• 0

Een nieuwe compagnon, welke verhouding & afspraken?

Hallo,

 

Ik zit even met wat moeilijke keuzes. De situatie is als volgt.

 

- Ik heb ruim 4 jaar geleden een idee bedacht en uitgewerkt op papier.

- Dit idee heb ik ruim een jaar geleden "leven in geblazen" door samen met een club freelancers het idee verder uit te werken naar een concreet concept.

- Deze freelancers hebben in hun vrije uren aan het concept gewerkt in ruil voor een achtergestelde betaling uit winst + een bonus ter compensatie.

- Er zijn door alle freelancers ruim 750 uur geïnvesteerd, wat ongeveer een investering van zo'n ruim 50K betreft.

- Nu een jaar later staat er een minimum viable product, ofwel het concept is concreet een versie 1.0 van een website geworden welke binnenkort gelanceerd kan worden.

- Ik ben dus "founder" en heb het hele proces aangestuurd en ben eindverantwoordelijk voor alle zaken.

- We zijn nog geen BV of andere entiteit

- Met de freelancers staan afspraken op papier, eigendomsrechten liggen bij mij en worden straks in de nieuw op te richten BV ingebracht.

 

Nu als volgt.. Ik heb te maken met wat gezondheidsproblemen. Om die reden lijkt het mij verstandig om naast mij een compagnon aan te trekken om de continuïteit van het (as) bedrijf te kunnen waarborgen.

Het bedrijf heeft (op papier dan wel, maar ook gerelateerd aan benchmarks en gesprekken met potentiële partners/investeerders/kopers) de mogelijkheid om te groeien naar een miljoenenbedrijf met internationale potentie.

 

Ik heb iemand gevonden waar ik een goed gevoel bij heb. Nu moet ik alleen met die persoon verdere afspraken gaan maken omtrent aandelenverdeling, hoe participeert deze persoon (gewoon aandelen of inkopen?), welke BV structuur (samen in de werkmaatschappij, of gezamenlijk een bestuur BV boven de werkmaatschappij met beide een belang), managementfee/salaris afspraken, enz enz.

 

Wat is redelijk? Wat zouden jullie adviseren? Waar moet ik op letten?

 

Ik verneem heel graag.

 

Bedankt!

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.