• 0

Wat is nu de beste VPS?

Ik ben opzoek naar een nieuwe managed VPS aanbieder. Nu is de vraag bij welke partij krijg ik goede begeleiding naar de nieuwe server, goede service en een uptime van %99,99.

 

Ben aan het twijfelen tussen deze partijen:

http://www.cloudvps.nl/virtual-private-server

https://www.strato.nl/vps-linux/

 

Heeft iemand wellicht een betere optie?

Bedankt.

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf ben ik fan van Networking4all. Die hebben ontzettend veel kennis en zijn erg service gericht. Bij mij hebben ze me zelfs bijgestaan om mij te helpen de performance van me website te verbeteren, door mee te kijken welke processen de server het zwaarste belasten en tips te geven. Letterlijk meegekeken met de programmatuur om mij tips te geven om de website efficiënter te programmeren. Dit is maar een voorbeeld om aan te geven wat voor service die jongens geven en hoeveel vakkennis ze in huis hebben.

Link naar reactie
  • 0

Heb je veel problemen bij directVPS? Ik gebruik ze zelf ook voor met name staging van websites voor klanten, en daarnaast een aantal privesites en dergelijke. Er is wel eens wat downtime, maar normaliter is dat aangekondigd, midden in de nacht, en in mijn ervaring zelden meer dan 5 minuten - op een 'basis' pakket zonder SLA of iets dergelijks.

 

Voor een VPS zonder SLA doen ze het in mijn ervaring eigenlijk best goed. Tech support werkt ook savonds en in het weekend, in tegenstelling tot sommige partijen waarbij je zonder SLA gewoon kunt wachten tot maandagochtend. Support lijkt ook behoorlijke technische kennis van zaken te hebben, geen telefoonmiep die je klacht noteert waarna je maar kan afwachten of/wanneer je antwoord krijgt van een techneut.

 

Mijn ervaringen zijn overigens alleen met de 'best-effort' vps pakketten aldaar, ik weet niet hoe goed/snel de support is op duurdere paketten met SLA, maar dat zou logischerwijs minstens zo goed moeten zijn.

Link naar reactie
  • 0

Zit zelf al een tijdje bij CloudVPS.

http://www.cloudvps.nl/

 

Werkt perfect, geen downtime die ik aan hun kan toeschrijven tot zover. Volgende website ga ik eens experimenteren met de meegeleverde en bijna gratis CDN. Pageloads regelmatig onder de 1sec.

 

Goed betaalbaar voor ons, maar niet de goedkoopste.

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik naar tevredenheid al een aantal jaren klant bij Flexwebhosting.

 

Wat uptime betreft heb ik geen idee of ze de 99,99% halen.

 

Sorry, maar ik heb hier niet zo'n goede ervaring mee. Veel uitval en 2014 door aanvallen etc.

 

Zelf zit ik bij Cloudvps met een SLA. Redelijk duur (die SLA), maar goed ik wil me daar ook niet mee bezig houden. Ook een server bij Exaxthost, met de rede dat ze ook windows hosting doen (ASP). Bij deze server geen SLA, maar nog geen slechte ervaringen. Uptime Robot meld overigens wel elke ochtend dat de server 1 minuut niet bereikbaar is. ???

 

Succes met je keuze.

 

Tip: Bel de klantenservice en kijk of je goed/snel geholpen wordt, geeft vaak ook een indicatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit de afgelopen jaren bij Deziweb. Dat is een prettige partij en de prijzen zijn goed te doen. Ze hebben goede service.

 

Ik ben voor klanten nog regelmatig actief op verschillende vps-en voor beveiliging maar merk dan wel behoorlijk de verschillen in service en contactmogelijkheden.

Ik ga natuurlijk geen namen noemen van sommige partijen waarmee ik dan in contact kom, maar er zitten erbij.. Denk aan afdelingen voor de telefonische helpdesk waar gewoon personen zitten die geen verstand hebben van de server etc.

 

Het niet weten of niet willen is iets wat ik vaak zie. Of simpelweg dingen roepen zonder even mee te kijken..

 

WPbeveiligen - Uw connectie voor het herstellen en beveiligen van WordPress websites
Link naar reactie
  • 0

Ik ben voor klanten nog regelmatig actief op verschillende vps-en voor beveiliging maar merk dan wel behoorlijk de verschillen in service en contactmogelijkheden.

Ik ga natuurlijk geen namen noemen van sommige partijen waarmee ik dan in contact kom, maar er zitten erbij.. Denk aan afdelingen voor de telefonische helpdesk waar gewoon personen zitten die geen verstand hebben van de server etc.

 

Bedenk wel dat een VPS doorgaans een unmanaged dienst is, waarbij de klant zelf verantwoordelijk voor het beheer is.

Waarom zou een aanbieder uberhaupt telefonische ondersteuning aan moeten bieden, als de klant bewust kiest voor een dienst waar dat niet bij inbegrepen zit?

Link naar reactie
  • 0

Normaliter kun je bij een unmanaged vps wel techsupport krijgen, al betaal je daar wel voor (op uurbasis). Best een idee als je zo nu en dan een nieuwe versie van de kernel, php, mysql of iets dergelijks wilt plaatsen maar dat zelf niet kunt of wil doen.

 

Overigens zijn er wel slimme oplossingen waarbij je dat via een controlpanel automatisch kunt doen, wat goed kan werken tenzij je maatwerk aanpassingen hebt gemaakt.

 

En je hebt natuurlijk support nodig in geval van storingen, bijvoorbeeld in de fysieke machine waar de vps'en op draaien, in het netwerk, etc.

Link naar reactie
  • 0

heb zelf websites bij combell , nucleus en hetzner

 

prijs gaat van links ( hoog ) naar rechts ( laag )

 

service idem , links hoog naar rechts laag. 2 bedrijven uit Belgie , hetzner uit duitsland .

 

Van combell ben ik zeer tevreden mbt service , zeer goede support , maar naar mijn normen duur ( soms zelfs te duur zoals hun domeinnamen )

 

nucleus is ook goed maar minder bereikbaar dan combell

 

hetzner is heel eenvoudig ... je krijgt een superprijs maar je moet zelf je plan trekken.. service en support is zo goed als nul ( zeker voor vps oplossingen ) .

 

 

vriendelijke groeten,

Olaf,Tania,Ewout,Tavi,Mani

Link naar reactie
  • 0

heb zelf websites bij combell , nucleus en hetzner

 

prijs gaat van links ( hoog ) naar rechts ( laag )

 

service idem , links hoog naar rechts laag. 2 bedrijven uit Belgie , hetzner uit duitsland .

 

Van combell ben ik zeer tevreden mbt service , zeer goede support , maar naar mijn normen duur ( soms zelfs te duur zoals hun domeinnamen )

 

nucleus is ook goed maar minder bereikbaar dan combell

 

hetzner is heel eenvoudig ... je krijgt een superprijs maar je moet zelf je plan trekken.. service en support is zo goed als nul ( zeker voor vps oplossingen ) .

 

Ligt er ook een beetje aan wat voor service je nodig denkt te hebben.

 

Mijn ervaring is dat als er bijvoorbeeld fysiek iets aan de hardware stuk gaat, het bij grote buitenlandse partijen als Hetzner juist een stuk sneller verholpen wordt.

Die hebben personeel op locatie, die dat meteen kan vervangen.

In Nederlandse datacenters is dat minder vanzelfsprekend, zit er standaard vaak alleen een beveiliger, en moet er iemand van elders komen als er wat gebeurt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.