoring, soms betaal je alleen voor respons-tijd en soms zit er ook systeembeheer bij inbegrepen die je kunt gebruiken voor het inrichten van je server of het oplossen van problemen.

Kijk op websites als www.ispgids.com naar ervaringen met de partijen waarmee je in zee wilt gaan. Krijg je vaak ook een goed idee van welke service en uptime je kunt verwachten.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan het verkeerd hebben, maar het idee achter een VPS is toch juist dat je zelf helemaal de vrijheid hebt om het in te richten zoals jij het wilt? Zo wordt het namelijk ook verkocht en dan is het niet zo gek dat de aanbieders weinig tot geen support willen leveren. Anders hadden ze net zo goed hosting provider kunnen zijn waar je alles er op en er aan geleverd krijgt. Ik zit al paar jaar bij CloudVPS en ben er uiterst tevreden over. Maar het inrichten van de servers heb ik zelf in eigen hand genomen en dat was ook mijn wens.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Ik kan het verkeerd hebben, maar het idee achter een VPS is toch juist dat je zelf helemaal de vrijheid hebt om het in te richten zoals jij het wilt? Zo wordt het namelijk ook verkocht en dan is het niet zo gek dat de aanbieders weinig tot geen support willen leveren. Anders hadden ze net zo goed hosting provider kunnen zijn waar je alles er op en er aan geleverd krijgt. Ik zit al paar jaar bij CloudVPS en ben er uiterst tevreden over. Maar het inrichten van de servers heb ik zelf in eigen hand genomen en dat was ook mijn wens.

 

Dat klopt helemaal. Maar als je alles wilt regelen zoals jij het wilt heb je wel de technische kennis nodig om dat te doen. Als je die niet hebt, en je wilt het toch anders dan 'standaard', of je wilt het beheer gewoonweg uitbesteden omdat je er geen tijd voor hebt, geen zorgen over wilt maken, etc. dan kom je uit bij de zogenaamde 'managed' servers. Dan ga je dus niet zelf meer met de instellingen aan de slag, maar vraag je aan de hosting-partij of ze het voor je regelen.

Als je je eigen server/VPS beheert moet je jezelf bovendien op de hoogte houden van alle laatste beveiligingsissues, updates, etc. Dat is iets waar veel tijd in gaat zitten.

 

Ik zeg zeker niet dat een partij als CloudVPS slechte service biedt, maar je moet wel de juiste verwachtingen hebben. Ze zijn sterk op het gebied van de infrastructuur.

Dit is wel een interessant artikel waar de verschillen tussen de soorten hostingbedrijven worden uitgewerkt: http://www.ispam.nl/archives/42532/de-8-soorten-hostingdiensten/

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

(Maar dan moet je wel verstand hebben van server beheer. Vooral qua veiligheid en natuurlijk uptime.

Als je je eigen bedrijf hebt, wil je je daar toch niet mee bemoeien ?(tenzij je zelf een linux expert bent)

 

Een server zelf beheren kost toch echt minimaal enkele uren per maand, wil je het allemaal veilig houden. En dan niet alleen "yum update". Die uren besteed ik liever aan iets wat mij geld oplevert. En daarom heb ik ook een fully managed server. Je kunt je eisen doorgeven aan de hoster en die stellen dan alles in, dat kan bij gewone hosting vaak niet, want kant en klaar pakketten.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Even wat meer background wellicht?

Ik heb 25 FTP accounts die ik overzet van mijn huidige VPS naar een nieuwe VPS?.

Totaal 35GB schrijfruimte en ongeveer 1,5-2T dataverkeer.

 

Het draait nu op een Linux server met als panel Direct Admin.

Dit wil ik graag zo houden.

 

Ik heb een img van de huidige server klaar staan en deze kan verhuisd worden.

Ik ben opzoek naar een partij die er voor kan zorgen dat ik minimalen downtime heb tijdens het overzetten en dat zij garanderen dat alles ook goed werkt de nieuwe server.

 

https://www.vpshosting.nl ziet er het beste uit naar mijn mening.

Zie onderstaand de configuratie.

Zou 2GB intern geheugen niet iets te krap zijn?

 

 

 

 

Schermafbeelding_2015-01-03_om_15_08_17.thumb.png.0f7a7576e80c8d0ad452b6e0dac4208a.png

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips.

Een full managed server bedoel ik met een managed server.

 

Mijn klant betaalde daar ongeveer $150 per maand voor. Dus laat je eens goed informeren over wat de diverse VPS aanbieders precies voor je doen. De 10-30 euro per maand VPS'en kun je sowieso vergeten als 'fully managed'.

 

Waarom kijk je precies naar een VPS? Een gewoon 'shared hosting' pakket bij een goede partij is vaak genoeg als je standaard dingen wil. Qua performance hoeft dat niet onder te doen voor een VPS.

 

Als je eigen software wilt draaien is een VPS wel interessant. Dat is voor mij ook de voornaamste reden om de VPS te hebben: ik draai een vrij zwaar Java software pakket wat niet op reguliere hosting kan.

 

[edit]we typen tegelijk :) 2 gig is wat krap als je ook mail, virus en spamfilters (of Java apps) gaat draaien. Voor alleen apache e.d. is het, met wat optimalisaties voldoende.[/edit]

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

@perry,

 

Een images bestand omvat alles.

Alleen mij is onduidelijk of als er zaken fout gaan er ook support word geleverd.

Bij een managed service zal in de SLA opgenomen zijn welke aspecten wel en niet onder de support vallen. Dat is dus een kwestie van afspraken maken. 'zaken fout gaan' is ook wel erg ruim omschreven.

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik al jaren klant bij FXW en heb ik diverse managed VPSen.

Dat managed moet je ook weer niet te ruim nemen, de helft van wat ik wil moet ik nog steeds zelf doen.

Inmiddels aardig thuis geraakt in Amazon AWS.

Ontzettend fijn spul, schaalbaar, redundant, perfect support en door CDN oplossing laden websites ook nog eens wereldwijd super snel.

 

Ik zou dus voor Amazon AWS gaan en het gewoon oppakken, dan leer je het het snelst

Eventueel mist.io erbij pakken later

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

De goedkoopste betrouwbare VPS vindt je denk ik bij https://contabo.com/?show=vps

Dit is een 3rd party die alles voor je kan opzetten en managen en die erg goed werken weet ik uit ervaring: https://www.24x7servermanagement.com

Er is verder geen reden om de VPS en management bij hetzelfde bedrijf te hebben. Contabo heeft servers in München en Würzburg, helaas niet in Nederland maar ik zie dat niet als een probleem. Laadtijden zullen prima blijven.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn meer hosting providers die goede diensten leveren. Ervaringen zijn altijd handig om mee te nemen. Bij tekort aan kennis kun je beter uitbesteden in dit geval. Neem een VAR (Value Added Reseller) die je kan helpen bij instellen, problemen en ervaringen gebaseerd op meerdere domeinen, klanten, servers, gebruik etc.

 

Kortom; vraag het je IT man of een uit je netwerk.

 

Groeten Chris

(een ICT leverancier en VAR ;-)

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf geen technische achtergrond, maar onlangs naar Transip gegaan voor een VPS (nu nog niet live). Even getest en behalen nu een laadsnelheid van plus minus 1 sec.

 

Dat ligt overigens niet alleen aan de server, maar ook het optimaliseren van de site zelf :) Kan nog niet veel zeggen over de hosting bij Transip, maar na een check online komen ze goed uit de bus.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.