• 0

Dilemma nieuw product verkoop [maatmeting verticale hoofdomvang]

Goedendag mede forumleden,

 

Ik heb voor mijn volgende vraag al heel lang nagedacht maar nog geen concrete (klantvriendelijke) oplossing gevonden.

 

Ik heb een nieuwe hoofddoek ontwikkeld voor moslimvrouwen, die je (in tegenstelling tot wat er nu is) zonder veel gedoe kan omdoen en zonder speldjes. Dit idee is voortgekomen uit marktonderzoek naar de ergernissen die de hoofddoekdragende vrouw ervaart.

 

Adhv deze analyse heb ik een ontwerp gemaakt die al deze ergernissen weghaalt.

Nu heb ik echter een vraag. Mijn product is in door ontwikkeling nu en ben nu bezig met het verkoop-concept en marketing erachter op te stellen.

 

Ik loop tegen een probleem aan. Ik wil juist omdat het een innovatief nieuw concept van hoofddoek dragen is de klant het zo makkelijk mogelijk maken tijdens het online koopproces.

 

Uit onderzoek komt voren dat het afrekenproces zo eenvoudig mogelijk moet zijn en snel, zonder hindernissen. Is ook logisch natuurlijk.

 

De hoofddoek komt in 3 maten aangezien een one size niet mogelijk is om iedereen te passen. Echter zijn er van de hoofdomtrek geen officiele maten, dus men zal drie keuzes hebben:

 

1)op de gok bestellen en hopen dat je de goede maat hebt: hier is een probleem voor mij aangezien ik retourneren op mijn kosten wil nemen (klantvriendelijkheid-aspect) wordt het een dure aangelegenheid als men dit doet verzenden, terugzenden, nieuwe opsturen. Tel je dit op bij de verkoopprijs wordt het een te duur product uiteindelijk. Of er wordt geen enkele winst gemaakt.

 

2)A.d.h.v. een eigen maattabel je keuze maken dit houdt in je hoofdomtrek meten om te weten welke maat je moet hebben: hier ligt een risico, klant wordt tijdens het bestelproces onderbroken en dit is een extra obstakel waarschijnlijk dat je een actie moet ondernemen voordat je je bestelling kan doen.

 

3) fitting-dagen organiseren, in een winkel de klant de mogelijk geven passen en gelijk kopen: nadeel voor mij, ik wil klein en online beginnen. anders bereik je geen groot publiek vrees ik.

 

Dus ik zie geen enkele goede klantvriendelijke oplossing. Ik moet out of the box denken maar ik tob er al een tijdje over en vindt geen concrete oplossing. Hebben jullie ideeen hoe ik dit kan oplossen?

 

Erg dank alvast voor reacties.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er bestaan maten voor petten, mutsen en helmen. Kun je daarmee niet uit de voeten?

 

Bedankt voor je reactie.

Nee, helaas niet die zitten op de bovenzijde horizontaal op het hoofd en bij een hoofddoek is het de verticale lengte (dus onder je kin en boven je hoofdkruin).

 

Dus zijn hele andere verhoudingen.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

Standaard de mogelijkheid geven drie maten te bestellen, kost de klant in eerste instantie wat meer, 3x de prijs van een hoofddoek, snel handelen bij het retour nemen van de twee ongewenste, snel crediteren naar de klant toe, dit ook vooraf meedelen.

 

Je hebt dan wel wat extra kosten, maar je loopt altijd het risico dat bestellingen retour gaan, dat mag een klant kosteloos doen, ook dan ben je verplicht geld te retourneren.

 

En dan kun je altijd bij terugkerende klanten een korting geven, omdat ze dan de juiste maat wel weten.

 

Link naar reactie
  • 0

Een lowcost CasaNour pasdoek ontwikkelen die je voor een introductiecampagne kunt inzetten? Verstelbare (pas)doek? Zijn er evenementen voor jouw doelgroep en wordt het product in algemene zin geaccepteerd? Maak een college of moskee tour!

 

Op basis van wat voor data heb je je drie maatvoeringen en verdelingen gemaakt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

 

Je hebt dan wel wat extra kosten, maar je loopt altijd het risico dat bestellingen retour gaan, dat mag een klant kosteloos doen, ook dan ben je verplicht geld te retourneren.

 

En dan kun je altijd bij terugkerende klanten een korting geven, omdat ze dan de juiste maat wel weten.

 

Dus dan het eventuele retourzenden in de verkoopprijs meerekenen? En een korting geven bij verzenden bij een volgende aankoop? Heb ik ook al aan gedacht, enkel weet ik nu nog niet de definitieve productiekosten. Ik heb wel een verkoopprijs waar ik niet boven kan gaan dus dan zou ik moeten kijken af dat haalbaar is. Bedankt voor je inbreng.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

Een lowcost CasaNour pasdoek ontwikkelen die je voor een introductiecampagne kunt inzetten? Verstelbare (pas)doek? Zijn er evenementen voor jouw doelgroep en wordt het product in algemene zin geaccepteerd? Maak een college of moskee tour!

 

Op basis van wat voor data heb je je drie maatvoeringen en verdelingen gemaakt?

 

 

Wat bedoel je precies met introductiecampagne? dan heb je nog steeds hetzelfde dilemma toch? of begrijp ik het verkeerd? Een verstelbare hoofddoek is ingewikkelder on te produceren dus dan gaat de productieprijs ook omhoog. En er zijn meerdere evenementen voor mijn doelgroep, en ja het product zal zeker geaccepteerd worden. Dit adhv beperkte testgroepen vastgesteld. En de maten zijn op basis van een extern onderzoeksproject dat tot doel heeft om antropometrische gegevens te verzamelen van lichaamsafmetingen. Dan krijg je minimale, maximale en gemiddelde maatgegevens. Bedankt ook voor je reactie.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

... dus men zal drie keuzes hebben:

Alle keuzes brengen drempels met zich mee. Als ik het gevoel heb dat de maat een gok is, krijg ik meteen het gevoel dat die hoofddoeken regelmatig heen en weer gestuurd worden met alle hygiëne-vraagtekens van dien. En dat gedoe van een paar keer heen-en-weer sturen is ook geen favoriete bezigheid.

 

Zoeken naar een meetlint is inderdaad een onderbreking, maar kun je niet iets bedenken dat je uit kunt printen en langs je hoofd houden - met of zonder knippen - zodat dat meten integraal onderdeel is van het bestelproces en dus achter de computer plaats kan vinden? Dat werkt dan wel weer niet als je met een mobiele telefoon of een tablet wilt bestellen.

 

Het alternatief voor een pasdoek is een touwtje dat vanaf bepaalde lengtes een andere kleur heeft en waarmee je de juiste maat kunt meten. Dat kun je erg goedkoop versturen.

 

En misschien kun je een paar mogelijkheden bieden: meetlint zoeken, meetlint printen, meetlint / touwtje opsturen.

 

Maar die vuistregel van Ward zou natuurlijk ideaal zijn als die te vinden is.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt sokken passen door ze rond je gebalde linkervuist te wikkelen.

Misschien kun je een vergelijkbare vuistregel vinden?

Daar was ik gisteren ook mee bezig dit aspect te bekijken. Er is voor zover ik gevonden heb geen regel hiervoor. Maar misschien heb ik zelf iets gevonden. Moet dit even uitproberen of dat enkel bij mij werkt of inderdaad een vuistregel kan worden :)

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

... dus men zal drie keuzes hebben:

Alle keuzes brengen drempels met zich mee. Als ik het gevoel heb dat de maat een gok is, krijg ik meteen het gevoel dat die hoofddoeken regelmatig heen en weer gestuurd worden met alle hygiëne-vraagtekens van dien. En dat gedoe van een paar keer heen-en-weer sturen is ook geen favoriete bezigheid.

 

-->Dat was ook mijn idee, veel gedoe en ik zou het niet hygienisch vinden als ik dat als klant zou lezen. Dit kan je natuurlijk wel omzeilen op bepaalde manieren, stickers(zoals in ondergoed) . maar ideaal is het niet.

 

Zoeken naar een meetlint is inderdaad een onderbreking, maar kun je niet iets bedenken dat je uit kunt printen en langs je hoofd houden - met of zonder knippen - zodat dat meten integraal onderdeel is van het bestelproces en dus achter de computer plaats kan vinden? Dat werkt dan wel weer niet als je met een mobiele telefoon of een tablet wilt bestellen.

 

---> Het uitprinten van een meetlint is een heel goed idee. Houd ik zeker in mijn achterhoofd aangezien dit nu de meest eenvoudige oplossing zou zijn. Maar blijft een obstakel vind ik, printen, en zoals je zegt mobiel kan dan weer niet ed. Maar zeker een interessant idee. Bedankt daarvoor.

 

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

Verstelbare (pas)doek?

 

 

Je hebt me op ideeën gebracht die waarschijnlijk mijn dilemma met -maten en bestelproces verstoren- kunnen oplossen. Ik ga dit komende week in een sample laten omzetten en kijken of het werkt.

De combinatie van jou woord en een foto die ik gisteren zag hebben me op een alternatief gebracht zodat het wel een one size fits all zou kunnen zijn. Even de sample afwachten en als het werkt zou het super zijn. Alvast bedankt voor je inbreng! Was meteen helemaal blij gisteren.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zie ik het niet als drempel om zelf even een meetlint te pakken. Ik heb er immers zelf baat bij dat ik de juiste maat heb en het is maar een eenmalige exercitie. Vergelijk het met de 'op maat gemaakte kleding'-websites.

Als ik daarna weet dat mijn maat maatje S moet zijn, dan kan ik dat bij het volgende bestelproces eenvoudigweg invullen.

En als ik echt geen meetlint bij de hand heb, dan bestel ik gewoon een maat waarvan ik denk dat het past, in het slechtste geval moet ik het een keer terugsturen.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zie ik het niet als drempel om zelf even een meetlint te pakken. Ik heb er immers zelf baat bij dat ik de juiste maat heb en het is maar een eenmalige exercitie. Vergelijk het met de 'op maat gemaakte kleding'-websites.

Als ik daarna weet dat mijn maat maatje S moet zijn, dan kan ik dat bij het volgende bestelproces eenvoudigweg invullen.

En als ik echt geen meetlint bij de hand heb, dan bestel ik gewoon een maat waarvan ik denk dat het past, in het slechtste geval moet ik het een keer terugsturen.

Ik zag gisteren dat inderdaad meerdere sites dit toepassen, denk aan helmen, mutsen ed sites. zelfs bol.com, het zal misschien geen erge belemmering zijn, maar in deze tijd elk obstakel dat we kunnen weghalen tijdens het o zo gevoelige orderproces, zal ik proberen weg te halen om risico's uit te sluiten. Als het echt niet anders kan, dan heb ik helaas geen keuze denk ik.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

maar in deze tijd elk obstakel dat we kunnen weghalen tijdens het o zo gevoelige orderproces, zal ik proberen weg te halen om risico's uit te sluiten.

Op welke risico's doel je? Die van het retourneren? Denk dat dat wel mee zal vallen namelijk, iemand die niet de moeite neemt om iets op te meten, neemt waarschijnlijk ook niet de moeite om iets terug te sturen. En wie de schoen hoofddoek past, trekke hem aan!

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

maar in deze tijd elk obstakel dat we kunnen weghalen tijdens het o zo gevoelige orderproces, zal ik proberen weg te halen om risico's uit te sluiten.

Op welke risico's doel je? Die van het retourneren? Denk dat dat wel mee zal vallen namelijk, iemand die niet de moeite neemt om iets op te meten, neemt waarschijnlijk ook niet de moeite om iets terug te sturen. En wie de schoen hoofddoek past, trekke hem aan!

 

:) ja dat is waar. Misschien maak ik het groter dan dat het zal zijn. Maar dacht versturen, terugsturen en nieuwe opsturen is 3 maal ongeveer 3,95 dus 11,85 dus dat loopt wel op dan. Het klopt wel dat je de meting doet voor je eigen goed en als je dat niet doet waarschijnlijk ook niet snel de moeite doet om terug te sturen, kost namelijk nog meer moeite. Maar was toch een punt dat beter moest kunnen vond ik. Ik hoop dat de one size sample goed uitkomt en dan zijn deze zorgen verleden tijd. Anders kan ik alvast bovenstaande tips in acht nemen.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar dacht versturen, terugsturen en nieuwe opsturen is 3 maal ongeveer 3,95 dus 11,85 dus dat loopt wel op dan.

Daar kun je voor kiezen, maar daar ben je niet toe verplicht.

De eerste keer verzenden kun je bij de verkoopprijs berekenen. De kosten van het retourzenden mogen voor rekening van de koper komen (product is immers prima, alleen koper heeft verkeerde maat besteld). Je zou de nieuw te sturen hoofddoek als nieuwe bestelling kunnen bestempelen, dus weer verzendkosten doorberekenen aan klant: 0x verzendkosten. Of je neemt op dat moment de kosten voor eigen rekening: 1x verzendkosten.

Of men iets snel retour zal sturen zal ook van de koopprijs afhangen. Is die niet te hoog, dan loont het zich de moeite/kosten niet en wellicht is er een familielid/vriendin die je er blij mee kunt maken.

Bestaan er bij de 'traditionele' hoofddoeken overigens ook aparte maten, of is dat gewoon 1 size fits all?

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Misschien maak ik het groter dan dat het zal zijn. Maar dacht versturen, terugsturen en nieuwe opsturen is 3 maal ongeveer 3,95 dus 11,85 dus dat loopt wel op dan. Het klopt wel dat je de meting doet voor je eigen goed en als je dat niet doet waarschijnlijk ook niet snel de moeite doet om terug te sturen, kost namelijk nog meer moeite. Maar was toch een punt dat beter moest kunnen vond ik. Ik hoop dat de one size sample goed uitkomt en dan zijn deze zorgen verleden tijd. Anders kan ik alvast bovenstaande tips in acht nemen.

 

Komen de verzendkosten voor het terugsturen niet voor rekening van de consument? Ik meen dat alleen als er iets mis is met het product (het is beschadigd of voldoet niet aan wat er beloofd is) de winkelier ook voor de verzendkosten van de consument opdraait.

 

Een andere uitzondering is als je zélf al belooft de terugzendkosten op je te nemen. Als je verwacht dat klanten die coulance gaan misbruiken om thuis pas te kijken of een hoofddoek past, is het misschien onverstandig gratis terugzenden aan te bieden. Bij de bestelling zullen mensen daar toch niet over vallen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Daar kun je voor kiezen, maar daar ben je niet toe verplicht.

De eerste keer verzenden kun je bij de verkoopprijs berekenen. De kosten van het retourzenden mogen voor rekening van de koper komen (product is immers prima, alleen koper heeft verkeerde maat besteld). Je zou de nieuw te sturen hoofddoek als nieuwe bestelling kunnen bestempelen, dus weer verzendkosten doorberekenen aan klant: 0x verzendkosten. Of je neemt op dat moment de kosten voor eigen rekening: 1x verzendkosten.

Of men iets snel retour zal sturen zal ook van de koopprijs afhangen. Is die niet te hoog, dan loont het zich de moeite/kosten niet en wellicht is er een familielid/vriendin die je er blij mee kunt maken.

Bestaan er bij de 'traditionele' hoofddoeken overigens ook aparte maten, of is dat gewoon 1 size fits all?

 

Neen er bestaan wel afmetingen dus lengte en breedte, maar dat is niet te vergelijken met mijn concept. En met de verzendkosten, dat klopt. Maar ik wil het de kant zo aangenaam mogelijk maken. Uit onderzoek blijkt dat ze niet graag online kopen ivm retourkosten en dergelijke. Dan kopen ze liever op de markt of in de H&M. Dus het retour en ruilen beleid moet zo klantvriendelijk mogelijk zijn. En dan ook nog de verkoopprijs niet te hoog maken :)

 

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

Komen de verzendkosten voor het terugsturen niet voor rekening van de consument? Ik meen dat alleen als er iets mis is met het product (het is beschadigd of voldoet niet aan wat er beloofd is) de winkelier ook voor de verzendkosten van de consument opdraait.

 

Een andere uitzondering is als je zélf al belooft de terugzendkosten op je te nemen. Als je verwacht dat klanten die coulance gaan misbruiken om thuis pas te kijken of een hoofddoek past, is het misschien onverstandig gratis terugzenden aan te bieden. Bij de bestelling zullen mensen daar toch niet over vallen?

Aaangezien ze niet happig zijn op online kopen, dacht ik deze kosten op mij te nemen en de drempel te verlagen hierdoor. Maar zoals je zegt heb je wel een goed punt over het misbruik om thuis te passen. Had ik niet meteen aan gedacht. Bedankt hiervoor.

We design hijaabs with your life in mind!

www.casanour.nl

Link naar reactie
  • 0

Laat ik om te beginnen zeggen dat ik geen enkel verstand heb van het runnen van een (web)winkel en dat ik daarom alleen kwalitatieve uitspraken kan doen.

 

Ik ben zelf zo iemand die bijvoorbeeld schoenen niet over het internet bestelt vanwege de rompslomp. Maar ik ken ook iemand die bijvoorbeeld vijf verschillende maten broeken bestelt en dan terugstuurt wat niet past (zij heeft een wat obscure maat, en urenlang winkels aflopen in de hoop dat er ergens iets in haar maat wordt verkocht is voor haar geen optie).

 

Als jouw publiek voornamelijk in de eerste groep valt, is het dan wellicht een optie om zelf op de markt te gaan staan? Dat heeft meteen het voordeel dat je een hoop mensen die misschien niet meteen geïnteresseerd zijn in een hoofddoek, toch bekend kunt maken met jouw concept.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.